Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V prodeji se objevila Alfa, která se stala noční můrou jednoho dlouhodobého testu
29.7.2019 | Petr Prokopec
Obvykle z inzerce vytahujeme auta, která z nějakého důvodu stojí za to koupit. V tomto případě berte totéž spíše jako varování před tím, co raději nekoupit.
Dlouhodobé testy novinářských vozů nejsou nikterak neobvyklé, během několika měsíců se totiž o dané technice přeci jen dozvíte daleko více než za pouhý týden. Automobilky v tomto případě riskují trochu více, neboť se sice mohou dočkat jak přívalu nekonečné slávy, tak samozřejmě i zásadní kritiky, která může ovlivnit jejich prodeje. Z toho důvodu se nezřídka stává, že vozy pro novináře jsou vyráběny trochu jiným způsobem než zbytek produkce. Stejně tak je však běžné, že různé magazíny hodlají zůstat maximálně nezaujaté, a proto si ona auta nepůjčují, ale rovnou kupují jako běžní zákazníci.
Do druhého tábora patří i americký magazín Car and Driver, který do své dlouhodobě testované flotily svého času pořídil Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Tedy naprostý vrchol v rámci italských snah o návrat na výsluní. Tuto verzi pohání 2,9litrový šestiválec twin-turbo s kořeny u Ferrari, jehož 510 koní míří na zadní nápravu. Pohonná jednotka je spárována s osmistupňovým automatem, od počátku testu pak vůz najel 43 334 mil (69 724 km). Stále tedy můžete počítat se zárukou, která je omezena nájezdem 50 tisíc mil (80 450 km).
Giulia QV je nabízena za 42 tisíc dolarů (cca 965 tisíc Kč), zatímco obvyklá tržní cena u takto ojetého vozu se pohybuje o 15 900 USD (cca 365 tisíc Kč) výše. Zdá se tedy, že tu máme vskutku lákavou nabídku, zvláště když řeč je o 14 měsíců starém voze. Je tu však jeden zásadní problém, a tím je spolehlivost. S touto vlastností si testovaný vůz nikdy netykal, během dlouhodobého testu strávil 80 dní neboli téměř dva a půl měsíce (či také více než sedminu z celkové doby vlastnictví prvního majitele) v servisu na záručních opravách.
Magazín Car and Driver přitom prakticky v každé recenzi zmiňoval, že pokud Alfa Romeo byla schopná provozu, pak nebyl důvod k vráskám. Nicméně kvůli nekonečnému ohňostroji světýlek, která se průběžně objevovala na palubní desce, nakonec každou projížďku byla spojena s obavami, zda se z ní novináři vrátí. Giulia QV se tedy suma sumárum jeví jako velmi zábavný, ale zcela nespolehlivý vůz, který byste měli vlastnit jen za předpokladu, že se opájíte sebemrskačstvím.
Něco takového samozřejmě příliš nenadchlo jak samotnou automobilku, tak i celou řadu majitelů, kteří v reakci na výstupu Car and Driveru kontrovali zkazkami o neprůstřelné kvalitě. Povětšinou s ní však byly spojené vozy, které ještě nemají najeto ani 6 000 mil (9 654 km) na tachometru. Je tedy možné, že i je potkají těžkosti, kvůli nimž svůj názor změní. Stejně jako je samozřejmě možné, že budou mít štěstí na kus, u kterého veškerá ozubená kola zapadla pěkně do sebe.
Pokud tedy chcete naplnit ono pořekadlo, dle kterého každý automobilový nadšenec musí alespoň jednou v životě vlastnit Alfu Romeo, máte ideální příležitost, pakliže chcete poznat vlastnictví aut této značky ze všech stran. Je pochopitelně možné, že už se všechny dětské nemoci vozu podařilo vychytat a dále už to bude jen spolehlivý stroj. Poněkud pravděpodobnější ale je, že se kolotoč potíží bude točit dál. Ostatně, s Alfami si užila své většina členů naší redakce a byly to též vášnivé časy...
Po 14 měsících užívání a necelých 70 tisících najetých kilometrech vypadá nabízená Alfa Romeo Giulia QV stále zachovale...
...problémem však je mizerná spolehlivost, ze které byl magazín Car and Driver velmi rozčarován. Sedminu času z jeho vlastnictví strávil v servisu
Zdroj: La Fontaine přes Jalopnik
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 7 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 8 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 10 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 11 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva