Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Už i Německo podlehlo, koupi elektromobilů bude dotovat až 108 tisíci Kč
28.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také u našich sousedů bude možné pořídit elektromobil či plug-in hybrid až o 108 200 Kč levněji. Nesmí však být dražší než 1,6 milionu korun.
Prakticky každá země čas od času oznámí, že chce do určité doby zatnout tipec benzinovým a dieselovým vozům a na jejich místo dosadit elektromobily či plug-in hybridy. Tyto snahy však narážejí na to, že „bezemisní“ automobily jsou o poznání dražší než modely osazené konvenčním hnacím ústrojím, pročež ve výsledku okouzlí jen opravdové nadšence, hollywoodské hvězdy či jiné rozmařilce. Z toho důvodu politici přicházejí s dotačními programy, které jsou ovšem povětšinou více než podezřelé - stačí jen hodit očkem po tom českém.
Nejinak tomu bude v sousedním Německu, kde tamní vláda velmi pravděpodobně již v květnu schválí program, ve kterém jde o dotace ve výši tří nebo čtyř tisíc euro (cca 81 100 až 108 200 Kč). Politici na západ od našich hranic tímto způsobem chtějí dosáhnout cíle, který počítá s 500 000 exempláři elektromobilů a plug-in hybridů na německých silnicích do roku 2020. To přitom představuje desetinásobné navýšení oproti stávajícím registracím.
Až potud možná program nepůsobí podezřele, zapomenout ale nelze na to, že rozdělovat se budou peníze všech daňových poplatníků. Příjemci pak budou jen ti, kteří se zrovna v období mezi letošním květnem a koncem roku 2020 rozhodnou pro koupi nového vozu určitého typu. Ten samozřejmě musí být do jisté míry „bezemisní“, přičemž jeho cena nesmí přesáhnout 60 000 Eur (1 622 000 Kč). Pokud si posvítíme na německé ceny Tesly, pak zjistíme, že Model S startuje na 81 200 Eur (2 195 000 Kč), tím je venku ze hry. Nicméně pohled do ceníků německých automobilek dokazuje, že - s výjimkou BMW i8 - prakticky všechny doma produkované elektromobily či plug-in hybridy parametrům vyhovují.
Je samozřejmě otázkou, jak dotační program zapůsobí, neboť pokud zůstaneme u BMW, tak model i3 i po započtení vyšší dotace bude startovat na sumě 30 950 Eur (836 500 Kč). Ve výsledku tak stále bude o 450 Eur (12 200 Kč) dražší než nejlevnější řada 3, i když pochlubit se kupříkladu bude moci lepší akcelerací. A samozřejmě také oním ekologickým kreditem, i když doplněným designem, který neláká zrovna každého.
Dotační program má k dispozici celkovou sumu 1,2 miliardy euro (32,43 mld. Kč), kterou půl na půl složí německý automobilový průmysl a vláda, ta navíc vyčlenila dalších 300 000 Eur (8,1 mld. Kč) na rozvoj infrastruktury. To na jednu stranu vypadá jako kupa peněz, nicméně prostou matematikou se dostaneme k tomu, že při dělení vyšší dotací vystačí na 300 000 vozů, v případě té nižší pak na 400 000 vozů. Snaha o půlmilionový „bezemisní“ park tak přes nemalou vládní podporu naplněna být nemusí. To ale nechme budoucnosti...


















BMW i3 se stejně jako celá řada dalších německých vozů do nového dotačního programu nepřekvapivě vejde. Zda to ovšem prodejům pomůže, to je sporné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Nejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 34 minutamiÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 2 hodinamiMohutný úpadek nizozemského automobilového parku předem ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva