Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota Corolla 1979 s turbowankelem a 485 koňmi je spáč roku
26.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když sedíte v autě od AMG, většina lidí ví, že pod kapotou nemá čekat málo. Pokud jste ale v Toyotě staré 36 let, 485 koní může překvapit.
Stará japonska auta jsou docela vzácnou věcí, i proto, že se v Japonsku automobilový průmysl začal pořádně rozjíždět až někdy v 50. letech minulého století. O to víc jsou ale zajímavé, jako například Toyota 2000GT, elegantní a dnes velmi ceněný sporťák. To například Toyota Corolla třetí generace zas tak zajímavá není, např. do Spojených států se dovážela s motory o objemu 1,2 a 1,6 litru a výkony do nějakých 126 koní, takže si dovedete představit, jak rychle asi jezdila.
V případě této hnědé z roku 1979, kterou vidíte na snímcích, to ale je trochu jinak. Napovídají to už pozoruhodně masivní zadní kola a také fakt, že o ní vůbec píšeme. Zadokolka je to už v sérii, ale zde zadními koly otáčí něco mnohem zajímavějšího, než malý čtyřválec - Wankelův motor Mazda 13B-RE z Eunosu Cosmo z první půlky 90. let. Má dva rotory o celkovém objemu 1,3 litru a zde je přeplňovaný turbodmychadlem Garrett GT45R.
Výsledek je skutečně impozantní - motor dává 485 koní. Tenhle hnědý stroj je tak definicí slova sleeper tedy spáč - vozu, který je rychlejší než skoro cokoliv jiného, ale nevypadá na to. A pokud člověk není pozorný, skutečně dost snadno přehlédne ohromně tlusté pneumatiky, obří koncovku výfuku nebo několik přídavných budíků v kabině.
Tohle však nejsou jediné úpravy, pochopitelně - na voze jich je spousta. Kromě jiného motoru a turba tu je také lepší pětistupňový manuál, nastavitelné tlumiče, silnější brzdy, výkonnější palivová pumpa nebo třeba nápravy od Fordu. Celkem sem putovalo údajně více než 30 tisíc dolarů (cca 733 tisíc korun) na úpravách, přesto však majitel tento stroj prodal za 12 200 dolarů, tedy necelých 300 tisíc korun. Nejen spáč, ale i koupě roku, pokud máte rádi Wankely a stará japonská auta...






Tahle Toyota Corolla předjede skoro všechno, i když na to na první pohled nevypadá
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 54 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva