Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen nabídne více ostrých modelů, Jost Capito chce i odlehčený Golf GTI
20.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Úkol zní jasně: větší výkon, nižší hmotnost. Volkswagen navíc hodlá při vývoji zúročit zkušenosti, které od příštího roku získá Polo WRC.
Současná nabídka značky Volkswagen je natolik široká, že i my občas potřebujeme nápovědu, abychom na nějaký model nezapomněli. Pokud by však po nás někdo chtěl vyjmenovat vozy sportovní, byli bychom hotovi jedna dvě. Fanoušci značky s námi asi nebudou souhlasit, ale skončili bychom patrně někde kolem čísla nula - třeba i vrcholný Golf R sice není špatné auto a už vůbec není pomalé, jenže to samo o sobě na tomto poli prostě nestačí. Vědom si toho je i Jost Capito, který v květnu letošního roku opustil Ford, aby mohl u VW šéfovat divizi motorsportu. Muž zodpovědný za produkty typu Focus RS totiž chce, aby obdobné laťky ve svém segmentu nyní nastavoval jeho nový chlebodárce.
To znamená, že v brzké době bychom se mohli dočkat řady nových sportovních modelů s logem Volkswagenu ve znaku. Přičemž Capitova pozornost nebude upřena pouze na Golf nebo Passat, ale rovněž na Toureg, který by tak mohl začít výrazně konkurovat svému prozatím sportovnějšímu dvojčeti, Porsche Cayenne. Recept je přitom jasný - rychlé Volkswageny dostanou více síly a shodí pár desítek kilogramů na hmotnosti.
Značka také hodlá od příštího roku sbírat co nejvíce zkušeností v šampionátu rallye, kam vstupuje s modelem Polo WRC. Tento závodní speciál ostatně již svou silniční variantu má schválenou, s ohledem na dávno probíhající vývoj ovšem Capito do jejího naladění příliš nezasáhne. Jeho prvním produktem by tak mohl být odlehčený Golf GTI, o němž se již hezky dlouho spekuluje.
Aktuální nálada u Volkswagenu přitom naznačuje, že verze napěchované karbonem od sníženého podvozku až po Alcantarou potažený strop bychom se opravdu mohli dočkat. Je přitom otázkou, jaký vůz nabídne výkon, minimálně 300 koní je však jistotou. Při ohlédnutí za Capitovou kariérou u Fordu je totiž co překonávat. Dočkáme se tedy na ženevském autosalonu, kde bude debutovat Polo R, nějakého překvapení?















S konceptem GTI si Volkswagen na pařížském autosalonu utrhl ostudu, podvozek byl totiž snížen pomocí pásků. Podobné záležitosti Jost Capito rozhodně nemá v plánu
Sedmá generace VW Golf byla již ve standardu odlehčena, obdobná procedura čeká i ostrou verzi GTI. Jost Capito ovšem hodlá zajít ještě dále
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 8 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 10 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 11 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle