Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto musí podepsat zájemci o nejlépe zrychlující auto. Nesmí ani vyjet v mrazu
26.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pořídit si nejlépe zrychlující auto světa není jen tak. Nejenže není snadné se k němu dostat, musíte také podepsat dvě stránky zákazů a omezení.
Při kupování většiny aut nemusíte podepisovat nic kromě objednávky nebo kupní smlouvy a podobných papírů, týkajících se samotné transakce. Většina aut ale také nemá 852 koní, nestaví se při rozjezdu na zadní kola a nedostanete je v sérii se závodním radiálkami a jen jedním sedadlem v kabině.
Dodge Challenger SRT Demon ovšem ano a jednak z těchto důvodů, jednak proto, že je z USA, musí noví majitelé podepsat prohlášení, že si „přečte a plně porozumí uživatelskému manuálu” v celé jeho délce dříve, než budou s autem jezdit, mimo mnoha jiného. Dokument má celkem patnáct bodů a některé jsou skutečně zajímavé.
Třeba, že pokud nebude v autě z výroby sedačka pro spolujezdce, zákazník nesmí žádnou nainstalovat, protože by spolujezdec nebyl patřičně chráněn při nehodě. Nebo, že nebude používat žádnou z funkcí určených pro závodní dráhu na veřejné silnici. Nebo, že finální dotažení matek kol proběhne až po sundání auta se zvedáku.
Nejzajímavější body se ovšem vztahují k pneumatikám. Sprinterské radiálky Nitto NT05R jsou sice homologované pro silniční použití, ale pořád to nejsou běžné silniční pneumatiky, takže zákazník musí před podpisem celého dokumentu parafovat, že je srozuměn s nevhodností těchto pneumatik pro běžnou jízdu po dálnici, protože tak může být zásadně zkrácena jejich životnost.
Stejně tak musí parafovat, že použití za mokra „není doporučeno”, a že v teplotách pod 15 °F (-9,4 °C) na nich dokonce vůbec nesmí jezdit, protože by mohlo dojít k jejich popraskání či jinému poškození. Doslova se píše „shall not move the vehicle”, tedy že s ním na těchto pneumatikách za mrazu vůbec nebudete hýbat. Ani pár metrů před garáž. Pochopitelně, majitelům nikdo nezakazuje přezout na jiné pneumatiky, ty tovární jsou ale pomalu jen do sucha.,
Velmi zajímavá je také část na konci, kde zákazník parafuje, jestli je cena, kterou za Demon platí, vyšší nebo nižší než MSRP (Manufacturer Suggested Retail Price, doporučená maloobchodní cena). Pokud je vyšší, konkrétní kus nemá nárok na prioritní výrobu, což je politika FCA, která má zamezit neřestně vysokým maržím dealerů.
Zní to svérázně, koncern FCA se takhle kryje pro případ, že by některý zákazník neměl dost rozumu, auto si poškodil a s výrobcem se chtěl soudit. FCA tímhle papírem v podstatě říká, že cokoliv se stane, není to chyba na straně výrobce. Když jej tedy zákazník podepíše (přesněji - dvakrát podepíše a patnáctkrát parafuje...), je veškerá zodpovědnost na něm. A když to nepodepíše, nedostane Demon, žádná třetí možnost neexistuje...
Tohle lejstro musí podepsat každý zájemce o Demon, řeší až pozoruhodné detaily
Kompletní fotogalerie Dodge Challenger SRT Demon ukazuje i ony „problematické” pneumatiky
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 3 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 4 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 6 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 7 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva