Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vedení GM oznámilo zaměstnancům, že buď budou kopat za elektromobily, nebo si můžou sbalit věci a jít
16.9.2024 | Petr Prokopec
Kdo nejde s námi, jde proti nám? Vlastní myšlení se zjevně netoleruje, prostor k diskusi je nulový. Musíte zkrátka následovat sebevětší hloupost, kterou vám vedení předestře jako jedinou možnou alternativu, nebo nejste vítáni. Je to skutečně stav, kterého jsme se chtěli dobrat?
Pokud máte děti, nejspíš víte, že křik, výhrůžky či dokonce výprask sice vedou k tomu, že nakonec sice udělají, co po nich chcete, lásku to v nich ale nevzbudí. Jisti si můžete být spíš jejich strachem, který nakonec povede k co nejrychlejšímu opuštění rodného hnízda. A stav vaší rodiny brzy naplní spíš tragickou než komickou pasáž z Limonádového Joe. Tedy že „chřadla, a chřadla, a chřadla, až...“ „Až co?“ „Až uchřadla.“
Podobně je třeba přistupovat také k zaměstnancům, pokud chcete mít prosperující podnik fungující v tvůrčí atmosféře vzájemného respektu a loajality. Člověk motivovaný jinak než strachem zkrátka odvádí lepší výkony, neboť danou firmu bere pomalu za svou vlastní. A tak se snaží nad rámec svých povinností, aby prosperovala. Klidně tak stráví dlouhé večery nad projektem, který se následně může stát skokem nejen pro jeho zaměstnavatele, ale klidně i pro celé lidstvo. Profit z toho plynoucí může být enormní.
Koncern General Motors je nicméně společností, které tato stará pravda nic neříká. Stejně jako mnohé další automobilky totiž vsadila vše na elektromobilitu. Neuvědomila si ovšem, že lidé nechtějí kupovat ideologické vize vynucené úřady, které nemohou využít tak, jak by chtěli, a na které by finančně dosáhli. Stejně jako jí nedocvaklo, že dřívější úspěch Tesly je dán image této značky vytvořené primárně něčím jiným než bateriovým pohonem.
V důsledku toho GM neplní ani své velmi skromné odbytové plány, přičemž vedle zmiňované Tesly jsou prodeje celého koncernu směšné. Potvrdilo se tak, že firma vsadila na koně, který od počátku kulhal. V takový moment by bylo logické, kdyby vedení jakožto správný rodič zavčas přiznalo chybu, sesedlo z chromé klisny a změnilo směr. Jenže GM ze své „výchovy“ nehodlá ustoupit ani o píď, místo toho v ní bude ještě důslednější.
Koncern totiž hodlá do konce roku přestěhovat a zmenšit své globální ústředí. Odlišný bude také přístup k výplatám a bonusům. Vše pak má vést k úspoře 2 miliard dolarů (cca 45,5 miliardy Kč), což rozhodně nejsou drobné. Bez vyhazování to nepůjde a jelikož řeč je o ústředí, jsou na mušce hlavně zaměstnanci v kancelářských profesích, prostě „bílé límečky”. Těm hodlá nyní GM v podstatě dát nůž na krk a oznámit, že buď zahoří pro jedinou možnou, tedy elektrickou budoucnost firmy, nebo mohou jít, jak informují kolegové z freepu.
GM tak nechce, aby zaměstnanci přemýšleli, aby se snažili najít co nejlepší řešení, aby naslouchali zákazníkům, aby sledovali technické možnosti, popř. je rovnou sami posouvali dál. Nic z toho GM neocení. Ocení jen poslušnost a za pomoci křiku a výhrůžek si vynutí budoucnost firmy, jakou někdo ideologicky stanovil coby jedinou možnou bez ohledu na cokoli. Jak dlouho to může fungovat? Nepředpokládáme, že by kvůli tomu nastal masový exodus zaměstnanců, ti ambicióznější ale odejdou. A ti poslušní ještě nikdy nikam žádnou firmu neposunuli. Bude to chtít změnu vedení chvíli před úplným úpadkem, aby se věci vrátily na správnou kolej. Kdy myslíte, že se to stane?



GM po „bílých límečcích” chce, aby se nadchli pro auta jako elektrický Equinox, i když nejde o ideální ideální produkt v žádném smyslu těchto slov. Jinak si mohou sbalit kufry. Geniální, že? Foto: Chevrolet
Zdroj: Detroit Free Press
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 3 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 2 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 3 hodinami Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva