Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou všechny firmy, které si u Tesly už objednaly tahač Semi. Není jich málo
8.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tesla nikdy neměla problém prodat to, co reálně ani nenabízí a v případě jejího prvního tahače tomu zjevně nebude jinak. Mezi zákazníky jsou už teď velká jména.
Tahač Tesla Semi před necelým měsícem suverénně nastoupil na scénu a pod taktovkou Elona Muska neohroženě míří změnit zaběhlé pořádky v kamionové dopravě. Zní vám to přehnaně? Možná to přehnané je, faktem ale je, že od doby veřejného odhalení stále ještě chystaného elektrického tahače se společnosti staví do fronty a posílají předběžné objednávky na větší či menší počet exemplářů.
Jestli se chtějí jen zviditelnit, jde jim o blaho matky přírody nebo v tomto rozhodnutí vidí potenciální ekonomický prospěch, je otázkou, všechno je možné. Tak či onak se připisují na čekací listinu prvních dodávek pro rok 2019 a k řadě velkých jmen se včera přidalo i u u nás dobře známé pivovarnické impérium Anheuser-Busch. To je vhodná příležitost zrekapitulovat si, kdo přesně a kolik Semi si u Tesly už zamluvil.
Přehled firem, které už si u Tesly objednaly tahač Semi
● Walmart - Největší maloobchodní řetězec světa se k objednávce „přiznal” krátce po první prezentaci. Chce po Tesle 15 aut pro pilotní provoz v USA a Kanadě s cílem zjistit, jak by takový elektrický tahač vyhověl jeho potřebám.
● Anheuser Busch - Pro změnu největšího výrobce piva na světě už jsme stručně zmínili, nyní tedy dodejme, že má zájem o 40 Tesel Semi jako součást plánu zmenšit „karbonovou stopu” svého podnikání o 30 procent.
● J.B. Hunt - Dalších 40 kusů si objednala dopravní firma se skoro 24 tisíci zaměstnanci, která se řadí mezi největší společnosti svého druhu v USA. Prý je to pro ní „důležitý krok v zavádění odvětví-měnících technologií”.
● Meijer - Zelinářský řetězec je další společností, která zveřejnila informaci o objednávce blíže neupřesněného počtu kusů Semi pro testovací účely.
● JK Moving - Stěhováci z Washingtonu sáhli po 4 exemplářích.
● Loblaw - Kanadský řetězec supermarketů chce hned 25 Semi jako součást plnění závazku elektrifikovat svou flotilu nákladních aut.
● Fercam - Nejen Američané a Kanaďané objednávají. Italská dopravní firma též chce jeden kus, a to i s vědomím, že Tesla Semi zprvu postaví jen podle severoamerických norem.
● Girteka Logistics - Další evropská firma sáhla přes zmíněné omezení též po jednom kusu.
● Ryder - Další obří dopravní firma z USA (přes 33 tisíc zaměstnanců, přes 140 miliard Kč ročního obratu) též chce zatím neupřesněný počet Semi.
● DHL Supply Chain - U nás dobře známý logistický gigant chce 10 Semi na testovací provoz.
● Fortigo Freight Services - Kanadský dopravce se čerstvě přidal s jedním kusem.
To není úplně málo předběžných objednávek vzhledem k tomu, že se vůz ještě zdaleka neprodává. Přesnou sumu všech objednávek Semi přímo Tesla nezveřejnila, těch přiznaných je ale 140 a pro kalifornskou automobilku je to jednoznačně pozitivní číslo. I proto, že za každou rezervaci musí firmy zaplatit 5 000 dolarů (zhruba 108 600 Kč), takže do její věčně týrané firemní kasy přiteče jen za to přes 15 milionů korun.
Pochopitelně, v rámci celé kamionové dopravy je to 140 kapek v moři, svědčí ale o tom, že zájem o alternativní pohon se zvyšuje. První zprávy sice nenapovídají, že by se Tesla trefila do vkusu samotných řidičů, opravdové pracovní nasazení ale jistě lépe ukáže, jak vzdálená je budoucnost plošného používání elektrického proudu k pohonu aut. Snad jednou kalifornská automobilka dodrží své sliby a za dva roky budeme chytřejší...










Výroba by měla začít v roce 2019, finální podoba již byla představena
Odkrytá technika před-produkčního vozu. Jak bude asi vypadat hotový?
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 07:12 - Brus
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch