Volkswagen chce letos prodat přes 10 milionů aut, bude světovou jedničkou?

Německý koncern pod sebou sdružuje 12 značek, 310 modelů a 40 000 inženýrů. Za první dva letošní měsíce zvýšil prodeje o 4,7 procenta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Volkswagen chce letos prodat přes 10 milionů aut, bude světovou jedničkou?

14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen chce letos prodat přes 10 milionů aut, bude světovou jedničkou?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý koncern pod sebou sdružuje 12 značek, 310 modelů a 40 000 inženýrů. Za první dva letošní měsíce zvýšil prodeje o 4,7 procenta.

Ambice koncernu Volkswagen Group jsou naprosto jasné - stát se světovou jedničkou, nebo potupně zhynout v prachu. To samozřejmě přeháníme, koneckonců druhá volba ani nepřipadá příliš v úvahu. Když si totiž německá automobilka vezme něco do hlavy, pak to splní. Ostatně vzpomeňte na velkohubá prohlášení Ferdinanda Piëcha, díky kterým padlo mnoho miliard na vývoj Bugatti Veyron. Nakonec zde ovšem nejrychlejší automobil světa máme, i když ten se v poslední době příliš neprodává.

Zrovna Veyron ovšem není tím vozem, který by koncernu dopomohl k extrémním prodejním číslům. Tedy v rámci kusů, nikoliv po stránce finanční. Jelikož všechny ostatní zúčastněné značky vyrábějí a prodávají nová auta jak na běžícím páse, je otázkou, kdy se vlastně touhy Volkswagenu vyplní. Původně bylo totiž naplánováno, že značka bude ročně prodávat více než 10 milionů vozů od roku 2018. Tento plán byl však posléze díky stále se navyšujícím registracím změněn na rok 2015.

Po sečtení (poněkud netransparentně dvojím) loňských výsledků a při pohledu na ty dosavadní letošní se ovšem zdá, že i příští rok se zdá být podceněným údajem. Šéf koncernu Martin Winterkorn totiž na prezentaci finančních výsledků za loňský rok v Berlíně naznačil, že stát by se tak mohlo již letos. Loňské tržby totiž narostly o 2,2 % na 197 miliard Eur (cca 5 417 mld. Kč), přičemž prodáno více než 9,7 milionu vozů, tedy o 400 000 exemplářů více než předloni.

„Rok 2013 byl extrémně náročný pro evropské automobilky jako takové. Nepomáhal nám ani náš domácí trh, ani změna kurzů. Nicméně náš koncern se ukázal být silným i navzdory těmto obtížným podmínkám,“ uvedl Winterkorn v Berlíně. A dodal, že jen v lednu a únoru letošního roku je VW Group o 4,7 procenta výše než loni. A proto „je tu velká šance, že hranici 10 milionů prodaných vozů překročíme ještě letos“.

Pro koncern je přitom důležité, že s drobnými výjimkami se mu vede všude a s každou značkou. Jediným strádajícím trhem je totiž Jižní Amerika, jedinou automobilkou, která loni nedosáhla růstu, je pak tuzemská Škoda. Mladoboleslavský výrobce se oproti roku 2012 propadl o dvě procenta na 920 800 registrací, což ovšem vedení koncernu připisuje největší modelové obměně v historii i reorganizaci v továrnách.

Jen za letošní dva měsíce si ovšem Škoda proti loňskému roku připsala již 10,6 %, díky čemuž se letos dozajista zařadí mezi ty značky, které rostou, zvláště, když v následujících měsících dorazí ještě nová Fabia. Nebudou ovšem jedinými novinkami koncernu, pod který celkově spadá 12 značek, 310 modelů a 40 000 inženýrů. Winterkorn totiž počítá s tím, že letošní a příští rok bude představeno hned 100 novinek.

Řada z těchto vozů by přitom měla dostat i elektromotor pod kapotu, neboť VW chce pokrýt potřeby každého motoristy. „Budeme nabízet více nových modelů se špičkovou technikou, která počítá s úspornými dieselovými a benzinovými motory, jakožto i plně elektrickými vozy. Zákazníkovi tak umožníme, aby si vybral dle svých potřeb. Takovou ucelenou nabídku představuje řada Golf, a letos přibydou další modely.“

Asi bychom se tedy neměli divit, že jen za poslední rok Volkswagen proinvestoval 10,2 miliardy Eur (280,5 mld. Kč) na vývoji těchto nových modelů, přičemž uplatnil zhruba 6 000 patentových žádostí. Tedy více než jakákoliv jiná automobilka. Na druhou stranu však žádný jiný automobilový výrobce pod sebou nesdružuje tolik značek a modelů, čímž je výše investic a patentů vlastně logická.

Na závěr tedy jen dodejme, že loni se nejlépe dařilo u Bentley, které si připsalo 18,9procentní zlepšení oproti roku 2012 a 10 100 registrací. Špatně na tom ovšem nebyl ani Seat, jehož prodeje se zvedly o 10,6 procenta na 355 000 nových vozů, či Audi, které si meziročně připsalo 8,3 procenta a 1,57 milionu prodaných exemplářů.

Samotný Volkswagen pak loni prodal 5,93 milionu nových vozů, což značí 3,4procentní nárůst oproti předloňskému roku, zatímco Lamborghini je nahoře o 1,8 procenta. Porsche pak za loňský rok eviduje 162 100 registrací, což je o poznání více než předloňských 141 000. Dá se tedy očekávat, že i tato značka splní svůj plán a od roku 2018 začne prodávat více než 200 000 nových vozů ročně.


Volkswagen chce letos prodat přes 10 milionů aut, bude světovou jedničkou? - 1 - Volkswagen Line up 01Volkswagen chce letos prodat přes 10 milionů aut, bude světovou jedničkou? - 2 - Volkswagen Line up 02Volkswagen chce letos prodat přes 10 milionů aut, bude světovou jedničkou? - 3 - Volkswagen Line up 03
Jen samotný Volkswagen nabízí celou řadu modelů. Mimo něj však koncern čítá dalších 11 značek. Je tak velmi pravděpodobné, že letos skutečně prodá více než 10 milionů nových vozů

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.