Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky
10.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) TVR je skutečně zpátky. Znovuzrozená značka ale nyní musí vyřešit celou řadu neznámých, jež se týkají třeba motoru.
Firma TVR byla dlouhá léta jedním z nejproslulejších britských malosériových výrobců sportovních aut. Z modelů jako Tuscan, Griffith, Cerbera nebo Sagaris vám naskakovala husí kůže již jen z pouhého pohledu, jedno sešlápnutí plynového pedálu pak ježilo chloupky za zátylkem. Poté však přišel rok 2004 a rázem byl všemu konec. Dosavadní majitel Peter Wheeler totiž značku TVR prodal tehdy Rusovi Nikolaji Smolenskému, který sliboval hory doly včetně zachování výroby ve Velké Británii. Již o dva roky později však došlo k hromadnému propouštění dělníků, které korespondovalo s propadem prodejů. Do prosince 2006 pak Smolensky stihl ještě přestěhovat nakrátko montáž do Itálie, aby nakonec firmu rozdělil na tři části, jež byly pouze administrativou.
Nyní se ovšem zdá, že se začalo blýskat na lepší časy. Na dosud nefunkční internetové stránce TVR se totiž od minulého týdne začaly objevovat různé výkřiky naznačující, že kdysi populární značka by se k výrobě sportovních automobilů mohla navrátit. To jen potvrzuje nejnovější zpráva, podle které se firma skutečně vrací na britské ostrovy - do rukou podnikatele Lese Edgara, který slibuje vzkříšení i nové modely.
S dobrou zprávou je ale samozřejmě spojena celá řada neznámých. Především v rámci hlavních komponentů, jimiž jsou motor a převodovka. V případě druhého jmenovaného dílu se asi dodavatelů najde dostatek, u toho prvního však TVR bude muset vybírat velmi obezřetně. Poslední modely této firmy totiž používaly atmosférický šestiválec vlastní výroby, který již dozajista nebude odpovídat emisním normám.
Nový majitel tak zřejmě bude muset přistoupit ke spolupráci s jiným výrobcem, neboť na vývoj nového agregátu nebude ani čas, ani finance. Ostatně, spolupracovat chtěl i Smolensky, který hodlal do nové generace modelu Cerbera (vyráběné pro změnu v Rakousku) zakomponovat diesel od BMW. Tato degradace značky mu ale naštěstí nakonec nevyšla - TVR totiž sice za svou historii užilo motorů bezpočet, ve všech případech šlo ale o benzinové jednotky.
Budoucnost značky tak rozhodně budeme mít pod drobnohledem. Doufáme přitom, že se nevyplní hrozby, které jsou na stole již od roku 2010. Tedy že TVR by se mohlo stejně jako další znovuzrozené či zcela nové sportovní automobilky zapojit do elektrické revoluce. Smysl to sice nemá, ale dotace a úlevy jsou tak lákavé... Něco podobného by ale znamenalo už úplný konec.












TVR vyrábělo sportovní vozy mýtických jmen jako Cerbera. Po příchodu ruského majitele však její osud vzal krátký konec
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 12 minutamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před hodinouTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 3 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva