Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Už i Německo podlehlo, koupi elektromobilů bude dotovat až 108 tisíci Kč
28.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také u našich sousedů bude možné pořídit elektromobil či plug-in hybrid až o 108 200 Kč levněji. Nesmí však být dražší než 1,6 milionu korun.
Prakticky každá země čas od času oznámí, že chce do určité doby zatnout tipec benzinovým a dieselovým vozům a na jejich místo dosadit elektromobily či plug-in hybridy. Tyto snahy však narážejí na to, že „bezemisní“ automobily jsou o poznání dražší než modely osazené konvenčním hnacím ústrojím, pročež ve výsledku okouzlí jen opravdové nadšence, hollywoodské hvězdy či jiné rozmařilce. Z toho důvodu politici přicházejí s dotačními programy, které jsou ovšem povětšinou více než podezřelé - stačí jen hodit očkem po tom českém.
Nejinak tomu bude v sousedním Německu, kde tamní vláda velmi pravděpodobně již v květnu schválí program, ve kterém jde o dotace ve výši tří nebo čtyř tisíc euro (cca 81 100 až 108 200 Kč). Politici na západ od našich hranic tímto způsobem chtějí dosáhnout cíle, který počítá s 500 000 exempláři elektromobilů a plug-in hybridů na německých silnicích do roku 2020. To přitom představuje desetinásobné navýšení oproti stávajícím registracím.
Až potud možná program nepůsobí podezřele, zapomenout ale nelze na to, že rozdělovat se budou peníze všech daňových poplatníků. Příjemci pak budou jen ti, kteří se zrovna v období mezi letošním květnem a koncem roku 2020 rozhodnou pro koupi nového vozu určitého typu. Ten samozřejmě musí být do jisté míry „bezemisní“, přičemž jeho cena nesmí přesáhnout 60 000 Eur (1 622 000 Kč). Pokud si posvítíme na německé ceny Tesly, pak zjistíme, že Model S startuje na 81 200 Eur (2 195 000 Kč), tím je venku ze hry. Nicméně pohled do ceníků německých automobilek dokazuje, že - s výjimkou BMW i8 - prakticky všechny doma produkované elektromobily či plug-in hybridy parametrům vyhovují.
Je samozřejmě otázkou, jak dotační program zapůsobí, neboť pokud zůstaneme u BMW, tak model i3 i po započtení vyšší dotace bude startovat na sumě 30 950 Eur (836 500 Kč). Ve výsledku tak stále bude o 450 Eur (12 200 Kč) dražší než nejlevnější řada 3, i když pochlubit se kupříkladu bude moci lepší akcelerací. A samozřejmě také oním ekologickým kreditem, i když doplněným designem, který neláká zrovna každého.
Dotační program má k dispozici celkovou sumu 1,2 miliardy euro (32,43 mld. Kč), kterou půl na půl složí německý automobilový průmysl a vláda, ta navíc vyčlenila dalších 300 000 Eur (8,1 mld. Kč) na rozvoj infrastruktury. To na jednu stranu vypadá jako kupa peněz, nicméně prostou matematikou se dostaneme k tomu, že při dělení vyšší dotací vystačí na 300 000 vozů, v případě té nižší pak na 400 000 vozů. Snaha o půlmilionový „bezemisní“ park tak přes nemalou vládní podporu naplněna být nemusí. To ale nechme budoucnosti...
BMW i3 se stejně jako celá řada dalších německých vozů do nového dotačního programu nepřekvapivě vejde. Zda to ovšem prodejům pomůže, to je sporné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva