Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Už se ví, proč autor první Škody Octavia opustil VW. Přetáhla ho Kia, opět
15.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Belgičan Luc Donckerwolke má na svém kontě krom Octavie design řady Audi či Lamborghini. Nyní bude formovat nový designový směr Korejců.
Bývaly doby, kdy jsme design korejských automobilů rozhodně nemohli spojovat se slovy „krásný“ či „působivý”. Vše ale změnil příchod Petera Schreyera, který od roku 2006 začal měnit zejména tvář značky Kia, a to doslova, neboť světoznámý „tygří čumák“ je právě jeho prací. Ačkoliv ovšem může počítat ještě s dvouletým kontraktem, Korejci již mají podepsanou smlouvu s jeho nástupcem.
Než se k onomu jménu dostaneme, jen připomeneme, že Schreyer si vydobyl ostruhy zejména prací pro Volkswagen Group, kde stvořil například původní Audi TT. Jelikož přitom tato volba byla pro Kiu více než správná, rozhodla se automobilka, že bude i nadále lovit v německých vodách. Nově tak do svých sítí lapila Luca Dockerwolkeho, který nejnověji šéfoval designérům Bentley, zanechal svůj otisk prakticky u každé značky koncernu.
Belgický designér totiž v letech 1994 až 1996 pracoval v Mladé Boleslavi, kde přispěl ke vzhledu Škody Octavia a Fabia. Následně působil u čtyř kruhů, kde navrhl Audi A4 Avant, A2 či závodní speciál R8 Le Mans. Skutečného věhlasu ale dosáhl až jako šéfdesignér Lamborghini, kde byl zodpovědný za Diablo VT 6,0, Murciélago, Gallardo či koncept Miura, na němž se podílel i Walter de'Silva.
Od Italů zamířil Donckerwolke ke španělskému Seatu, odkud se po sedmi letech přesunul k Bentley. Pro tuto automobilku navrhnul nový Flying Spur, více než to však proslul svými letošními komentáři směřujícími k Lincolnu Continental. Tento americký koncept je totiž nemalou vykrádačkou britských vozů, načež se Dockerwolke americké značky zeptal, zda jim rovnou nemají poslat obráběcí nástroje.
Tím však kariéra belgického designéra u koncernu VW Group skončila a spekulovalo se o tom, jestli právě toto jeho vystupování nestálo za jeho poněkud tajemným, jen stručně oznámeným odchodem. Teď už víme, že nebylo, Donckerwolkeho chtěla Kia a zjevně jej dokázala dobře motivoval. Mimochodem, Luca D. nahradil u Bentley Stefan Sielaff, který většinu své kariéry strávil u Audi, kde navrhnul modely jako A1 a A7 či koncepční Quattro Spyder. V posledních třech letech pak působil v Mercedesu, kde se postaral o interiér současné třídy C.
Vraťme se ale zpátky do Koreje, kde bude mít Donckerwolke ony dva roky na „zabydlení se“. V této době by se ovšem již měl začít zapojovat do formování nového designového jazyka značky společně se Schrayerem. Ten by měl následně odejít do důchodu, i když zatím není jisté, zda opustí jen pozici šéfdesignéra nebo také jednoho ze tří prezidentů značky Kia.



Luc Donckerwolke strávil většinu času prací pro VW Group, kde navrhl třeba Lamborghini Murciélago. Nyní po vzoru Petera Schrayera odchází ke korejské Kie
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva