Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vášnivý sběratel škodovek prodává nejvzácnější moderní auto značky, takových Octavií vzniklo jen 100 a tato je jako nová
7.1.2024 | Petr Miler
Spojení „model značky Škoda” a „vzácné auto” by mohla stát vedle sebe ve slovníku antonym, výjimky potvrzující opačné pravidlo se ale najdou vždy. Tento stroj vznikl zkraje milénia a připomínal sto let působení Škody v motorsportu, tento nadšenec jako by se jich nemohl nabažit.
Později narozeným to při pohledu na současné aktivity koncernu VW a jeho jednotlivých značek přijde možná absurdní, ale Škoda ještě v době, kdy na automobilové mapě světa neznamenala skoro nic, působila v nejvyšší lize motoristického sportu. Ještě před koncem milénia vyráběla, soukromým týmům prodávala a i sama se mistrovství světa v rallye účastnila se Škodou Octavia WRC a později ještě s Fabií WRC.
Žádný velký úspěch z toho nebyl, na špičkové stroje s tehdy ještě zelenkavým logem české automobilky se ale v akci nedívalo špatně. Smyslem bylo samozřejmě značku zviditelnit, na onu automobilovou mapu světa ji vrátit a sami musíte posoudit, jak moc tomu zrovna tahle aktivita pomohla. Bez ohledu na váš názor ale právě z této doby pochází jeden artefakt, který má s účastí Škody ve WRC souvislost, i když jde o ryze silniční vůz.
Jedná se o Škodu Octavia RS první generace s přídomkem WRC Edition. Jejím smyslem bylo oslavit 100 let účasti škodovky v motoristickém sportu, firma k ní ale přistoupila trochu nešťastně. Na jednu stranu edici auta omezila na pouhých 100 aut, což dávalo prostor k rozsáhlým úpravám a adekvátnímu nafouknutí ceny, na tu druhou s ní ale neudělala skoro nic.
Vůz dostal bílý lak se soutěžními polepy, zvláštní sedmnáctipalcová kola zvaná Spider opět v bílém laku, trochu více výbavy, obklady prahů dveří s logem motorsportu a štítek označující pořadové číslo vozu v rámci limitované série. To byl v podstatě jediný zcela unikátní prvek, bohužel po čase z auta odpadával. Technika zůstala zcela sériová a auto bylo s ohledem na svou „vykonstruovanou” výjimečnost naprosto předražené.
Sami ještě pamatujeme, jak neprodejné zboží tahle edice byla, někteří dealeři, kteří si některá ze stovky aut koupili na sklad, z nich po čase dokonce raději sundali ony křiklavé polepy, aby se auta zbavili za cenu normálního RS. Ale jak už to bývá, co je v jednu chvíli nechtěné, je v jinou výjimečně vzácné. A i vzhledem k tomu, že velká část vyrobených exemplářů byla nutně „odjetá” a nebo nabouraná, je dnes hezký kousek velmi ceněným zbožím.
V prodeji se čas od času nějaký objeví. A pokud o některý stojíte, bez váhání se obraťte na jednoho z německých sběratelů řeckého původu, kterého najdete Elberfeldu. Říká si Georg a do těchto škodovek je blázen. Kupuje a prodává je už roky, v jednu chvíli vlastnil najednou hned tři kusy z celé série - 35., 49. a 52. Ty poslední dva prodal, 35. kus si ale nechal a navzdory 110 tisícům km na tachometru jej opticky i technicky zrenovoval do stavu 1A. Bohužel nelpěl na originalitě, ale auto vypadá jako nové. A neděste se kol z Porsche 911 Turbo, ta k vozu stejně nedostanete, aspoň ne za standardní cenu.
I ta je ostatně vysoká, neboť navzdory zmíněnému nájezdu a ne zcela originálnímu stavu musíte z prkenice vytasit tučných 31 899 Eur (asi 787 tisíc Kč), aby vám tohle auto říkalo pane. Výměnou z tuto sumu k autu dostanete aspoň originální bílá kola. Jestli má tento svérázný artefakt takovou hodnotu, nevíme, ale věrný fanoušek Škody ho jistě ocení. Ostatně v prodeji dnes vidíme ještě jeden další, která s větším nájezdem, v horším stavu a dokonce po drobné nehodě stojí přes milion.
Tak či onak nejvzácnější moderní škodovku, nevíme o jiné, byť podobně uměle omezené nabídce české značky z posledních dekád, která by čítala jen 100 kusů pro celý svět nebo pak 75 pro kontinentální Evropu. A kolik z oněch 75 dnes může jezdit? 40? 50? Kdo ví... A mimochodem, majitel auto prodává tak, že na Mobile.de vystavuje nové a nové inzeráty vždy s jednou fotkou navíc, zatím je na devítce. U nás můžete rovnou vidět všechny.
Jeden hodně vášnivý škodovkář dává dohromady Octavie RS WRC Edition, tuhle renovoval a doladil k obrazu svému. Nyní ji prodává, za 787 tisíc Kč to ale není levný špás. Foto: Georg Pozatsidis, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Octavia WRC RS 35/100@Mobile.de
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
dnes - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nejnovější články
- Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
před 3 hodinami - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před 5 hodinami - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 6 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 8 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva