Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Věříte, že je nová Honda Civic Type-R na Ringu opravdu rychlejší než těchto 8 aut?
25.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že si japonská předokolka vzala zpět rekord od Golfu GTI, lze věřit snadno, stejně jako to, že překonala svého předchůdce. Ale co další pokoření?
Ještě před několika málo lety bylo prolomení osmiminutové hranice na Nordschleife pouze výsadou těch nejrychlejších supersportů planety. Ostatně třeba první generace Porsche Cayman S osazená 3,4litrovým šestiválcem o výkonu 295 koní obkroužila Zelené peklo „až“ za 8 minut a 4 sekundy. Kromě výkonné pohonné jednotky přitom bylo ještě dále zapotřebí příplatkových 19palcových kol, keramických brzd a adaptivního podvozku PASM. Tedy ne zrovna levné výbavy, kterou navíc dostal do rukou Walter Röhrl, jeden z nejlepších pilotů všech dob.
Vývoj jde ovšem kupředu překotným tempem, a proto je dnes laťkou, která rozhoduje o těch nejlepších vozech světa, hranice sedmi minut. Čím blíže se jí někdo přiblíží nebo ji dokonce překoná, tím větší obdiv sklidí. I když ani to vlastně již není pravda, stačí se zeptat lidí od Lamborghini. Ti dosáhli s modelem Huracán Performante dechberoucího času 6 minut a 52 sekund, čímž překonali prakticky celý automobilový svět. Odměnou jim ale bylo spíše zpochybňování rekordu než velký obdiv.
Lamborghini ovšem dnes ponecháme stranou, ostatně Italové si za pochybnosti mohou do značné míry sami - důkazy pravosti měřeného kola měly své mouchy. My si dnes podíváme k Hondě, jejíž Civic Type-R je opětovně králem Ringu mezi předokolkami. Takřka jednadvacetikilometrový okruh obkroužil za 7 minut a 43,8 sekundy, což je neskutečně rychlý čas. Před pár lety by jej totiž nedosáhly ani mnohem dražší a výkonnější vozy.
Pár z nich jsme jmenovali již včera, dnes se na toto téma podíváme blíže a nebudeme se dívat jen do historie. CTR se totiž novým počinem nedostalo jen do exkluzivní „ligy starců”, ve které nechybí třeba Bugatti EB110 SS, Pagani Zonda S, Mercedes-Benz SLS AMG, Porsche 911 GT2, Jaguar XJ220 či Lamborghini Gallardo Superleggera. Na vzdalující se záď nové Hondy Civic Type-R musí hledět i novější, někdy i aktuální stroje, do kterých byste to prostě neřekli.
Vybrali jsme osm takových a přidali jejich časy. Sami zvažte, jestli je vůbec možné, aby 320koňová předokolka byla rychlejší než všechny z nich. Někdy i výrazně...
1. BMW M5 F10
Mnichovská automobilka tento čas poslední M5 nikdy neprezentovala ve svých obchodních materiálech, po jeho příchodu na trh ale zmínila, že testovací pilot značky zvládl s generací F10 pokořit Severní smyčku za 7:55. A o pár let později dodala, že paket Competition z něj ukrojí další sekundu, to jsme na čase 7:54. Jistě, ve srovnání s japonským hot hatchem se jedná o výrazně těžší vůz, nicméně na druhou stranu tu máme také značný výkon - 560 koní v případě základu, 600 koní v případě verze Competition.
2. Caterham R500 Superlight
Od mastodonta se přesuneme k muší váze. Honda „přejela” i jednu z vrcholných evolucí legendárního Lotusu Seven. R500 totiž pohání přeplňovaný dvoulitr naladěný na 267 koní. To je sice nižší výkon než u CTR, nicméně spárovaný s pouhými 506 kily. I přesto to ale stačilo znovu jen na 7:55, více jak 11 sekund za CTR.
3. Ferrari F430
Tohle auto je ze zde probíraných nejstarší, ale... je to Ferrari. I ono potřebovalo na objetí Nordschleife čas 7:55, a to před jedenácti lety s Horstem von Saurmou za volantem. Tato stále obdivovaná mašina z Maranella kombinuje 490 koní s 1 517 kg. Jako první měla ovladač Manettino, ve výbavě figuroval diferenciálem E-Diff a rychlá sekvence F1. Nic z toho ale na Hondu nemá stačit.
4. BMW M2
S Ferrari jsme se vrátili do minulosti o trochu dále, než jsme chtěli, o to více do přítomnosti se ale vrátíme nyní. Možná nejpřekvapivějším „zářezem“ na pažbě CTR je BMW M2, tedy kupé s 370 koňmi, u kterého by každý čekal opačné pořadí. Nicméně žhavé mnichovské želízko za Hondou výrazně zaostává, Ring zajelo za „slabých“ 7:58.
5. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde
Porovnávat SUV a hot hatch je možná srabárna, nicméně také v této kategorii došlo v posledních letech k nemalému zlepšení. Ostatně kdo by věřil, že až dvoutunová monstra s velkou čelní plochou a tedy nemalým odporem vzduchu zvládnout překonat osmiminutovou bariéru. Ostré Stelvio to ale mělo dokázat, s 510 koňmi pod kapotou totiž prý Ring obkroužilo za 7:59.
6. Porsche Cayenne Turbo S
Též stále aktuální SUV z Zuffenhausenu je jen o malý chloupek pomalejší než novinka Alfy Romeo, na kontě má totiž čas 7:59,74. Je ale třeba dodat, že životní cyklus druhé generace Porsche Cayenne se chýlí k závěru. Zakrátko bychom si tedy měli představit nástupce, který bude výkonnější, lehčí a tedy logicky i rychlejší. Na Stelvio jeho schopnosti jistě stačit budou, co na Hondu?
7. Alfa Romeo 4C
Ještě jednou se zastavíme u Italů, ti kromě SUV (ne, na Alfu Romeo Giulia QV nezapomínáme, ta je ale v jiné lize) vyslali na Ring také své malé kupé. Model 4C sice pohání pouze 1,7litrový čtyřválec, jenže díky přeplňování produkuje 240 koní a jeho hmotnost je díky nemalému množství karbonu doslova muší. Čas 8:04 ale má být daleko za Civicem.
8. Ford Focus RS
Jsme u osmého vybraného vozu, který ověnčil horší čas z Ringu než novou Hondu Civic Type-R. Poražených je ale samozřejmě mnohem více. Nový Focus RS je ale stejně jako M2 překvapivým „skalpem“ na japonském opasku. Ani pohon všech kol, ani vyšší výkon nestačí, na zdolání okruhu potřebuje 8:06, to je skoro o třídu horší výsledek.
Na závěr musíme dodat, že každé srovnání pokulhává. V některých případech stojí za dosaženými časy úsilí továrních týmů s možná náležitě upravenými vozy, jindy byly zajety zcela standardním autem třeba Horstem von Saurmou ze Sport Auta. Jednou bylo tepleji, jednou chladněji a i úplně tomu samému pilotovi s úplně stejně získaným vozem může prostě jedno auto sedět více než druhé. Zpochybňovat nechceme žádný z dosažených časů, dokonale stejné podmínky ale dvěma autům nikdy nepřipravíte.
Současně s vývojem aut navíc došlo v posledních dekádách k obrovskému posunu u silničních pneumatik. I stará auta jsou na moderních gumách citelně rychlejší. Navíc se mění také Nordschleife. Loňská úprava nájezdu na Pflugplatz má podstatný vliv, také Nordschleife vyhlazení asfaltu v Arembergu pomohlo ke zkrácení časů. Přesto je na zvážení, jestli se tyto faktory mohly postarat třeba o to, aby dnes Civic Type-R jasně překonával čas BMW M2 starý jen 1,5 roku...
Nová Honda Civic Type-R dokázala na Ringu pokořit všechny výše zmíněné vozy. A samozřejmě také mnohé další...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 6 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 9 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva