Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Uhádnete, kolik najel tento VW Passat TDI za 23 měsíců? Nemáte šanci trefit
12.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Extrémně ojetá auta sledujeme léta, co najet tento Passat za necelé dva roky ale bere dech. Je to možná nejrychleji takto ojeté auto dějin.
Hodně ojetých aut si všímáme pravidelně, hlavně ze dvou důvodů. Jednak je pozoruhodné sledovat, kolik kilometrů jsou schopni někteří lidé za určitý čas najet a jednak si všímat toho, jak velké nájezdy zvládají samotná auta. Některá totiž už po pár stech tisících kilometrů svým stavem křičí: „Vrakáč, vrakáč!”, jiná se klidně blíží k milionu a vypadají fit. Péče majitele v tom jistě má prsty, ale když vidíte auta jedné značky velkým štrekám pravidelně směle odolávat a vozy jiného výrobce nikoli...
To je ale jen jeden aspekt, tím druhým je snaha vám ukázat, že auta mohou najet i za velmi krátký čas naprosto neuvěřitelné množství kilometrů a nevypadat na to. Když tedy v autobazaru uvidíte slušně zachovalé dvou- tříleté auto bez zdokumentované servisní historie a 100 tisíci km na tachometru, nikdy si neříkejte: „To je přece za ta léta a vzhledem ke stavu dost.” Je to jen nejlepší cesta k tomu, jak se nechat napálit a vychytralému bazaristovi zaplatit neadekvátní cenu za vůz, který toho najel podstatně více.
Důkazů, že možné je kde co, už jsme vám přinesli nespočet. Měli jsme tu třeba nový VW Passat s 200 tisíci km ujetými za jediný rok nebo šestiletý Golf Plus, který se pozvolna blížil k milionu. A nebyly to jen Volkswageny, hodně km často najíždí také Mercedesy, Volva nebo BMW. A vysoké nájezdy se občas objeví u vozů jinak celkem netypických značek.
Ukázali jsme vám toho opravdu spoustu, co tu máme dnes, nám ale vzalo dech. Něco takového jsme u osobního auta nikdy neviděli ani zdaleka a protože vás nechceme připravit o trochu napětí, auto vám nejprve ukážeme a necháme vás hádat. A předem vám řekneme, že trefit realitu můžete jen tehdy, když si jakýkoli realistický odhad alespoň zdvojnásobíte. A nebo řeknete úplný nesmysl.
Auto na snímcích je VW Passat B8, tedy aktuální model, který se na trh dostal začátkem roku 2015. Není tedy pochyb o tom, že udávaný datum první registrace - duben toho roku - není překlep či smyšlenka, je to holá realita, které odpovídá i délka trvání technické způsobilosti. Jde tedy o necelé 2 roky staré auto, přesně 23 měsíců. Kolik toho lze najet za 23 měsíců? 10 tisíc km za měsíc by bylo opravdu hodně, to se nevídá, ne pokud mají být najížděny takto dlouhodobě... Ale pojďme dál.
Je to docela vysoká specifikace - kombík 2,0 TDI s automatem DSG a slušnou výbavou. Není to zrovna „plná palba”, ale je tu automatická klimatizace, velká navigace, lepší kožená a vyhřívaná sedadla, multifunkční volant, kde co. Když se pak podíváte na viditelné opotřebení, nějaké uvidíte, ale není to nic zásadního. Zvenčí vůz vypadá jako zánovní, uvnitř je vidět, že toho má za sebou více. Je tu více prosezená sedačka řidiče, „vyleštěný” volant, ale dál? Nic mimořádného, před očima se tento vůz zdaleka nerozpadá.
Takže má těch 230 tisíc km? Nechceme vás navádět, podívejte se sami na fotky a zkuste si říci číslo, pod fotografiemi vám prozradíme realitu.
Toto je stále „nový” VW Paassat, tedy vůz osmé generace z dubna roku 2015
Tak kolik jste tipovali? Pokud to bylo třeba 400 tisíc km, řekli jste to jen proto, že jsme vás naváděli k přehánění. Realita je ale ještě méně uvěřitelná. Držíte se něčeho? Tento vůz má najeto 544 573 km přesně. Ne, není to překlep v inzerátu, není to výmysl, má najeto přesně tolik a kdybyste nevěřili ne zcela dokonale viditelnému číslu na tachometru, podívejte se na záběry servisní knížky, kterou má tento vůz napěchovanou až k prasknutí.
Jak moc tohle auto jezdil je nejen za hranicí uvěřitelnosti, ale i pochopitelnosti. Např. 1. záři 2016 mělo najeto 404 784 km, 11. října už ale 436 953 km. To je přes 32 tisíc km za 40 dnů. A takto to neměl tehdy, ale pořád - 17. ledna 2017 už měl na tachu 506 731 km a teď je prodáván s více jak 544 tisíci km. Za poslední půlrok tak najel 140 tisíc km. Jen tak.
Něco takového jsme nikdy neviděli, ani zdaleka. Pokud si život tohoto vozu rozpočítáme mezi 23 měsíců, jsme u něco kolem 460 pracovních dnů. Kdyby vůz jezdil jen během nich, musel denně jezdit skoro 1 200 km. To je neuvěřitelná štreka, však udělat i s velkým podílem jízdy po Autobahnech dlouhodobě průměr 100 km/h je velmi náročné a kdyby to tento vůz zvládl (s 2,0 TDI... to nepůjde snadno), musel by být 12 hodin denně na silnici.
Nechápeme to, nerozumíme tomu, ale stalo se to. A to prý nejde o taxík - vzhledem k míře opotřebení ostatních sedadel je ostatně zjevné, že v něm většinou jezdil řidič sám. Podle nás jde o nejrychleji takto ojetý osobní vůz všech dob, protože najet přes 544 tisíc km za méně než dva roky jedním autem je extrém všech extrémů. A podívejte se, jak auto vypadá - uvnitř nijak zánovně, ale ke stočení na takových 200 tkm vysloveně vybízí...
Extrémní kilometráž je skutečná, servisní záznamy z posledního půlroku ohromující
Případně otisk nabídky pro později příchozí
Mimochodem, je to daleko nejlevnější Passat B8 Variant 2,0 TDI DSG v takové výbavě v Evropě, ale daleko. stojí 340 tisíc Kč bez daně. Kolik života v něm ještě může zbývat, nemáme tušení, ale i kdybyste zrovna o tento kus neměli zájem raději si ho prohlédněte, jeho nabídka je zde. Prodávající ho nabízí jen pro vývoz, takže v nějakém českém bazaru se v „top stavu” může brzy klidně zjevit s pozměněnou historií. Tady bude pro leckoho těžké uvěřit vozu i poloviční kilometráž...
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel