Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW na tom musí být hodně špatně, když kvůli úsporám zakázal manažerům služební Porsche, ti jej za to žalují
2.7.2024 | Petr Miler
Těžko říci, zda je to k smíchu či k pláči, část nejvyššího managementu Volkswagenu ale bere velmi nelibě, že si od letošního roku nemohou poručit služební Porsche. Bylo to moc drahé, říká firma. Domůžeme se „poršáků” u soudu, reaguje asi tucet lidí z jejího vedení.
Nikdo nemá rád, když mu někdo jiný bere to, co už jednou dostal. Nakonec se tak nelze divit nebohým vrcholným manažerům Volkswagenu, že se špatně vyrovnávají se zavedenými úspornými opatřeními, která jim sahají i na jejich služební auta.
Automobilka je podle Bildu v „kritické situaci”, a tak se jen letos rozhodla uspořit různými cestami 4 miliardy euro, tedy bezmála 101 miliard Kč. To je spousta peněz, a tak se ořezává, co jen může. Jednou z oblastí se stala služební auta, o která někteří přišli zcela, jiní se pak musí smířit s tím, že už nebudou tak dobrá. Asi 200 lidí z tzv. Top-Managementkreises, tedy kruhu nejvyšších manažerů společnosti, mohlo dosud sahat i po služebních Porsche. To už ale teď není možné.
Bildu to oficiálně potvrdila mluvčí firmy. „Z důvodu optimalizace nákladů již není možné objednávat služební vozy značky Porsche,” řekla s tím, že automobilce to ušetří miliony euro ročně. Podle zdrojů Němců uvnitř firmy se manažeři k autům ani nechoval hezky a až příliš často je vraceli znehodnocená. To je prý luxus, který si VW dál nemůže dovolit, a tak prostě dovoluje objednávání jen levnějších vozů. Auta od Porsche dál může mít už pouze nejvyšší management stejnojmenné značky.
Řekli bychom: No a co, tak to prostě chodí. Jenže dotyční se svých služebních „poršáků” nechtějí vzdát, tedy aspoň někteří z nich. Podle informací Němců se tak asi tucet manažerů hromadně obrátil na soud s tím, že jim bylo služební Porsche slíbeno a Volkswagen AG má svůj slib jednoduše dodržet. Pikantní. VW na to reaguje s tím, že pokud někdo z těchto lidí Porsche chce, má dost vysoký plat na to, aby si jej pořídil jako soukromé auto.
Manažeři, kteří Porsche dostali dřív, s ním mohou dál jezdit, jakmile ale skončí blíže nespecifikovaná doba pronájmu, musí sáhnout po něčem od Volkswagenu, Audi, Seatu, Cupry nebo Škody. Je to sešup, ale asi bych to psychicky zvládl. Tak či onak na tom musí být VW opravdu špatně, když řeší i takové „prkotiny” - nahrazení hrstky dražších služebních aut ho na nohy nepostaví, demotivované vedení může snadno způsobit víc škody. Navíc je vždy podivné, když vysoký management sahá „do svého”, tady se zřejmě rýsují ještě drastičtější úspory.
![VW na tom musí být hodně špatně, když kvůli úsporám zakázal manažerům služební Porsche, ti jej za to žalují - 1 - Oliver Blume Porsche VW Group CEO Le Mans 2023 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW na tom musí být hodně špatně, když kvůli úsporám zakázal manažerům služební Porsche, ti jej za to žalují - 2 - Oliver Blume Porsche VW Group CEO Le Mans 2023 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW na tom musí být hodně špatně, když kvůli úsporám zakázal manažerům služební Porsche, ti jej za to žalují - 3 - Oliver Blume Porsche VW Group CEO Le Mans 2023 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW na tom musí být hodně špatně, když kvůli úsporám zakázal manažerům služební Porsche, ti jej za to žalují - 4 - Oliver Blume Porsche VW Group CEO Le Mans 2023 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nejvyšší šéf Porsche i skupiny VW Oliver Blume si svůj služební sporťák může nechat. Bude ale jedním z mála, většina zaměstnanců musí šetřit. Foto: Porsche
Zdroj: Bild
Bleskovky
Amazonu dál hoří elektrické dodávky Rivianu, naposledy to při dobíjení odneslo hned pět aut naráz
včeraFirma na výrobu vibrátorů se hroutí pod tíhou zájmu, za vše může záměna s označením automobilky
2.7.2024Šest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich
2.7.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Japonci chtějí postavit obří 500kilometrový pásový dopravník, nahradili by tak nestíhající kamionovou dopravu
před 3 hodinamiKompaktní korejský pseudoteréňák díru do světa neudělal, o to levněji ho koupíte jako pár let starou ojetinu
před 5 hodinamiNová auta se za pouhých sedm let stala v průměru těžšími o 400 kg, tristní statistika bere slova z úst
před 6 hodinamiZapomeňte na to, že by vás nechali jezdit do práce vlastním autem podle vašeho gusta, v Nizozemsku už se to musí hlásit
před 8 hodinamiBritský miliardář až po představení zastavil vývoj nového elektrického off-roadu, nevěří, že má budoucnost
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva