Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
včera | Petr Miler
Uvážíme-li, jak respektovaná ikona to je, padly ceny nejdostupnějších kusů v prodeji až neuvěřitelně nízko. A nebavíme se o žádných odjetých vracích, ale jen o víc než málo používaných kusech v tuctovějších specifikacích. Klíčová otázka zní: Troufnete si?
Kdo by nechtěl supersport slavné italské značky? Nevěříme nikomu, kdo se teď nadšeně hlásí a říká, že by o takové auto nestál. Možná by ho smysluplně neupotřebil, tomu věřit jde, to ale nakonec platí snad o většině majitelů. A stejně taková auta chtějí a mají je. Někteří je chtějí řídit, jiní ale takové vozy kupují jako znak prestiže, další třeba jako okrasu garáže. Využití je nespočet a v tomto smyslu jsme přesvědčeni, že po vozech jako Ferrari nebo Lamborghini přinejmenším v hloubi duše touží každý, snad i ten, kdo ani nemá řidičák.
Touha je ovšem jedna věc, možnost si takové auto reálně koupit jiná. Překážkou je krom omezené využitelnosti hlavně cena - nejde jen o to, že na něj musíte mít spoustu milionů, musíte mít spoustu milionů, které vlastně nepotřebujete. Sporťák od Lamba si asi nekoupíte jako první auto na ježdění po nákupech, pro vožení dětí do školy a cesty na dovolenou k pronajaté garsonce a paštikám k obědu. Obvykle si lidé nejprve koupí slušné bydlení, normální auto, zabezpečí zbytek rodiny a pak jim možná zbude 6, 7, 8 a více milionů na „hračku” do garáže. Takových je minimum, odtud také omezený odbyt těchto aut.
Připusťme, že ty první kroky neobejdete, i auta Ferrari nebo Lamborghini se ale dají koupit za méně ojetá. Naprostá většina jakkoli zajímavých modelů si ale bohužel drží cenu příliš dobře na to, aby se staly aspoň relativně levnými. Výjimky ovšem existují a nemusí být zavrženíhodné v žádném ohledu. Teď nemyslíme třeba Ferrari Mondial, co je sice Ferrari, lidé se vás ale spíše budou ptát, z čeho jste splácali tu repliku, než aby obdivovali váš krásný italský sporťák. U Lamborghini pochodíte líp, budete vypadat jako zámožný frajer, i když za svůj vůz dáte o hodně míň než soused za dieselové Audi A6, za kterým se dnes otočí leda slečny z E55.
Může vás to překvapit, ale nejlevnějším moderním Lambem je Gallardo, což je nepochybně pořád auto, pro které si lidé ochotně hnou krkem. Má typický, řekli bychom nadčasový, ostře řezaný design moderních aut značky, řvoucí desetiválec v útrobách a na rozdíl od jeho předchůdců jde i o vcelku trvanlivé auto, neboť jde už víc o Němce než o Itala. Nakonec se podívejte na fotky níže, původ u Audi naznačuje asi interiéru - ovládání ventilace, palubní systém, stopní lampičky... Asi tisíc věcí je převzatých z dobových Audi bez podstatných změn.
Zlobit se asi není proč, nicméně je to jeden z důvodů, proč si tento vůz cenu moc nedrží. A ten na fotkách níže si ji drží velmi špatně. Nevybrali jsme nic až tak mimořádného, v jeho cenovém rajónu se pohybuje víc aut a můžete se dostat klidně i níž, pokud přijmete otevřený Spyder, auto původem ze Států nebo Emirátů, nebude vám vadit volant vpravo, šestimístný nájezd v kilometrech apod. Ale to jsou všechno kontroverzní alternativy, my jsme chtěli vybrat nejlevnější kupé z EU s přijatelným nájezdem a jasnou historií z hlediska servisu i nehod. A tohle je ono.
Možná je tu nějaká časovaná bomba v útrobách, francouzský majitel vozu ale nic takového nepřipouští. Hovoří jen o nevelkých kosmetických vadách (pár je jich z fotek patrných, ale nic velkého), přesto své auto dává k dispozici za 65 500 Eur, tedy asi 1,65 milionu Kč. Pořád je to dost peněz, samozřejmě, ale ruku na srdce - takové peníze dnes za auto nejsou totéž jako v době, kdy šlo Octavii koupit za 330 tisíc. Dnes i za novou škodovku snadno dáte stejně nebo víc, Superb nebo Kodiaq mohou stát snadno stejně, Enyaq ještě podstatně víc. A tohle je Lambo, obdivovaný supersport se vším všudy, navíc s přijatelným nájezdem 87 900 km.
Pod kapotou je motor 5,0 V10 s 500 koňmi, který stačí na stovku za 4,2 sekundy a maximálku 309 km/h. To není špatné, automat e-Gear je velmi špatný, ale levná Gallarda jej mají vždy, za manuál je třeba připlatit miliony. Zásadní otázkou tedy nyní je, zda někdo najde odvahu do takového auta jít. Možná je to relativně levná cesta k ikoně svého druhu. Anebo jde o kasu na peníze jako Brno, do které zahučí další stotisíce jako nic a od splněného snu budete pořád daleko.
Radu, zda tohle risknout, vám určitě nedáme, správnému automobilovému nadšenci ale bude tahle nabídka nevyhnutelně chvíli vrtat hlavou. Jen si to zkuste říci: Mám v garáži Lambo! Možná i na koukání a občasné túrování by to za tyhle peníze stálo za to...










Toto je nejlevnější moderní Lambo v současném prodeji v EU, které není bourané ani porouchané, nemá pochybný původ, historii ani stav. Za 1,65 milionu Kč slibuje dobrý vizuální i technický stav a ježdění bez obav, realita pochopitelně může být složitější. Foto: Martin B., publikováno se souhlasem
Zdroj: Lamborghini Gallardo 5.0 V10 E-Gear@Parvendu.fr
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva