Toyota ani u nového Yarisu nepoužije vlastní motory, půjčí si je od Mazdy

Zpráva o mazdích motorech v chystané Toyotě nás ani nepřekvapuje. Japonská automobilka dnes vlastní moderní agregáty v podstatě nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toyota ani u nového Yarisu nepoužije vlastní motory, půjčí si je od Mazdy

10.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Toyota ani u nového Yarisu nepoužije vlastní motory, půjčí si je od Mazdy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zpráva o mazdích motorech v chystané Toyotě nás ani nepřekvapuje. Japonská automobilka dnes vlastní moderní agregáty v podstatě nemá.

Japonská automobilka Toyota nemá ve svém portfoliu zřejmě dostatek moderních pohonných jednotek, a tak musí žádat konkurenci o spolupráci. Nevydala se při hledání daleko a zastavila se údajně v centrále hirošimské automobilky. Hovoří se totiž o tom, že do své palety zařadí motory Skyactiv od Mazdy, ze kterých bude jako první těžit chystaná Mazda 2 příští generace, která bude vznikat v nově otevřeném mexickém závodě.

Druhým uživatelem ovšem bude Toyota a to prý subkompaktní vůz, který má v nové továrně vznikat po boku dvojky. Zmíněné se týká verzí s benzinovými motory, jenž budou budou díky Mazdě vynikat vysokou kompresí i vstřikováním paliva Skyactiv, přinesou si údajně jen minimální odlišnosti. Tato zpráva není kachnou, neboť je založena na tvrzení Keishiho Egawa, který je vysoko postaveným ředitelem Mazdy v Mexiku.

Toyota se bude na chystaném subkompaktu (náhrady za Yaris), jenž se zjevně stane zdánlivým dvojčetem dvojky, podílet na karoserii a z celkové roční produkce 230 tisíc vozů bude z továrny vyjíždět na padesát tisíc Toyot. Nový toyotí příspěvek údajně začně brány opouštět nejdříve 1. 4. 2015, avšak nejpozději v na konci března následujícího roku.

Krok se sdílením motorů je logickým, podíváme-li se na stáří pohonných jednotek Toyoty. Nový malý vůz musí přitáhnout zákazníky a se stávajícími pohonnými jednotkami by snad nemusel mít v rukávu dost trumfů. Pro Mazdu to díky investici Toyoty může v konečném důsleku znamenat jedině úsporu nákladů na mexický provoz v Salamance a další rozšíření povědomí o jménu Skyactiv. O tom, zda půjde i o sdílení součástí podvozků a dalších technologií Skyactiv, nepadla zmínka a Toyota v tomto případě raději mlčí.

Toyota není z hlediska použití motorů od jiných výrobců žádným nováčkem. Jeho model GT 86 používá motor od Subaru a například minivan Verso dostane dieselový motor od BMW. Lexus LFA, který skončil výrobu v roce 2012, byl poháněn desetiválcem od Yamahy. V říjnu navíc Mazda otevře halu na obrábění vedle jeho montážního závodu v Salamance, a tak bude dostatečně flexibilní, aby zásobovala Toyotu a dosáhla tak vyšších úspor z rozsahu.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


Toyota ani u nového Yarisu nepoužije vlastní motory, půjčí si je od Mazdy - 1 - Toyota motory subcompact 2014
Toyota s motory Skyactiv? Ano, Toyota zjevně zůstane už jen u hybridů

Zdroj: Auto News

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.