Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V prodeji se objevila Alfa, která se stala noční můrou jednoho dlouhodobého testu
29.7.2019 | Petr Prokopec
Obvykle z inzerce vytahujeme auta, která z nějakého důvodu stojí za to koupit. V tomto případě berte totéž spíše jako varování před tím, co raději nekoupit.
Dlouhodobé testy novinářských vozů nejsou nikterak neobvyklé, během několika měsíců se totiž o dané technice přeci jen dozvíte daleko více než za pouhý týden. Automobilky v tomto případě riskují trochu více, neboť se sice mohou dočkat jak přívalu nekonečné slávy, tak samozřejmě i zásadní kritiky, která může ovlivnit jejich prodeje. Z toho důvodu se nezřídka stává, že vozy pro novináře jsou vyráběny trochu jiným způsobem než zbytek produkce. Stejně tak je však běžné, že různé magazíny hodlají zůstat maximálně nezaujaté, a proto si ona auta nepůjčují, ale rovnou kupují jako běžní zákazníci.
Do druhého tábora patří i americký magazín Car and Driver, který do své dlouhodobě testované flotily svého času pořídil Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Tedy naprostý vrchol v rámci italských snah o návrat na výsluní. Tuto verzi pohání 2,9litrový šestiválec twin-turbo s kořeny u Ferrari, jehož 510 koní míří na zadní nápravu. Pohonná jednotka je spárována s osmistupňovým automatem, od počátku testu pak vůz najel 43 334 mil (69 724 km). Stále tedy můžete počítat se zárukou, která je omezena nájezdem 50 tisíc mil (80 450 km).
Giulia QV je nabízena za 42 tisíc dolarů (cca 965 tisíc Kč), zatímco obvyklá tržní cena u takto ojetého vozu se pohybuje o 15 900 USD (cca 365 tisíc Kč) výše. Zdá se tedy, že tu máme vskutku lákavou nabídku, zvláště když řeč je o 14 měsíců starém voze. Je tu však jeden zásadní problém, a tím je spolehlivost. S touto vlastností si testovaný vůz nikdy netykal, během dlouhodobého testu strávil 80 dní neboli téměř dva a půl měsíce (či také více než sedminu z celkové doby vlastnictví prvního majitele) v servisu na záručních opravách.
Magazín Car and Driver přitom prakticky v každé recenzi zmiňoval, že pokud Alfa Romeo byla schopná provozu, pak nebyl důvod k vráskám. Nicméně kvůli nekonečnému ohňostroji světýlek, která se průběžně objevovala na palubní desce, nakonec každou projížďku byla spojena s obavami, zda se z ní novináři vrátí. Giulia QV se tedy suma sumárum jeví jako velmi zábavný, ale zcela nespolehlivý vůz, který byste měli vlastnit jen za předpokladu, že se opájíte sebemrskačstvím.
Něco takového samozřejmě příliš nenadchlo jak samotnou automobilku, tak i celou řadu majitelů, kteří v reakci na výstupu Car and Driveru kontrovali zkazkami o neprůstřelné kvalitě. Povětšinou s ní však byly spojené vozy, které ještě nemají najeto ani 6 000 mil (9 654 km) na tachometru. Je tedy možné, že i je potkají těžkosti, kvůli nimž svůj názor změní. Stejně jako je samozřejmě možné, že budou mít štěstí na kus, u kterého veškerá ozubená kola zapadla pěkně do sebe.
Pokud tedy chcete naplnit ono pořekadlo, dle kterého každý automobilový nadšenec musí alespoň jednou v životě vlastnit Alfu Romeo, máte ideální příležitost, pakliže chcete poznat vlastnictví aut této značky ze všech stran. Je pochopitelně možné, že už se všechny dětské nemoci vozu podařilo vychytat a dále už to bude jen spolehlivý stroj. Poněkud pravděpodobnější ale je, že se kolotoč potíží bude točit dál. Ostatně, s Alfami si užila své většina členů naší redakce a byly to též vášnivé časy...
Po 14 měsících užívání a necelých 70 tisících najetých kilometrech vypadá nabízená Alfa Romeo Giulia QV stále zachovale...
...problémem však je mizerná spolehlivost, ze které byl magazín Car and Driver velmi rozčarován. Sedminu času z jeho vlastnictví strávil v servisu
Zdroj: La Fontaine přes Jalopnik
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera - Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Porsche chystá čistku v nejvyšším vedení firmy, téměř na hodinu mají letět všichni, kteří horovali za elektrické orgie
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.04. 16:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.04. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.04. 14:05 - řidičBOB
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep