Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Viceprezident Nissanu považuje GT 86 a BRZ za lék na krizi středního věku
1.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka chystá pro Toyotu a Subaru vlastního konkurenta. Ten se však má zaměřit na zcela jinou skupinu zákazníků.
Dvojčata Toyota GT 86 a Subaru BRZ (respektive trojčata, pokud počítáme i u nás neprodávaný Scion FR-S) bychom asi rozhodně nepovažovali za automobily určené pro postarší řidiče. Přeci jen, do vínku dostala hravě naladěný podvozek a nepříliš vysokou cenu, což lze považovat spíše za pobídku pro šoféry mladé. Podle výkonného viceprezidenta automobilky Nissan Andyho Palmera však jde o modely „navržené pro padesátníky“.
Palmer se takto o Toyotě a Subaru vyjádřil v souvislosti s chystaným kupé Nissanu, které by se mohlo ukázat již za tři týdny na autosalonu v Tokiu. Paradoxně jde přitom o vůz postavený prakticky podle stejného receptu. Základem je tedy nízká hmotnost a pohon zadních kol, jimž bude asistovat 3,7litrový šestiválec známý z předchůdce, modelu 370Z. V tomto případě by ovšem měl nabídnout méně než 330 koní.
Druhou možností ovšem je, že Nissan Z35 dostane zcela nový 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec, který již svou práci odvádí v útrobách hybridního Pathfinderu. V tomto případě ovšem jeho 250 koní dopuje ještě elektromotor naladěný na koní 20. Pod kapotou sportovního kupé bychom však měli očekávat sílu mnohem větší. Dokonce prý ještě vyšší, než je zmiňovaných 330 koní u stávajícího Zetka.
Ať již vše dopadne jakkoliv, jisté je jedno. Navzdory vyššímu výkonu, se kterým zřejmě bude spojena vyšší cena, není Nissan Z35 primárně určen postarším řidičům. „Máme konkurenci? Myslíte Subaru? To je vůz designovaný pro padesátníky. Má řešit krizi středního věku. A to my dělat nebudeme,“ upřesňuje svůj názor Palmer.
Viceprezident Nissanu zároveň dodává, že pokud chceme vidět řešení dané krize, máme dorazit do Tokia. Model Z35 na něm tak očividně bude představen. Ovšem podle Palmera nebude řešit střední krizi, ale zaměří se na mladé. Což nebude zrovna snadný úkol, neboť jak jsme si nedávno řekli, mladé to již za volant tolik netáhne.
Koncepční Nissan Esflow z roku 2011 by se klidně mohl stát vizuálním předobrazem chystaného kupé Z35
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva