Únik fotek Aventadoru SV Roadster byl podvrh. Od člověka, co dělá pro Lambo

(+ video) Stačila trocha práce ve Photoshopu a rázem byl zmaten celý svět. Autor se ale nakonec sám přiznal, však nakonec jen dělal svou práci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Únik fotek Aventadoru SV Roadster byl podvrh. Od člověka, co dělá pro Lambo

15.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Únik fotek Aventadoru SV Roadster byl podvrh. Od člověka, co dělá pro Lambo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Stačila trocha práce ve Photoshopu a rázem byl zmaten celý svět. Autor se ale nakonec sám přiznal, však nakonec jen dělal svou práci.

Přesně před týdnem prosákly na světlo světa první snímky nového Lamborghini Aventador SV Roadster. Už v době jejich publikace jsme konstatovali, že nemusí být autentické, protože stvořit něco podobného z existujícího kupé je ta nejjednodušší možná grafická práce. A jak se nyní ukazuje, snímky s realitou opravdu neměly pranic společného. Místo klasického fotoaparátu se totiž o jejich vznik zasadil Photoshop a chlapík jménem Jordan Shiraki. Ten de facto oklamal celý svět, neboť jak nyní přiznává, během pouhého dne měly snímky na jeho webu více než milion zhlédnutí z 96 různých zemí.

Jen tímto úspěchem se ovšem Jordan Shiraki nepochlubil, zároveň dal do placu i video, na kterém je jasně patrná transformace standardního roadsteru na verzi SuperVeloce. Mimo to jeho nový příspěvek zobrazuje i verzi bez pevného zadního křídla, která vychází z nových špionážních fotek. Tento nedostatek je podle Shirakiho chybou, nicméně absence spoileru na prototypu ještě nemusí znamenat, že jej nedostane produkční verze. V tomto ohledu stačí zavzpomínat na první snímky kupé.

Vraťme se ale zpátky k otevřenému provedení a především k člověku, kterému se povedlo oklamat celý motoristický svět. S tím přitom Shiraki neměl až takový problém, neboť až donedávna patřil mezi externí fotografy, které si najímala jak samotná italská automobilka, tak i její severoamerické zastoupení. I proto zveřejnění snímku působilo autentičtěji, než by jinak muselo - Shiraki se třeba mohl s Lamborghini rozžehnat a přitom ještě mít „něco po kapsách” nebo mít přístup k materiálům, kterými by s mohl automobilce pomstít. Neznělo to úplně pravděpodobně, ale ani nemožně.

Pokud do celé rovnice dosadíme ještě fakt, že dealeři značky již přijímají na otevřené předobjednávky, pak bylo zmatení celého světa na dosah. Nic takového se ale nestalo, byl to prostě jen žertík. Ve své práci fotografa bude Shiraki pokračovat, stejně tak bude nadále působit i jako ředitel marketingu u Lamborghini Las Vegas, kterým byl jmenován v únoru letošního roku. Více než o co jiného se tak zasadil o zviditelnění své i jím reprezentované firmy, což je... nakonec jeho práce.

Odhalení dlouho před oficiální premiérou se tedy nakonec nekoná, počkat si tedy zjevně budeme muset nejspíše do srpnového Pebble Beach, než se Aventador SV Roadster ukáže v plné kráse. Nakonec ale může vypadat přesně tak, jak je Shiraki namaloval, překvapit nás Italové tak jako tak nemohou...


Únik fotek Aventadoru SV Roadster byl podvrh. Od člověka, co dělá pro Lambo - 1 - Lamborghini Aventador SV Roadster prvni foto 01Únik fotek Aventadoru SV Roadster byl podvrh. Od člověka, co dělá pro Lambo - 2 - Lamborghini Aventador SV Roadster prvni foto 02Únik fotek Aventadoru SV Roadster byl podvrh. Od člověka, co dělá pro Lambo - 3 - Lamborghini Aventador SV Roadster prvni foto 03
Uniklé fotky Aventadoru SV od Jordana Shirakiho nebyly autentické, stvořil je ve Photoshopu


K podvrhu se přiznal a popsal způsob jeho realizace...

Únik fotek Aventadoru SV Roadster byl podvrh. Od člověka, co dělá pro Lambo - 4 - Lamborghini Aventador SV ilustrace kridlo bez 01Únik fotek Aventadoru SV Roadster byl podvrh. Od člověka, co dělá pro Lambo - 5 - Lamborghini Aventador SV ilustrace kridlo bez 02
...nyní veřejně přemítá nad tím, zda by vůz měl a nebo neměl mít velké zadní přítlačné křído

Zdroj: ShirakiPhoto

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.