Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen Group v Evropě a Číně roste, v Rusku nebo Americe naopak strádá
17.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Silné prodeje na asijských trzích pomohly vykrýt propady v USA či Brazílii. Celkem tak koncern letos prodal už rekordních 4,11 milionu nových vozů.
Dnes jsme se již podruhé rozhodli „píchnout do vosího hnízda“. Po článku poměřujícím nový Renault Mégane RS 275 Trophy se Seatem Leon Cupra si totiž projdeme dosavadní letošní prodeje koncernu Volkswagen Group. Ty jsou ve srovnání s loňským rokem na vzestupu, z čehož odpůrci deseti sdružených značek asi příliš radosti mít nebudou. V diskuzi tak očekáváme patřičně peprné komentáře, proti nimž se ale již ohrazovat nebudeme - boj s větrnými mlýny jsme vzdali a úlohu „fašistických zaprodanců“ přijímáme, jakkoliv není pravdivá.
Vzájemného osočování ale zanechme a pojďme se podívat na samotné prodeje, které po prvních pěti měsících letošního roku narostly o 6 procent na rekordních 4,11 milionu nových vozů (jen v samotném květnu přitom bylo registrováno 864 600 exemplářů, tedy rovněž o 6 procent více než v předcházejícím období). Na tom se podepsaly prakticky všechny zúčastněné značky, nejvíce pak VW, Seat, Škoda, Porsche a Audi.
Pozoruhodné přitom je, že výrazného růstu německý koncern dosáhl v ekonomickými problémy stále zmítaném Starém kontinentu, kde prodal 1,64 milionu vozů, tedy o 8 procent více než loni. Západní Evropa se přitom na této porci podílela větší polovinou (866 200 kusů, +8 %), přičemž nejvíce aut bylo logicky prodáno na německém trhu (502 200 kusů, +6 %). Špatně se ovšem VW Group nevedlo ani ve střední a východní Evropě (274 000 kusů, +8 %).
Pozitiva hlásí rovněž čínský trh (1,51 milionu kusů, +18 %), který je pro značku největším v rámci jednotlivých zemí. Pokles ovšem naopak hlásí Rusko (113 800 vozů, -6 %) a sklízet ovoce svého úsilí nemůže Volkswagen ani v Americe. Registrace v USA jsou totiž o 5 procent nižší než loni (prodáno bylo 237 900 vozů), ještě hůře se vedlo na jihoamerickém kontinentu (296 000 vozů, -21 %), zvláště pak v Brazílii (229 500 vozů, -16 %).
Zmínit pak můžeme i úspěchy jednotlivých značek, kdy samotný Volkswagen od ledna do května prodal 2,55 milionu nových vozů, tedy o 4 procenta více než loni. Ještě lépe se pak vedlo Audi (713 900 kusů, +12 %), Porsche (71 500 kusů, +6 %) nebo tuzemské Škodě (428 000 kusů, +14 %), které pomohl hlavně úspěch třetí generace liftbacku a kombíku Octavia.
Za opravdového skokana roku ovšem můžeme označit Seat, zvláště pak ve střední a východní Evropě. Španělská značka si totiž na tomto území připsala neskutečných 81 procent k dobru (registrace narostly na 10 400 vozů). Velice slušných výsledků pak automobilka dosáhla rovněž v Západní Evropě (94 100 kusů, +9 %), v rámci celého kontinentu pak eviduje devítiprocentní růst na 162 500 registrací.



Golf, Octavia a Leon jsou hlavními pilíři úspěchu koncernu Volkswagen Group
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 46 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 46 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva