Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Víc pruhů, víc Adidas: na nové M3 najdete 67 emblémů BMW M
30.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka se snažila, aby nikdo nemohl říct, že tohle je jen trojka vybavená M-paketem. Nová M3 dostala víc log M, než je zdrávo.
Jistě si vzpomenete na dvě předposlední generace BMW M3 (E46 a E92). Ostatně první zmiňovanou jsme vám nedávno připomněli ve špičkovém provedení CSL, před několika lety tu byl také test běžněšího provedení a tu poslední pak máte spolu s jejím osmiválcovým motorem rovněž ještě v živé paměti. Třebaže už tato provedení byla podstatně nápadnější než jejich předchůdci, neznalí nemohli snad vyjma koncovek výfuků a nateklejších blatníků bezpečně určit, že se jedná o nejsilnější trojku.
Stačilo sundat emblémy a byla to docela normálně vypadající řada 3, kterou však dokázali fandové kdykoliv bezpečně identifikovat. Snad se u BMW zalekli ztráty dřívější aureoly linoucí se ze všech těchto aut na sto honů daleko, snad jim byli trochu smutno ze ztráty všech těch znělých atmosférických jednotek a čistoty, kterou již poslední generace M3/M4 prostě nevládne. U té už déle není nemožné mluvit jako o nenápadném voze, naopak - je showcarem k pohledání. Navenek příliš uměle hlasitá, jedovatě barevná a logy divize M doslova posetá.
V prvním seznámení s těmito vozy jsme se log znamení divize M raději ani nesnažili spočítat, neboť vůz jich měl na sobě tolik, že na to čas vyhrazený k testování prostě nestačil. Naštěstí to za nás udělali američtí kolegové, kteří se jednu poslední M3 (F80) rozhodli postavit na zvedák a spočítat všechny viditelné emblémy, na které může oko zvídavého pozorovatele při důkladnějším průzkumu narazit. Výsledek je doslova šokující. Posuďte sami, vůz jich má pomalu více než modely Audi jednotlivých kruhů...
Jen na ochranných plastech pod motorem by člověk narazil na tři loga, další dvě by našel na ochranných rámech výfukového potrubí a dva spatřil dokonce na zvukové izolaci. To však není zdaleka vše. Komponenty předního zavěšení jich totiž skrývají osm, jednotlivé díly toho zadního pak neskutečných dvacet. Kromě toho nese logo M ještě každé kolo, karbonové brzdové kotouče a nakonec i brzdiče.
S přehledem nejméně je jich na karoserii, kde bychom našli pouze čtyři, avšak po otevření motorového prostoru jsou k vidění nejen na krytu oturbeného šestiválce, ale také na chladiči i „odkapávací“ liště pod A-sloupkem. Jenomže ani tam nekončíme, protože další salva se na nás vysype, jakmile vezmeme za kliku dveří. Prahy, řadicí páka, volant, opěrka na levou nohu, přístrojový štít, sedadla, všude byste našli další a další emblémy //M. Aby se snad majitel cítil jako na matějské pouti, může si také objednat podsvícenou verzi na opěráky sedadel, která ve zkoumaném kusu nechyběla.
Celkový výsledek? 67 emblémů, které se dají zahlédnout bez rozebírání či obnažování jakýchkoliv dalších komponent. Skoro nás to dovádí k myšlence, že se BMW za každou cenu snažilo, aby bylo vidět, že je to něco extra, nikoliv tuctovka. Nebo, že by snad chtělo tímto způsobem zamezit, aby se jeho zaměstnanci v továrně nespletli a nedali na M3 díly standardní trojky? Kdo ví, tohle je ale docela slušný cirkus...
BMW M3 F80 nese dokonce 67 viditelných emblémů. Snaha udělat z každého dílu speciální kus se nám zdá být dost přemrštěná
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před hodinou - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 3 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 4 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 10:21 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 10:03 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova