Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení
9.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Struktura japonského sedanu při nárazu 25 procenty přídě neobstojí. Ohroženy jsou jak nohy, tak především hlava řidiče.
O nových nárazových testech amerického institutu IIHS, kdy se vůz střetává s překážkou jen 25procentní částí přídě, jsme poprvé hovořili již loni v létě. Na vlastní oči jsme se tak mohli přesvědčit, že automobily vyvíjené pro normované nárazy a oceněné tím nejvyšším hodnocením z crash testů evropského NCAPu nemusí být vždy naprosto bezpečné. Vždyť takové Audi A4 nebo Mercedes-Benz třídy C asi každý považuje za robustní modely, které by svou posádku měly nadstandardně ochránit za všech okolností. IIHS však prokázalo opak.
Od té doby uplynula spousta času, díky čemuž by se mohlo zdát, že automobilky již své výrobky danému testu přizpůsobily. Jenže jak dokazuje Toyota s novou generací sedanu Corolla (je tedy třeba zdůraznit, že jde o americkou verzi, ta evropská není totožná), k ničemu takovému nedošlo. V rámci testu nárazu malou částí přídě si totiž vůz odnáší velmi špatné hodnocení, kde se kritiky dočkala hlavně konstrukce kabiny. Její spodní část se totiž po nárazu posunula o 32 cm směrem k řidiči, ve vrchní části pak o 20 cm.
Toto narušení kabiny navíc vedlo k vychýlení volantu o 11 cm doprava, díky čemuž čelní airbag sice v první fázi hlavu testovací figuríny zachytil, ta po něm však sklouzla na tvrdou strukturu boku dveří, od čehož jí nedokázal uchránit ani airbag boční. Test přitom probíhal při rychlosti 64 km/h, čímž by dotyčnému řidiči vznikla vážná poranění - při nárazu ve vyšší rychlosti (nutno dodat, že takové nehody se stávají velmi zřídka, před nehodou stihne naprostá většina řidičů z devadesátky nebo i stotřicítky zabrzdit na rychlosti citelně nižší) by následky byly pochopitelně ještě vážnější.
Daný test je ovšem pouze jednou kategorií, kterou institut IIHS monitoruje. Tou další jsou nárazy větší částí přídě, boční náraz, převrácení a náraz zezadu. Ve všech těchto oblastech již nová Toyota Corolla obstála na jedničku, čímž si nakonec vysloužila hodnocení Top Safety Pick. To by mohlo na první pohled působit dostatečně bezpečně, hned šest nejbližších konkurentů (třeba Honda Civic sedan nebo Ford Focus sedan) ale získalo lepší vizitku Top Safety Pick+.
Je tedy zjevné, že pokud chcete nejbezpečnější vůz ve své kategorii, po nové Corolle v Americe asi nesáhnete. Neznamená to, že by se japonský sedan dal přirovnat k pojízdné rakvi, předpokládali jsme ale, že automobilky v současné době už nebudou novými crash testy zaskočeny, jakkoli prvotní vývoj dnešních novinek pochopitelně začínal citelně dříve. Tušíme, že s tímhle něco Japonci udělají až při facleiftu...





Při nárazu Toyoty Corolly malou částí přídě do překážky je ve velkém ohrožení hlava i nohy řidiče
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 19 minutamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 2 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva