Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Únik předčasně odhalil hned tři nové VW, jeden se u nás může stát modlou
18.6.2020 | Petr Prokopec
Zatímco čínská metropole se znovu uzavírá, čínské ministerstvo průmyslu jede na plné obrátky. Právě tamní registrace designů německých novinek propálila Arteon Shooting Brake a dvě elektrické ID.
Čína stěžejním trhem téměř pro všechny automobilky, a to i přesto, že tamní prodeje začaly klesat dlouho před příchodem koronaviru. Není proto vlastně divu, že všichni výrobci začali bít na poplach, když pandemie uzavřela továrny, showroomy a zákazníky v jejich domovech. Navíc se infekce záhy přesunula také na další kontinenty, což u všech značek vedlo k miliardovým ztrátám. Když se tedy začaly restrikce uvolňovat, jásalo se na všech frontách a výrobci obnovili své plány. Jedním z nich je nepřekvapivě i Volkswagen, který chystá hned tři novinky.
Všechny tyto vozy si nyní můžeme představit s předstihem, neboť výrobci musí v Číně před každou oficiální premiérou zaslat snímky chystaných nezakamuflovaných modelů tamnímu ministerstvu průmyslu a informačních technologií. To má přitom k tajemství stejný vztah jako celé země k duševnímu vlastnictví - velmi brzy jsou tak k dispozici komukoli.
Vidina nemalých prodejů je i zde jistě důvodem, proč výrobci proti těmto praktikám neprotestují. Bohužel to pro ně znamená i to, že jejich čínská konkurence proslulá kopírováním má o trochu více času, aby přišla se svým levnějším pojetím. Volkswagen ale nejspíše doufá, že lidé budou toužit hlavně po originálu. Prvním z chystaných modelů je Arteon Shooting Brake, který se nicméně bude prodávat jako CC Shooting Brake.
Právě tohle stylové kombi by se mohlo stát modlou i u nás, neboť k dispozici bude také v Evropě. Oproti liftbacku narostlo do délky ze 4 865 na 4 869 milimetrů, jeho rozvor však zůstává nezměněn, stejně jako šířka. Otázkou je výška, neboť ze snímků jsou jasně patrné černé plastové lemy naznačující, že půjde o verzi ve stylu Alltracku. Možné je tak i zvýšení podvozku. Dokud však nebude 24. června novinka představena oficiálně, můžeme v tomto směru pouze tápat. Pohon všech kol nicméně k dispozici bude, byť standardně Shooting Brake počítá jen s přední hnanou nápravou.
Pod kapotu se nastěhuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který bude naladěn na 186 nebo 220 koní. Jejich přenos pak vždy dostane na starosti sedmistupňový automat. Tím jsou ale dostupné informace u konce, snad kromě skutečnosti, že zákazníci dostanou na výběr 18palcová nebo 19palcová litá kola. Přesunout se tedy můžeme k dvěma dalším předčasně odhaleným novinkám, kterými jsou elektrická SUV ID.4 X a ID.4 Crozz.
Oba vozy jsou postavené na platformě MEB, přičemž počítají s elektromotorem o výkonu 204 koní usazeným na zadní nápravě. Pakety baterií by měly být shodné s evropským hatchbackem ID.3, maximálně tedy SUV nabídnou dojezd okolo 500 km. Ten je však vypočítán na základě neaktuálního cyklu NEDC, realita tedy bude podstatně nižší. Ostatně sám VW u ID.3 zmiňuje, že v reálu může zvládnout zhruba 390 km.
Rozdíly mezi oběma verzemi jsou pak ve stylu a světlé výšce. ID.4 X míří trochu konzervativnějším směrem, přičemž je 4 612 mm dlouhý a 1 640 mm vysoký. Crozz se oproti tomu více přiblížil zemi (1 629 mm) a hlavně jeho přední nárazník není tak předsunutý. Na délku mu tedy naměříme jen 4 592 mm, rozvor 2 765 mm je pak shodný jak pro obě verze, tak pro ID.3. Zmínit pak ještě můžeme šířku 1 852 mm vlastní taktéž oběma SUV.
Tím jsme se dostali na konec informačního pramene, přičemž také v tomto případě je premiéra na spadnutí. Do prodeje mají elektrické novinky zamířit ještě letos, byť je otázkou, jak vše ovlivní v úvodu zmíněný koronavirus. Ten se do Číny vrací ve druhé vlně, přičemž hlavní ohnisko je v Pekingu. Ten není od Changchunu, kde VW sídlí a má dvě továrny, není příliš vzdálen. Je tak dost možné, že dojde na další omezení, letošek bude zkrátka ještě zajímavý.
Volkswagen chystá Arteon Shooting Brake, jenž se v Číně bude prodávat stejně jako spřízněný sedan pod názvem CC
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva