Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tři Němci dekády schovávali v garáži nezničitelný Mercedes, který přežije konec světa. Teď může být váš skoro nepoužitý
17.2.2025 | Petr Miler
Už vás nebaví klidně i dobře fungující moderní auta, o která se ale musíte pořád starat a nevíte, zda ještě budou fungovat za pár let? Pak tu máme něco pro vás - vůz, který vás nejspíš přežije, i kdybyste řidičák dostali teprve včera. A ke svému fungování nepotřebuje víc než téměř jakékoli palivo.
Svět se každým dnem posouvá o kus dál, při pohledu na některá auta si ale nelze neklást otázku, zda se vždy posouvá tím správným směrem. Výrobci zejména v posledních letech pod tíhou regulací, snah o minimalizaci nákladů a překotného vývoje elektroniky přichází s novými auty, která bývají rychlejší, bezpečnější, komfortnější a ekologičtější, už ale zkrátka tolik nevydrží.
Automobilky pomalu neznají nic jiného než snahu ušetřit každý gram emisí CO2 a snížit náklady na jeden vyrobený vůz tak, aby to zákazníci na první pohled nepoznali. Čím dál tím víc se tak vzdalujeme dobám, kdy automobilový průmysl fungoval jinak a na prvních místech žebříčku priorit měl poněkud odlišné hodnoty. Tyto časy si ale pořád můžeme připomenout s pomocí auta, které proslulo svou trvanlivostí až do té míry, že je považováno za takřka nezničitelné.
Jedná se o Mercedes W124. Většina aut z éry jeho největší slávy je dávno po smrti, W124 ale přežívá pořád dost. Platí za mimořádně odolné stroje a není těžké narazit v prodeji na kusy s kilometráží blížící se milionové hranici, do kterých byste to neřekli ani náhodou. Dnes vám ukážeme vůz, který mezi ně nepatří. Kousek ve verzi 300 D z roku 1990, která díky svému primitivnímu dieselovému motoru přežije snad i apokalypsu podobně jako jeho předchůdci, má totiž dodnes najeto pouhých 19 589 kilometrů.
Pokud se ptáte, jak mohl dožít dnešních dnů s takovým nájezdem, vězte, že si jej v prosinci 1990 pořídil Němec, který s ním jezdil tak, jako by ho ani neměl. A následovali další dva, kteří dělali to samé, přičemž ani ten poslední nebyl překupníkem - vůz držel dlouhých 11 let. Že by všichni vyhlíželi konec světa, který nepřišel? Kdo ví, na každý pád se nyní můžete zdát tím čtvrtým v pořadí.
Tohle auto bylo po téměř 35 let své existence téměř jen garážováno a vypadá díky tomu skoro jako časová kapsle. Není vysloveně jako nové, je ale zcela jednoznačně nevyužité. Pozoruhodný fialový lak byl ušetřen škrábanců, nikde není vidět rez, zachovalý je i interiér plný černé kůže. Decentní eleganci podtrhuje dřevěné obložení středového tunelu, zaujmou i široká sedadla. Vše zkrátka zůstalo v bezvadném originálním stavu, který nedává pořádně pochybovat o tom, že toto auto nikdy pořádně nejezdilo.
Pozoruhodnou vzpomínku na přelom osmdesátých a devadesátých let pohání podobně pozoruhodný motor - dvoulitrový naftový čtyřválec bez turba o výkonu jen 83 kW, tedy 113 koní, který míří na zadní kola přes automatickou převodovku. A výbava je velmi skromná, třebaže pár komfortních prvků typu vyhřívaná sedadla se najde. Tak či onak je to dnes nepředstavitelná specifikace, ale to vozu nakonec jen dodává na historické autentičnosti - Mercedes třeba s manuální klimatizací je dnes raritou, tehdy nebylo nic mimořádného mít Mercedes s žádnou klimatizací. Tohle je ten případ.
Něco takového pochopitelně nemůže vyjít úplně levně, cena ale nakonec až tak extrémní. Pravda, auto z roku 1990 za podobných 19 900 Eur, tedy asi 483 tisíc Kč, nepůsobí levně, s ohledem na to, kolik majitelů W124 chce za své mnohem více jeté kousky klidně k milionu, to prostě není mnoho. A kolika autům v prodeji za podobnou cenu dnes můžete odpovědně věštit, že zvládnou najet milion dalších kilometrů a ani se pořádně nezapotí?





















Tento Mercedes-Benz 300D W124 vypadá skoro jako čerstvě sjel z výrobní linky, od roku 1990 stál skoro pořád v garáži. Teď je na prodej. Foto: Gassmann Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Gassmann Cars@Mobile.de
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 2 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 3 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 5 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch