Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor
7.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonský koncern se výkonnější GT 86 nebrání a vážně posuzuje i možnost použití elektromotoru a baterek místo přeplňování.
O možnosti posílit dvoulitrový boxer Toyoty GT 86 a Subaru BRZ se mluví už od doby, kdy se provalil jeho relativně skromný výkon 200 koní. Názory na nutnost takové změny se různí, sami Japonci však pochopili, že s argumenty typu „pod kapotou není na přeplňování dost místa“ příliš neuspějí a navíc jim zisky z dodatečného ladění utíkají skrze prsty do kapes tuningových firem. Co s tím?
Britský Autocar oslovil s podobným dotazem osobu z nejpovolanějších, šéfinženýra Tetsuya Tada. „Hodně jsem byl žádán o přeplňování,“ přiznává duchovní otec novodobé Hachi-Roku. „Na mezigeneračním faceliftu se už pracuje. Zkoumáme potenciál turbodmychadla i mechanicky poháněného kompresoru, asistence elektromotoru je však rovněž možná, protože s sebou přináší benefity, které nejsou v případě nuceného plnění dosažitelné,“ dodává Tada a naráží přitom na dodatečný výkon v nízkých otáčkách při současném nenarušení reakcí pohonu na plyn.
Podle Toyoty by takové řešení mohlo být jednodušší, levnější a dovolilo by dále snížit těžiště auta. Co však s ne zrovna žádoucím navýšením hmotnosti? Podle šéfa vývoje si s tím jeho lidé dokážou poradit. „Naše sportovní divize TRD našla způsob, jak auto zbavit asi 100 kg váhy a navíc se jim podařilo navrhnout kompletní kryt podvozku, který dokáže zásadním způsobem ovlivnit dynamickou vyváženost a chování auta ve středních a vysokých rychlostech a podle potřeby zvýraznit nebo potlačit přetáčivost,“ prozradil Tetsuya Tada.
Definitivní rozhodnutí Toyoty prozatím nepadlo a všechny možnosti vylepšení kompaktní japonské zadokolky s důrazem na více rychlosti a zlepšení ovladatelnosti zůstávají otevřené. Konečná volba zřejmě nebude jednoduchá, schvalování nové techniky však bude výrazně rychlejší než samotné udělení zelené pro GT 86. A to samé platí i pro v Ženevě vystavěný kabriolet. „Vedení považovalo projekt GT 86 za velmi riskantní. Chtělo prodejní výsledky dříve, než se objeví otevřená verze. Teď, když máme důkaz, můžeme začít rozvíjet myšlenky na vylepšení vozu, v honbě za výkonem však nesmíme zapomínat na klíčové charakterové vlastnosti GT 86,“ dodal na závěr Tada.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Hledání adekvátního způsobu navýšení výkonu GT 86 asi nebude snadným úkolem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
- Masarykův okruh v roce 2025 29.1.2025
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota 29.1.2025
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch