Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto LaFerrari má být sešrotováno. Jen proto, že jej někdo propašoval do JAR
31.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pašuje se kde co a automobily nejsou výjimkou, však Petr Mach by o tom mohl vyprávět. Toto LaFerrari ale může stihnout snad ještě krutější osud.
Přes státní hranice můžete se pašuje kde co. Zbraně, drogy, peníze a jiné cennosti, lidé, zvířata, prostě vše, u čeho to stojí za risk. V některých zemích to platí i u aut. Důvodem samozřejmě jsou clo, DPH či registrační daně. Ostatně ani v Evropě nemusíme chodit daleko. Už na Slovensku se člověk docela opotí, natož v Dánsku či dokonce Norsku. Podobné to asi bude v JAR, jinak by tam teď jednomu červenému LaFerrari nehrozilo zničení.
Fanouška téhle italské hybridní rakety to jistě zabolí, a nejen jeho - jakékoliv zničení vzácného auta je vždycky škoda, zejména bylo-li odvratitelné. V tomto případě rozhodně bylo. Jeho majitel ho chtěl importovat do Jihoafrické republiky v roce 2014. Bylo zadrženo na celnici, dokud majitel nezaplatí clo a DPH. Jeden by si řekl, že to bude maximálně otázka týdnů pro někoho, kdo si může dovolit LaFerrari, třebaže cla a daně v JAR neznáme.
Vůz ovšem stál na celnici tři roky. Majitel clo a daň nezaplatil a v únoru letošního roku přišel s exportní deklarací, že vůz vyveze do Konga. Naložil ho na náklaďák a vyvezl do Zimbabwe přes hraniční přechod Beitbridge. Chtěl pokračovat přes Zambii do Konga - tedy, podle oficiálního plánu.
Jenže v Zimbabwe se otočil a během následujícího dne chtěl vůz převézt zpátky do JAR, jenže už nelegálně. Použil stejný hraniční přechod a na něm byl vůz zadržen. V takových případech jsou dovážené věci běžně ničeny a i tomuto LaFerrari reálně hrozí sešrotování kvůli nelegálnímu zpětnému dovozu. Jediným únikem pro něj může být nepodání rozumného vysvětlení majitele, proč k tomuto kroku přistoupil.
Doufáme, že majitel vymyslí něco důvěryhodného a nebude se vymlouvat na to, že se mu nechtělo platit daně. Pokud by ovšem vůz do JAR legálně importoval, čeká ho další překážka - jezdí se tam vlevo, což vyžaduje volant vpravo, stejně jako v Británii. Údajně není možné tam přihlásit auto s volantem vlevo - a všechna LaFerrari byla vyrobena s volantem vlevo.
Na tomto příběhu je pozoruhodných několik věcí. Jednak, proč onen majitel čekal tři roky, než s vozem začal něco dělat. A jednak, nespočítal si předem, že bude muset zaplatit clo a DPH, dováží-li vůz individuálně? O volantu na „špatné straně” ani nemluvě, i když je pochopitelně možné, že jej chtěl třeba jen jako okruhovou hračku. Další strana mince je postup úřadů - opravdu je nutné vůz ničit? Nebylo by lepší ho - když už - zabavit a nabídnout na prodej v aukci? Třeba mimo JAR? Dostatečně majetný zájemce by se jistě našel a jistě solidní výtěžek by někomu na jihu Afriky jistě pomohl více než hromada karbonových trsátek...
Tomuto konkrétnímu LaFerrari hrozí lis
Naprostou většinu z 500 vyrobených kusů potkalo díky bohu více štěstí. Tento matně černý exemplář patřík jedněm z nejdražších prodaných
Zdroj: Fin24
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před hodinou - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 3 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 4 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 6 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva