Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Viděli jsme první díl The Grand Tour. Toto je 10 věcí, které o ní musíte vědět
18.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
The Grand Tour začala a i když u nás zatím oficiálně dostupná není, první díl jsme viděli. A dali jsme dokupy 10 postřehů, které ji přiblíží i vám.
Bylo to čekání skoro nekonečné, ale ke svému závěru nakonec dospělo. Dnešním dnem odstartovala The Grand Tour, nová show Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye, která se nepokrytě snaží zaplnit místo, které nový Top Gear po odchodem tohoto tria v éteru zanechal. Mysleli jsme si, že se na jejich novinku budeme moci podívat i my, ale Amazon nakonec nebyl schopen se startem pořadu zajistit distribuci po celém světě a čeští diváci, alespoň v oficiální rovině, zůstali této novinky „ušetřeni”.
My jsme si pochopitelně nemohli dovolit ji nevidět, a tak jsme si našli jednu z méně oficiálních cest, jak The Grand Tour sledovat. A dočkali jsme se brzy - už chvíli po půlnoci našeho času, přibližně hodinu před původně avizovaným startem, začal první díl. Že rozhodně nebude stavět na zelené louce, naznačily už první scény, které ukazují Jeremyho Clarksona opouštějícího ústředí Bezejmenné Britské korporaCe a mířícího do slunné Kalifornie. Bylo jasné, že tohle bude Top Gear II, ale co konkrétně nabízí a jak moc dobrý je? Následující stručné resumé se vám to pokusí přiblížit v 10 bodech.
1. Úvodní scéna je přesně tak úchvatná jako byla drahá
V prvé řadě člověka nemůže nemůže neuchvátit technická kvalita pořadu. Už když Clarkson opouští „BBC”, připadáte si jak v kině před plátnem promítajícím některý z nejnovějších hollywoodských blockbusterů. Už jeho přesun za oceán je součástí celé dříve probírané úvodní scény, která měla být tou vůbec nejdražší v historii televizi a vyjít na něco mezi 75 a 100 miliony Kč. Clarkson na letišti sedne do upraveného Mustangu, prožene se Los Angeles, po cestě potká Hammonda s Mayem a společně se pak vydají do pouště doprovázeni kolonou úchvatných aut, jejíž záběry silně připomínají poslední ztvárnění Šíleného Maxe.
Je to pozoruhodné představení, které fascinuje nejen tím, co vidíte a jak to vidíte, ale také tím, jak je to všechno rozmařilé. Britské trio dorazí na místo, kde jej čeká pódium jak pro rockové hvězdy, přijde přelet letadel nad nimi, proslov k divákům... Ano, je to k ničemu, ale donutí vás to říci cosi jako: „Wow!” A přesně o to tvůrcům jistě šlo, toto prostě je velká věc.
2. Nikdo se nezměnil, ani trochu
Po tomto entré se vás snadno napadne, jestli se náhodou Clarkson a spol. nepomátli a nezačali si hrát na něco více, než co ve skutečnosti jsou (jakkoli je otázkou, zda je něco takového vůbec možné...). Jenže není to tak, velkolepý úvod následuje vcelku skromně vyhlížející stan a především vystupování tria přesně v tom duchu, který ho proslavil.
Musíte si sami The Grand Tour pustit, abyste se pousmáli nad všemi těmi „hláškami”, my zmíníme dvě. Když Clarkson uvádí na scénu Jamese Maye, říká: „Narodil se v roce 1836 a nějak se stalo, že jej vyhodili i z dealerství Volva, protože jezdil moc pomalu.” A nebo samotný způsob fungování TGT uvedl slovy: „Budeme jezdit světem jako cikáni. Jen s tím rozdílem, že naše auta budou pojištěna.” Typický Clarkson - nekorektní, hrubý, ale vtipný. A typičtí Hammond s Mayem, kteří si to tu nechají líbit, tu odvětí Clarksonovi způsobem, který ho rychle uzemní.
3. Je tu okruh. Říká si Eboladrom
I když se o The Grand Tour relativně konkrétně mluví už měsíce, nebylo vůbec jasné, kolem čeho všeho bude postavena. Jednou z otázek bylo, zda bude z Top Gearu přenesen i jakýsi „domácí okruh”, na kterém budou testována auta jako kdysi v Surrey. Odpověď zní: Bude a je pozoruhodný jako většina z novinek, kterou jsme se dnes o TGT dozvěděli.
Clarkson jej uvedl s tím, že jej chtěli brát na všechna místa světa spolu se stanem, ale zjistili, že je příliš těžký... Nevíme zatím, kde přesně se nachází, ale prý je velmi nebezpečný. Ostatně tak už vypadá, má tvar viru Ebola. Říká si... Eboladrom. A má několik pozoruhodných sekcí, které vám přiblíží přiložené obrázky a grafika.
4. Je tu i někdo jako Stig. Ale už není tajný (ani hubený)
Pochopitelně, pokud došlo na okruh, muselo dojít i na profesionálního řidiče. Stig by s ohledem na námitky BBC neprošel, ani nikdo podobný, tak přišli Clarkson, Hammond a May s profesionálem, který podle přání Amazonu měl být Američan. Je to Mike Skinner z NASCARu a i když si na nikoho nehraje, má též svou roli - typického Američana (kterého museli naučit zatáčet vpravo...), který neakceptuje nic jiného než motory V8. A tak se ošívá i nad dvakrát přeplňovaným R6 BMW M2, jehož čas na okruhu před kamerami stanovil. A mimochodem, do „kostýmu” Stiga by se asi nevešel..
5. Je tu také nova tabulka časů z okruhu. A je hned plná výsledků
Když je tu okruh a řidič dosahující co nejlepší časy na něm, chce to i tabulku s výsledky. Také ta v TGT je a i když jde o první díl, pár referenčních časů na novému okruhu bylo vytvořeno předem. Její aktuální podobu najdete níže, i s časem M2, kterému se Hammond s chutí vysmál. Proč, za chvíli pochopíte.
6. Souboj Svate trojice dopadl...
Hlavním obsahem prvního dílu TGT byl srovnávací test Svaté trojice hypersportů na stejném okruhu, kde jej realizoval Chris Harris. Je to pozoruhodná podívaná a krom postřehů a společné jízdy všech tří výtečníků dojde i na časy zaznamenané profesionálním řidičem, ne však Mikem Steenem, tento test byl realizován ještě dlouho předtím, než se začal v TGT angažovat.
Pokud si nechcete zkazit překvapení, nepovíme vám na tomto místě, jak test dopadl. Prozradíme jen, že výsledky jsou docela jiné než v Harrisově testu a v případě zájmu je najdete níže.
Pozoruhodné také je, že tato auta byla testována také na silnici, ale ne všechna. McLaren P1 a Porsche 918 si to rozdaly i na silnicích, James May musel „své” LaFerrari převážet v kamionu. Protože Italové dodali k testu vůz nepřihlášený pro běžný provoz.
7. Došlo i na BMW M2
Nejen na test Svaté trojice ale došlo. Jak jsme již zmínili, Mike Steen (a před ním i Clarkson) protáhli také BMW M2, které Jezza označil za nejlepší M historie a nejspíše i rychlejší vůz než M3, M5 a další. Jak už ale ukázala tabulka, M2 je z moderních eMek nejpomalejší. Proto ten Hammondův výsměch, po vyhlášení výsledků si Clarksona skutečně vychutnal.
8. Celebrity mají nejspíš utrum, zato je tu Conversation Street
Ne všechno ale bude z Top Gearu přeneseno, tedy nejspíš. Je totiž těžké poznat, co všechno myslí Clarkson a spol. vážně a co je žert, každopádně celebrit na oko přítomny byly. Došlo totiž na část zvanou Celebrity Brain Crash, při níž měly známé osobnosti podstoupit jakýsi (nejspíše smyšlený) test inteligence, pozornosti a postřehu, který prý podstupují i piloti RAF a který jim měl zavařit mozek, ve zkratce řečeno. Není tedy divu, že nikdo nedorazil (a nejspíš nikdy nedorazí), i když někteří se vážně snažili - např. Jeremy Renner se měl ke stanu snést ze vzduchu, jenže při seskoku se mu neotevřel padák...
Celebrity tedy nejspíše znovu nebudou, „tlachů” ve studiu je ale dál dost. Jejich část trio uvodilo s označením Conversation Street, což je obtížně přeložitelný vtip narážející na jeden britský seriál. Kdo zná, zasměje se, kdo ne, bude se nejspíš muset smířit s tím, že Conversation Street se vrátí i příště.
9. The Grand Tour hledá sponzory...
Dobře, tohle bude také vtip, ale nemohli jsme si pomoci. Když Clarkson stojí v driftovací zatáčce nového okruhu a za ním visí transparenty ve stylu: „Zde může být vaše reklama”, je těžké se nesmát. A také je těžké věřit, že by Amazon při rozpočtu pořadu něco takového skutečně prodával. I když... Na jiném místě trati jsou skutečné reklamy DHL a náhodou tu nebudou, to muselo stát nehorázné peníze.
10. Ano, je to Top Gear v bledě modré. A je to tak dobře
I když Clarkson a spol. opakovaně naznačovali cosi o tom, jak moc se s TGT musí TG (už ty zkratky...) vzdálit, nestalo se to. A patrně ne náhodou - je tu až na detaily v podstatě všechno, co bylo v Top Gearu, akorát trochu jinak. Trochu jiné jméno, trochu jinak poskládaný pořad, trochu jiná trať, trochu jiný řidič, trochu jiné... vlastně úplně stejné „hlášky” a poznámky Clarksona, Hammonda i Maye.
Dokonce Clarkson v závěru řekne frázi „and on that terrible disappointment” místo „and on that bombshell”, kterou pronášel v Top Gearu. To poté, co byl zklamán výsledkem srovnání Svaté trojice, i když někteří to vidí jako dvojsmysl reagující na zklamání z další sezóny Top Gearu.
Jste z tohoto výsledku zklamaní vy? Můžete být, ale upřímně, není k němu důvod, stejně jako se nemění vítězná sestava ve sportu, nemění se úspěšný recept podobné show. Ostatně, takhle dobře podle něj umí uvařit automobilový pořad jen oni tři...
Kompletní galerie vybraných záběru z první epizody The Grand Tour
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva