Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud
12.9.2018 | Mirek Mazal
Je to známá technologie, o které se čas od času mluví i ve světě aut, v masovém měřítku ji ale zatím nikdo nenasadil. Volkswagen chce být první, kdo přinese 3D tisk i do těch sfér.
Revoluční technologie trojrozměrného tisku je postup tvorby pevných objektů z původní digitální předlohy. Hotový produkt vzniká pokládáním souvislých vrstev materiálu, dokud není celý dokončen. Tvorba budoucnosti se dotýká automobilového průmyslu v mnoha souvislostech, Volkswagen plánuje jako první využít technologii naplno, v masovém měřítku. Ví se o zkušebním 3D tisku brzdových třmenů, prahů dveří nebo dokonce celých vozidel, ale vždy se jednalo o nízký počet kusů pro testovací účely. Německá automobilka se snaží pokročit vpřed pomocí nové tiskárny za 400 000 dolarů (8,9 milionu Kč).
Nová chlouba je vhodná pro tisk částí vyrobených z oceli. Používaný postup je přizpůsobený a slibuje zvýšení produktivity až 50x oproti starým tiskárnám. Dříve se používal proces tavení ocelového prášku smíchaného lepidlem laserem, společnost Hewlett-Packard údajně využívá rychlejší způsob vrstvení prášku a pojidla, až poté vypaluje část, kterou vytvořila v procesu spékání.
Volkswagen se chce ujmout využití nového výrobního postupu a tímto způsobem zajišťovat tvorbu důležitých komponentů. Firma říká, že začne vyrábět menší a přizpůsobitelné součástky (nápisy na zadních dveřích, hlavice řadicí páky nebo personalizované klíče). Během 2 až 3 let však koncern plánuje konstrukční komponenty pro sériovou výrobu samotných aut.
Zatím má společnost VW optimistický výhled na budoucnost 3D tisku v masové výrobě automobilů. „Naším cílem je co nejrychleji integrovat tištěné konstrukční díly do příští generace vozidel. V dlouhodobém horizontu očekáváme neustálý nárůst počtu jednotek, velikostí dílů a technických požadavků - až do velikosti přesahující 100 000 jednotek ročně,“ sdělil Martin Goede, ředitel technologického plánování a vývoje.
V blízké budoucnosti zatím nebude probíhat hromadná produkce aut prostřednictvím 3D tiskáren, ale tato nová technologie se blíží. Kromě HP a VW si podobné pokusy jistě zkoušejí i jiní výrobci, kteří se snaží držet pokroku, žádný z významných se ale zatím nedostal tak daleko, aby si troufl zveřejnit konkrétní plán.
Nový postup v sériové výrobě automobilů se blíží. Výraznější skok vpřed očekává Volkswagen během 2 až 3 let
Zdroj: Autoblog
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB