Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Evropě se objevilo 1 z pouhých 10 posledních Ferrari s V12 a manuálem, stojí podle toho
31.10.2021 | Petr Miler
Máte-li slabost pro vzácná auta, tohle vás uhrane, i když na to na první pohled nevypadá. V Evropě si jej svého času vybralo jen 10 lidí a dobře udělali. Oproti alternativě s automatickou převodovkou se verze s ručním řazením prodávají pětkrát dráž.
S postupným vymíráním manuálních převodovek zejména v silnějších automobilech můžeme nesouhlasit jakkoli, je ale realitou, kterou těžko něco změní. Existují vlaštovky, které s větrem letět nechtějí, jde ale o exkluzivity za desítky milionů korun. Ve většině jakkoli běžnějších silných aut manuály jen dožívají, bohužel.
Má to ale i své potenciální výhody pro ty, kteří po posledních autech toho či onoho ražení s ručním řazením přece jen sáhli a po letech jej prodávají či prodat plánují. Dokonalým příkladem budiž tohle neobvykle modré Ferrari 599 GTB Fiorano. Na první pohled vypadá docela tuctově, dá-li se tedy tak hovořit o voze, který se v Evropě jako použitý prodává jen v asi 60 kusech. Jenže jen jedno jediné má v útrobách manuální šestikvalt.
Zadní kola 599 GTB tradičně pohání šestilitrový atmosférický dvanáctiválec umístěný vpředu, který dává 620 koní, v drtivé většině případů je ale na kola posílá přes automatizovanou převodovku F1 s řazením pádly pod volantem. Existuje prý 30 kusů Ferrari 599 s manuální převodovkou a z toho pouhých 10 má být v Evropě - a tenhle kousek je jedním z oněch deseti.
Takováto vzácnost znamená jediné - astronomickou cenu. Zatímco ceny „běžných” 599 GTB s automatizovanými převodovkami začínají na nějakých 85 tisících Eur, tedy asi ne 2,2 milionu korun, tento kousek s ručním řazením stojí u belgického prodejce podobných specialit 425 tisíc Eur, tedy 11 milionů korun, skoro přesně pětinásobek.
Podobné ceny jsou u posledních „manuálních” Ferrari běžné. A je také dost pravděpodobné, že dále porostou, zatímco u verzí s převodovkou F1 tomu tak skoro jistě nebude, protože se jich vyrobilo relativně dost a pokud to není splašená verze GTO, není na nich nic zas tak moc zajímavého. Nechceme být neuctiví, jde o výjimečné auto tak či onak, Ferrari s motory vpředu ale za držáky hodnoty jinak moc neplatí a jak 599, tak 612 patří mezi nejlevnější moderní vozy značky.
Pokud ale mají manuál, situace se dramaticky mění, nakonec 599 GTB je vůbec posledním dvanáctiválcovým Ferrari s ručním řazením, které kdy vzniklo. Pokud tedy máte v garáži Ferrari 599 GTB s ručním řazením, sedíte na zlatém vejci. A pokud ne, je tu příležitost se na něj posadit - nedivili bychom se, kdyby tohle auto za pár dekád stálo ještě mnohonásobně více, navzdory ne úplně typické barvě a ne úplně nízkému nájezdu přes 60 tisíc km.
Neobvyklá volba barev u Ferrari výhodou být nemusí, manuální převodovka je ale výhodou zcela jistě. Model 599 GTB se díky ní prodává pětkrát dráž než s ručním řzaením - tento konkrétní kus je k mání v Belgii. Foto: Oldtimerfarm, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva