Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V BMW se změnila kultura, auta pro řidiče teď bude stavět Kia, říká Biermann
15.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejskou značku čeká transformace. Druhým BMW se sice stát nehodlá, na rozdíl od této značky ale klade potěšení z jízdy na čelná místa.
Na přelomu starého a nového milénia Kia nebyla zrovna v dobré kondici. Během asijské finanční krize v roce 1997 totiž zamířila na pokraj bankrotu, čehož o rok později využilo Hyundai a za mnohem větší sumu, než jakou nabízel Ford, odkoupilo 51 procent svého konkurenta. Posléze sice podíl „hjondé“ klesl na přibližně jednu třetinu, i tak jde ovšem nadále o největšího akcionáře Kia Motors. Zatímco Hyundai bylo ale v daný moment zaměřeno na celý svět, pro Kiu se stala hlavním trhem Evropa.
To je patrné zejména od roku 2006, kdy automobilka najala Petera Schrayera jako šéfa designu. Ten přišel s novou korporátní identitou v podobě dnes již pomalu legendárního „tygřího čumáku“, po němž následoval útok na Spojené státy. Díky působivému designu se Kia v Novém světě uchytila více než skvěle, což jen deklaruje letošní vítězství ve studii IQS společnosti J.D. Power. Zlaté vavříny přitom značka získala jako první mainstreamová automobilka od roku 1989, přičemž porazila i tradičního lídra v podobě Porsche.
Kia tedy už není jen levnou alternativou vůči zavedeným hráčům, ale pro řadu lidí volbou číslo jedna. Do budoucna navíc hodlá svou pozici ještě vylepšit, o což se má postarat další Evropan. Zatímco přitom Schreyer přešel ke Korejcům od Volkswagenu, Albert Biermann dříve pracoval pro BMW. U bavorské značky strávil nemalých 30 let, během kterých zastával různé manažerské posty - jeden čas byl technický šéfem divize M, na závěr své kariéry dělal dokonce viceprezidenta značky pro techniku. Nyní je ale rád, že se svým bývalým chlebodárcem již nemá nic společného.
„Změnila se tam kultura. V 80. a 90. letech byla hybným motorem BMW technika. Nyní je řízeno spíše financemi. Příliš mnoho zaměstnanců nyní mluví spíše o finanční situaci,“ popisuje stav v Mnichově Biermann. A jen tak potvrzuje názor, který jsme si na bavorskou značku v posledních pár letech udělali. Někdejší šéf divize M totiž dodává, že místo aby se věnoval vývoji, ladění a testování, většinu času bojoval o peníze. Jakékoliv diskuze, byť sáhodlouhé, nevedly k ničemu. U korejské značky jej ovšem čekal pravý opak.
To ovšem neznamená, že by se Kia v příštích pár letech měla stát BMW. Tak bláhový není ani Biermann. Dodává ovšem, že dosud stála značka na třech pilířích - skvělé hodnotě, dlouhé záruční době a zlepšujícím se designu. Jeho úkolem však je, aby vystavěl další pilíř, jímž se stane jízdní dynamika, která půjde ruku v ruce s působivou vizáží korejských vozů. „V oblasti jízdních vlastností Kia najde svou vlastní identitu a podstatu. Vyjasňujeme a znovu ustanovujeme, co Kia znamená pro zákazníky v Evropě.“
Do budoucna bychom se tedy na vozy korejské značky měli těšit, neboť budou „precizní, odpouštějící, vyvážené a nenudné. Přiléváme více oleje do ohně.“ Zatím ale bohužel není jasné, kdy se s touto expanzí potkáme - nejspíše však půjde o závěr dekády či počátek té nové. Nejvíce truchlit by přitom mělo BMW, které na všechny atributy, jenž Biermann zmínil, v posledních letech skutečně zanevřelo. Nikdy není pozdě to změnit, zatím to ale nevypadá, že by se v Mnichově něco takového chystalo...
Biermann ještě donedávna pracoval u BMW na nejvyšších technických místech...
Kia se nově hodlá zaměřit na jízdní dynamiku, což vyústí v příchod řidičstějších modelů. Koncept GT4 Singer by se tak v jisté podobě mohl stát produkční realitou
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva