Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota chce mít ve WRC tým snů, k Mäkkinenovi může přibýt Solberg i Loeb
5.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spekulace o příchodu devítinásobného mistra světa do japonského týmu znějí dobře, zatím jsou to ale jen spekulace. Solberg je ale opravdu ve hře.
Uběhlo již pár let od chvíle, kdy Toyota oznámila svůj návrat do světového rallye. Dojít by k němu mělo již příští rok v lednu, přičemž japonské barvy bude v šampionátu hájit Yaris WRC připravený týmem Gazoo Racing. Na post šéfa stáje byl přitom již loni v červenci jmenován čtyřnásobný mistr světa Tommi Mäkinen, za volant testovacího prototypu pak mnohokrát usedl Mikko Hirvonen. Potenciál tu tedy je, ovšem stejně jako řada neznámých - Toyota totiž stále ještě neoznámila jména pilotů, přičemž to finského závodníka mezi ně nejspíše patřit nebude.
To samo o sobě ovšem neznamená, že by se japonská automobilka nesnažila zlákat ty nejlepší jezdce světa. Zatím však měla smůlu, neboť její nabídku odmítl jak Sébastien Ogier, tak Kris Meeke. Je ovšem otázkou, zda si to zrovna první zmiňovaný nerozmyslí, neboť Volkswagen může svou účast v šampionátu WRC kvůli dieselovému skandálu značky přehodnotit. Jen na to ale Toyota nespoléhá, pročež Mäkinen zamířil i za dalšími esy. A ta by mohla být ještě lepší volbou než zmiňovaná dvojice.
Šéf týmu v rozhovoru pro Autosport hovořil celkem otevřeně o tom, jak těžké je získat pro tým opravdu špičkového pilota a předem připouští, že v první ostré sezóně může sáhnout po kompromisu. Kýžené řešení je ale nekompromisní, neboť se hovoří o angažmá Sébastiena Loeba a Pettera Solberga, tedy dvou několikanásobných mistrů světa a jedněch z nejlepších pilotů historie tohoto sportu.
V případě norského jezdce je jeho angažmá dokonce dosti pravděpodobné. Mäkinen se s ním už setkal a ačkoli pro letošek Solberg hodlá obhájit titul v sérii FIA World Rallycross Championship, na příští sezónu zatím jasné plány nemá. Mäkinen k jeho angažování doslova řekl: „Proč ne? Proč ne? Nevím, provozuje svůj rallycrossový tým, ale všechno je možné.”. Solberg pak byl ještě konkrétnější: „Je zde více možností pro další sezónu. (...) Možná je tu nějaká nehotová práce ve WRC, bylo zajímavé mluvit s Tommim a dozvědět se o tom, jak velké plány Toyota má,” řekl trojnásobný šampion.
Paradoxem je, že i když by jeho návrat byl velkou věcí a do japonského stroje by usedl jako superhvězda, ideální konstelace by z trojnásobného šampiona beztak udělala stájovou dvojku. Jedničkou by se totiž mohl stát nejúspěšnější pilot WRC všech dob, tedy Loeb. V jeho případě sice ještě k osobnímu kontaktu s Toyotou nedošlo, nicméně schůzka mezi manažery francouzského jezdce a japonské značky prý již proběhla. A Mäkinen by o služby francouzského pilota stál.
„Dosud jsem nic nepodnikl. (...) Pokud by ale Sebastien chtěl něco udělat, pochopitelně bych si s ním rád promluvil. Víme, že je jedním z nejlepších pilotů všech dob, pořád si vede dobře a dál jezdí soutěž,” řekl Mäkinen. Byl by to ale velký přestup - Loeb je totiž celou svou kariéru spojen s Citroënem a Peugeotem a tyto značky mají k Toyotě dosti daleko.
Bližší informace se nejspíše dozvíme v následujících měsících, přičemž výhled je aktuálně opravdu zajímavý. Nicméně abychom byli upřímní, s návratem Loeba do WRC pod křídly Toyoty příliš nepočítáme. Solberg by se ovšem mohl nechat zlákat, zvláště když s Mäkinenem již kdysi v jednom týmu působil. Stejně tak se pod logem Subaru sešel i s Hirvonenem...
Petter Solberg nedávno dokázal, že má opravdu smysl pro humor, když v převlečení za starce děsil techniky Mercedesu
Sebastian Loeb se letos poprvé postavil na start Dakaru. Zpočátku slavil úspěchy, nakonec však první místo neudržel. Hlad po vítězství by jej přitom mohl nahnat zpátky do WRC
Zdroj: Autosport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 4 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada 08:00
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje včera 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
Nejnovější články
- Indové ovládající Land Rover ukázali levnější vlastní obdobu chystaného Range Roveru, nevypadá vůbec zle
před 2 hodinami - Do aukce jde Ferrari Donalda Trumpa i s původní značkou na přání, s inaugurací jeho cena vzroste násobně
před 3 hodinami - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 19:28 - HondaMan
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB