Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vážený klient Ferrari říká, že LaFerrari je šmejd, Honda NSX je prý lepší
8.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle jen tak nevyšumí, už to není o tom podělaném autě, říká Preston Henn, kterému značka odmítla prodat LaFerrari Aperta. Teď možná lituje.
Preston Henn je sběratel Ferrari a obecně velmi majetný člověk. Ve své garáží má mimo jiné i Ferrari 275 GTB/C 6885 Speciale, dost možná nejhodnotnější auto světa, jehož cena se počítá v miliardách korun. Je to vůz tak vzácný, že samo Ferrari musí majitele žádat o půjčení, pokud jej někdy chce vystavit. Také to v minulosti udělalo a Henn souhlasil - vcelku logicky se tak považoval za jednoho z těch, kterým ani Ferrari nikdy neřekne ne.
A k takovému smýšlení má i další důvody. Z mnoha dalších aut najdeme v jeho garáži třeba Ferrari FXX - Henn je jeden z hrstky lidí, kteří si mohli tenhle speciál nechat ve vlastní garáži. V takové sbírce samozřejmě nemůže chybět LaFerrari a Henn chtěl přidat i LaFerrari Aperta. Nečekal, že mu jej Ferrari přinese na zlatém podnosu, byl uctivý - poslal dokonce dopis s žádostí o přidělení jednoho z vozů i s šekem na zálohu ve výši 1 milion dolarů osobně Sergiu Marchionnemu. Peníze mu ovšem byly vráceny s tím, že „není způsobilý” pro pořízení otevřeného LaFerrari.
Proč to Ferrari udělalo, dodnes nikdo nepochopil. Jistě, Henn možná není úplně na očích široké veřejnosti, ale aby jeden ze světově nejuznávanějších sběratelů Ferrari byl označen za nezpůsobilého pro nákup, je opravdu zvláštní. Tento příběh jsme přinesli v srpnu letošního roku, kdy byl relativně čerstvý. Dnes máme před sebou částečné rozuzlení.
Henn původní žalobu na Ferrari stáhl. Soudil se o pro něj zanedbatelných 75 tisíc dolarů (1,9 milionu korun) za nemajetkovou újmu, kterou měl označením za nezpůsobilého pro nákup LaFerrari Aperta. To ho mělo vystavit posměchu okolí. Můžeme si pomyslet něco o povrchnosti Hennova okolí či egu samotného Henna, ale není to příliš podstatné.
Ferrari nabídlo mimosoudní vyrovnání, ovšem kýžený vůz to asi nebyl, protože Henn jej odmítl. Pak od svého právníka při konzultaci slyšel, že šance na výhru v tomto soudním sporu jsou nulové - a proto žalobu stáhl. Vidina celkových soudních nákladů v okolí 250 tisíc dolarů (6,3 milionu korun) také jistě hrála svou roli a třebaže zámožný, ani Henn jistě nechce vyhazovat peníze oknem.
Právník ale neměl jen špatné zprávy. „Zeptal jsem se, 'Můžeme se soudit nějak jinak?' a on odpověděl, 'Ano. Budeme se soudit, ale o něco jiného,' a to stále nevím, co bude,” řekl nyní Henn americkému magazínu Road & Track. Jaký bude další vývoj, zejména co bude nový předmět sporu, se zatím necháme překvapit.
Preston Henn vydělal své jmění na spirituálním předchůdci eBaye - pořádal na svých pozemcích bleší trhy a inkasoval peníze za pronájem míst od trhovců. Dělal to několik dekád a právě díky ziskům z této činnosti mohl závodit v autech po celém světě a také si koupit jakékoliv auto, které zrovna chtěl. Pochází z dob, kdy si člověk mohl koupit cokoliv, na co měl peníze, kdy bylo nemyslitelné, aby si automobilka vybírala, komu svá auta prodá.
I proto ani v nejmenším neočekával, že u Ferrari takhle narazí, zvláště když dlouhodobě má s automobilkou tak dobré vztahy a když má tolik jejích aut v garáži. Jeho záliba v autech této značky ovšem končí. „Necítím k Ferrari vůbec nic,” uvedl. Přišla mu dokonce pozvánka na Ferrari Finali Mondiali, událost pořádanou poprvé v USA na okruhu Daytona, kterou odmítl. A připravuje se na nadcházející soudní spor a radí Ferrari, aby udělalo to stejné. „Tohle nevyšumí. Už to není o tom podělaném autě,” říká doslova Henn.
Pikantní třešničkou na dortu je, že Henn zpětně kritizuje i LaFerrari kupé, které má. Prý za moc nestojí, ani dveře mu v něm nešly otevřít. „Řeknu vám něco, čemu možná nebudete chtít věřit, ale LaFerrari mi dodali domů a nelíbilo se mi. Přijel jsem v něm někam a nemohl jsem se dostat ven, musel jsem zavolat policii, aby mi pomohla. Co jsem si totiž neuvědomil, bylo, jak těžké budou dveře,” líčí Henn své problémy s uzavřeným LaFerrari - nemohl se prostě dostat ven. „Prostě to není pohodlné auto,” dodává. My musíme dodat - pochopitelně, také to není Rolls-Royce.
To ale není všechno. „Zrovna jsem poslal dopis značce Acura (americká značka Hondy - pozn. red.) o tom, jak moc se mi líbí NSX. Je to to nejlepší auto, které jsem kdy měl. Je neuvěřitelné, je vážně, vážně skvělé a stálo 200 tisíc dolarů oproti... mno, poslední Ferrari, které jsem dostal, ne LaFerrari, už nevím, jak se jmenovalo, byl to Spider. Stálo 750 tisíc dolarů a NSX je o takový kus lepší a za 200 tisíc,” srovnává Henn.
Opakuje se tedy historie, že Honda školí Ferrari v tom, jak stavět sporťáky? Úplně bychom na to nesázeli, protože Henn má nyní na Italy pifku, ale o něčem to jistě svědčí. O čem přesně, posuďte sami. Ferrari nyní dost možná lituje, že to jedno „podělané auto” Hennovi neprodalo, do dobrého světla to přes všechny vrtochy pana Henna nestaví ani Italy...
Preston Henn stáhl první žalobu, připravuje ale jinou
LaFerrari Aperta nedostal a už ho ani nechce
Jeho kolekce aut je ohromující a zdaleka nečítá jen Ferrari
Celý text původní žaloby včetně výčtu Hennových skvostů
Zdroj: Road & Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva