Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen čelí v Americe poklesu prodejů, s cenami dolů přesto nepůjde
4.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka hodlá za mořem raději riskovat ztrátu tržního podílu, než aby své produkty prodávala s nižším ziskem.
Pokud v posledních týdnech přišla řeč na koncern Volkswagen, pak se pokaždé v centru dění ocitla krize vedení. Ta vyvrcholila prozatímním odchodem předsedy správní rady Ferdinanda Piëcha, který tak alespoň zdánlivě podlehl šéfovi koncernu Martinu Winterkornovi. Nejistota v předchozí větě je přitom záměrná, neboť již zakrátko může být vše jinak. Zítra se totiž koná výroční zasedání akcionářů, kde by vnuk Ferdinanda Porsche mohl celou situaci zvrátit ve svůj prospěch. Zvláště když nyní má k tomu pádné argumenty.
Jak asi jistě víte, jednou z věcí, kterou Piëch vyčítal svému bývalému chráněnci, jsou neúspěšné operace Volkswagenu v Americe. Značce již nějaký ten pátek za oceánem klesají prodeje a nejinak je tomu i letos. V dubnu se registrace propadly o 2,7 procenta na 30 009 nových vozů, celkově pak za první čtyři měsíce letošního roku dokonce o 7,5 procent na 109 248 aut.
Poněkud překvapivé ovšem je, že Volkswagen v této záležitosti nehodlá nikterak ustoupit klesající poptávce kupujících. Christian Klinger, člen správní rady koncernu pro marketing a prodeje, totiž v oficiálním komuniké oznámil, že automobilka bude raději riskovat svůj podíl na trhu, než aby přišla s vyššími slevami. To je samozřejmě na jednu stranu nadmíru působivé rozhodnutí.
Je tu ovšem také druhá stránka, na jejímž základě Volkswagen na severoamerickém trhu ztrácí pozice opravdu výrazně. Kupříkladu v loňském roce značka prodala necelých 367 tisíc nových vozů, tedy o 10 procent méně než v předchozím období. Klinger ovšem i přes letošní počáteční propad věří, že nakonec se povede vše zvrátit a finální výsledky z tohoto roku budou stejné jako v tom předchozím.
Tomu lze ovšem věřit jen stěží, zvláště při pohledu na výsledky prvního kvartálu. Navíc tu pak máme program slev, na jehož základě jste si vůči oficiálnímu ceníku ještě loni v květnu mohli koupit nový Volkswagen o 3 132 USD (cca 76 555 Kč) levněji. Letos v lednu však slevy činily jen 1 840 USD (45 000 Kč), v únoru pak 2 200 USD (53 775 Kč). V průměru přitom automobilky poskytují slevu vyšší o 6,5 procenta.
Volkswagen by tak ve výsledku mohl skutečně narazit, neboť oznámení o poklesu prodejů německé značky přichází ve chvíli, kdy americký trh míří vzhůru. Celkové dubnové prodeje narostly o 4,6 procenta, za první čtvrtletí roku 2015 pak hovoříme o 5,4procentním navýšení. Vedení koncernu ovšem danou strategii považuje za správnou a uplatnit ji hodlá i v Brazílii, kde prodeje rovněž klesají.
Za pravdu dává Volkswagenu lehký nárůst zisku, který se oproti loňskému prvnímu čtvrtletí zvýšil z 1,8 procent na dvě. Je ale vskutku otázkou, zda akcionářům bude tak malý růst v oblasti dividend stačit. Zítřejší setkání tak bude velmi sledovanou záležitostí.






Volkswagen v Americe postupně ztrácí na tržním podílu, vyšší slevy ovšem značka nechystá. A to ani v případě modelu Passat, který se za mořem vyrábí a tudíž není zatěžkán drahou přepravou
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Porsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před hodinouTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva