Tým nasadil do slavné čtyřiadvacetihodinovky Dacii, porazila i Porsche

Tohle auto byste čekali leckde, jen ne na trati nejnáročnějšího okruhu světa při závodě, který klade velké nároky i na stroje vyhlášené svou odolností. Ale stalo se a nedopadlo to vůbec špatně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tým nasadil do slavné čtyřiadvacetihodinovky Dacii, porazila i Porsche

8.6.2021 | Petr Prokopec

Tým nasadil do slavné čtyřiadvacetihodinovky Dacii, porazila i Porsche

/

Foto: Ollis Garage Racing

Tohle auto byste čekali leckde, jen ne na trati nejnáročnějšího okruhu světa při závodě, který klade velké nároky i na stroje vyhlášené svou odolností. Ale stalo se a nedopadlo to vůbec špatně.

Dacii Logan máme zafixovanou jako levný rumunský sedan, který bez problémů odveze posádku a její zavazadla na místo určení. Během jízdy přitom nebude ohromovat dynamikou, luxusem či komfortem. S ohledem na jeho nízkou cenu to ale vlastně není překvapivé. O to větší šok ale mohl řadě lidí způsobit pohled na startovní listinu náročného závodu 24 hodin Nürburgringu, neboť vedle Porsche 911 a podobných sporťáků nechyběla právě ani Dacia Logan.

S rumunským sedanem zamířil do pohoří Eiffel tým Ollis Garage, který mimo jiné vlastní i upravený Renault Clio. Oba vozy přitom pohání dvoulitrová jednotka, jenž u Dacie Logan nahradila standardní jedna-šestku. Nicméně zatímco v případě francouzského hatchbacku pohonná jednotka produkuje 210 koní, v případě sedanu výkon činí 165 koní. Série je tím ovšem jednoznačně překonána, zvláště v rámci poměru koní a kilogramů, neboť tým přišel i s nemalým odhlečením.

Mimo to se Logan dočkal zesíleného podvozku a větších brzd, tovární pětistupňový manuál pak nahradila robustnější, ovšem stále konvenční převodovka se stejným počtem rychlostí i třemi pedály. Dovnitř se pak nastěhoval závodní volant a sedačka spolu s ochrannou klecí, vše ostatní ale dostalo padáka. V případě exteriéru je pak možné zmínit výrazné zadní křídlo, stejně jako nafouknuté podběhy, pod které se nastěhovala větší kola i širší rozchod.

Suma sumárum tu tedy máme vskutku razantní modifikace, ovšem ani tak Logan zdaleka nepatřil mezi favority. O to více, že ostatně ani nedokončil kvůli technickým problémům kvalifikaci. Tým však velmi tvrdě pracoval, načež se nakonec Dacia postavila na start, a to na poslední pozici. Po šesti hodinách jízdy si pak příliš nepolepšila, koneckonců šlo o nejpomalejší vůz ve startovním poli.

Nicméně následně byl závod kvůli příliš husté mlze přerušen. Po opětovném startu došlo pro změnu v posledních třech hodinách k mnoha výpadkům a Dacia tak nakonec byla klasifikována před 22 jinými vozy. To si zaslouží obdiv, za ní navíc nebyli jen odpadlíci, až dvě minuty po ní dorazilo do cíle Porsche Cayman.

Logan tak dojel dokonce čtvrtý v kategorii SP3. Sice z pěti vozů, ovšem to úspěch rumunského sedanu nesráží. V historických tabulkách totiž bude již navždy zapsáno, že porazil mnohem silnější Porsche Cayman. Zasloužil se o to přitom i známý Youtuber Misha Charoudin, který se za volantem střídal se zakladatelem týmu Ollis Garage Oliverem Kriesem, Michaelem Lachmayerem a jezdcem s přezdívkou Doom.


Tým nasadil do slavné čtyřiadvacetihodinovky Dacii, porazila i Porsche - 1 - Dacia Logan 2.0 RS 2021 Ollis Garage Racing 01Tým nasadil do slavné čtyřiadvacetihodinovky Dacii, porazila i Porsche - 2 - Dacia Logan 2.0 RS 2021 Ollis Garage Racing 02Tým nasadil do slavné čtyřiadvacetihodinovky Dacii, porazila i Porsche - 3 - Dacia Logan 2.0 RS 2021 Ollis Garage Racing 03Tým nasadil do slavné čtyřiadvacetihodinovky Dacii, porazila i Porsche - 4 - Dacia Logan 2.0 RS 2021 Ollis Garage Racing 04Tým nasadil do slavné čtyřiadvacetihodinovky Dacii, porazila i Porsche - 5 - Dacia Logan 2.0 RS 2021 Ollis Garage Racing 05Tým nasadil do slavné čtyřiadvacetihodinovky Dacii, porazila i Porsche - 6 - Dacia Logan 2.0 RS 2021 Ollis Garage Racing 06
Dacia Logan týmu Ollis Garage Racing si o uplynulém víkendu střihla 24 hodin Nürburgringu. V tomto náročném závodu přitom nedojela poslední, což je na nejpomalejší vůz v poli působivé samo o sobě. Foto: Ollis Garage Racing

Zdroj: Ollis Garage Racing

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.