Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor
7.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonský koncern se výkonnější GT 86 nebrání a vážně posuzuje i možnost použití elektromotoru a baterek místo přeplňování.
O možnosti posílit dvoulitrový boxer Toyoty GT 86 a Subaru BRZ se mluví už od doby, kdy se provalil jeho relativně skromný výkon 200 koní. Názory na nutnost takové změny se různí, sami Japonci však pochopili, že s argumenty typu „pod kapotou není na přeplňování dost místa“ příliš neuspějí a navíc jim zisky z dodatečného ladění utíkají skrze prsty do kapes tuningových firem. Co s tím?
Britský Autocar oslovil s podobným dotazem osobu z nejpovolanějších, šéfinženýra Tetsuya Tada. „Hodně jsem byl žádán o přeplňování,“ přiznává duchovní otec novodobé Hachi-Roku. „Na mezigeneračním faceliftu se už pracuje. Zkoumáme potenciál turbodmychadla i mechanicky poháněného kompresoru, asistence elektromotoru je však rovněž možná, protože s sebou přináší benefity, které nejsou v případě nuceného plnění dosažitelné,“ dodává Tada a naráží přitom na dodatečný výkon v nízkých otáčkách při současném nenarušení reakcí pohonu na plyn.
Podle Toyoty by takové řešení mohlo být jednodušší, levnější a dovolilo by dále snížit těžiště auta. Co však s ne zrovna žádoucím navýšením hmotnosti? Podle šéfa vývoje si s tím jeho lidé dokážou poradit. „Naše sportovní divize TRD našla způsob, jak auto zbavit asi 100 kg váhy a navíc se jim podařilo navrhnout kompletní kryt podvozku, který dokáže zásadním způsobem ovlivnit dynamickou vyváženost a chování auta ve středních a vysokých rychlostech a podle potřeby zvýraznit nebo potlačit přetáčivost,“ prozradil Tetsuya Tada.
Definitivní rozhodnutí Toyoty prozatím nepadlo a všechny možnosti vylepšení kompaktní japonské zadokolky s důrazem na více rychlosti a zlepšení ovladatelnosti zůstávají otevřené. Konečná volba zřejmě nebude jednoduchá, schvalování nové techniky však bude výrazně rychlejší než samotné udělení zelené pro GT 86. A to samé platí i pro v Ženevě vystavěný kabriolet. „Vedení považovalo projekt GT 86 za velmi riskantní. Chtělo prodejní výsledky dříve, než se objeví otevřená verze. Teď, když máme důkaz, můžeme začít rozvíjet myšlenky na vylepšení vozu, v honbě za výkonem však nesmíme zapomínat na klíčové charakterové vlastnosti GT 86,“ dodal na závěr Tada.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Hledání adekvátního způsobu navýšení výkonu GT 86 asi nebude snadným úkolem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB