Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto musí podepsat zájemci o nejlépe zrychlující auto. Nesmí ani vyjet v mrazu
26.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pořídit si nejlépe zrychlující auto světa není jen tak. Nejenže není snadné se k němu dostat, musíte také podepsat dvě stránky zákazů a omezení.
Při kupování většiny aut nemusíte podepisovat nic kromě objednávky nebo kupní smlouvy a podobných papírů, týkajících se samotné transakce. Většina aut ale také nemá 852 koní, nestaví se při rozjezdu na zadní kola a nedostanete je v sérii se závodním radiálkami a jen jedním sedadlem v kabině.
Dodge Challenger SRT Demon ovšem ano a jednak z těchto důvodů, jednak proto, že je z USA, musí noví majitelé podepsat prohlášení, že si „přečte a plně porozumí uživatelskému manuálu” v celé jeho délce dříve, než budou s autem jezdit, mimo mnoha jiného. Dokument má celkem patnáct bodů a některé jsou skutečně zajímavé.
Třeba, že pokud nebude v autě z výroby sedačka pro spolujezdce, zákazník nesmí žádnou nainstalovat, protože by spolujezdec nebyl patřičně chráněn při nehodě. Nebo, že nebude používat žádnou z funkcí určených pro závodní dráhu na veřejné silnici. Nebo, že finální dotažení matek kol proběhne až po sundání auta se zvedáku.
Nejzajímavější body se ovšem vztahují k pneumatikám. Sprinterské radiálky Nitto NT05R jsou sice homologované pro silniční použití, ale pořád to nejsou běžné silniční pneumatiky, takže zákazník musí před podpisem celého dokumentu parafovat, že je srozuměn s nevhodností těchto pneumatik pro běžnou jízdu po dálnici, protože tak může být zásadně zkrácena jejich životnost.
Stejně tak musí parafovat, že použití za mokra „není doporučeno”, a že v teplotách pod 15 °F (-9,4 °C) na nich dokonce vůbec nesmí jezdit, protože by mohlo dojít k jejich popraskání či jinému poškození. Doslova se píše „shall not move the vehicle”, tedy že s ním na těchto pneumatikách za mrazu vůbec nebudete hýbat. Ani pár metrů před garáž. Pochopitelně, majitelům nikdo nezakazuje přezout na jiné pneumatiky, ty tovární jsou ale pomalu jen do sucha.,
Velmi zajímavá je také část na konci, kde zákazník parafuje, jestli je cena, kterou za Demon platí, vyšší nebo nižší než MSRP (Manufacturer Suggested Retail Price, doporučená maloobchodní cena). Pokud je vyšší, konkrétní kus nemá nárok na prioritní výrobu, což je politika FCA, která má zamezit neřestně vysokým maržím dealerů.
Zní to svérázně, koncern FCA se takhle kryje pro případ, že by některý zákazník neměl dost rozumu, auto si poškodil a s výrobcem se chtěl soudit. FCA tímhle papírem v podstatě říká, že cokoliv se stane, není to chyba na straně výrobce. Když jej tedy zákazník podepíše (přesněji - dvakrát podepíše a patnáctkrát parafuje...), je veškerá zodpovědnost na něm. A když to nepodepíše, nedostane Demon, žádná třetí možnost neexistuje...




Tohle lejstro musí podepsat každý zájemce o Demon, řeší až pozoruhodné detaily
Kompletní fotogalerie Dodge Challenger SRT Demon ukazuje i ony „problematické” pneumatiky
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 8 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 9 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB