Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou „nejužranější” auta dle realistických testů. Vítěz vážně nepřekvapí
17.9.2018 | Mirek Mazal
K těmto vozům by automobilky mohly začít nabízet klubové členství u čerpacích stanic jako standardní výbavu. Benzin z nich totiž mizí před očima.
Američtí zákazníci nebyli a nejsou příliš zvyklí monitorovat spotřebu svých aut. Samotná paliva jsou tam sice přibližně stejně drahá jako u nás, s ohledem na nesrovnatelnou míru zdanění je ale kupují za zlomek českých cen. A tak se vlastně ani nelze divit, že je příliš netrápí, jestli auto jezdí za 5 nebo 10 litrů benzinu na 100 km - v kombinaci s jejich mnohem vyšší životní úrovní je to při běžných kilometrových nájezdech prostě nebolí.
O to více může překvapit, s jakou pílí tamní Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) přistupuje k měření spotřeby prodávaných aut. Zatímco evropské testy jsou jedna velká komedie, ze které vyjde číslo obvykle nedosažitelné při jakékoli normální jízdě, americká metodika je vypiplaná do nejmenšího detailu, jak vám ukáže schema níže. A snaží se opravdu reflektovat skutečnou jízdu autem skutečným řidičem, třebaže jistě obezřetným a dopravní předpisy dodržujícím.
Schema testu EPA je velmi komplikované a snaží se maximálně kopírovat normální předpisovou jízdu
Právě EPA dává pravidelně dohromady jakýsi „seznam hrůzy”, tedy výběr deseti největších žroutů, kteří v jejích testech dosahují nejvyšších hodnot spotřeby. A teď tu máme jeho nejnovější vydání. O jaké typy aut půjde, asi nemusíme naznačovat - nic než sporťáky a SUV s velkými motory nemá v tomto klání šanci. I tak je zajímavé vidět, kdo je na tom opravdu nejhůř a jakých výsledků dosahuje. Tady je celá desítka s kombinovanými spotřebami i dalšími detaily.
Nejužranější auta dle testů EPA od nejúspornějšího po nejméně úsporné
10. Mercedes-Benz G550 2018: 18,1 litru na 100 km
Na desátém místě v tomto seznamu se umístil relativně nejhospodárnější vůz - Mercedes-Benz G550 poslední generace. Jeho cihlovitý tvar, hranatý design a těžká konstrukce s sebou nese velkou žíznivost motoru. Poháněný agregátem 4,0 V8 biturbo o výkonu 310 kW (422 koní) a 610 Nm přes automat na všechna kola stojí celkem 18,1 litru v kombinaci a 16,8 litru na dálnici.
9. Ferrari GTC4Lusso: 18,1 litru na 100 km
Další antispořílek přijíždí z Apenin. V celkovém ohledu se vyrovná G550, ale rozdíl přichází na dálnici, kde je aerodynamicky tvarované Ferrari schopné pozřít „jen” 13,8 litru během stovky kilometrů. Celkový průměr je stejný jako u Mercedesu, ale GTC4Lusso se může pochlubit vzácnou atmosféricky plněnou jednotkou 6,3 litru V12 o výkonu 507 kW (689 koní) a 697 Nm v dosahu pohonu obou náprav.
8. Ferrari 812 Superfast: 18,1 litru na 100 km
Překvapivě jsou na tomto seznamu jen dvě Ferrari. Není divu, že obě silně táhnou vpřed velké vidlicové dvanáctiválce s obrovským výkon. Typ 812 Superfast nabízí stejné číslo kombinované spotřeby jako GTC4Lusso zmíněné výše, ale obsazuje osmé místo, protože v dálničním režimu si řekne o 14,7 litru benzínu. Proč ne u 6,5litrového objemu s výkonem 588 kW (799 koní) a 718 Nm na zadních kolech.
7. Mercedes-AMG G63 2018: 18,1 litru na 100 km
Tvar krabice s aerodynamikou autobusu může mít pod kapotou cokoliv a vždy si vezme kvůli svému tvaru karoserie o nějaký litr navíc. Sportovně užitkový Mercedes s 5,5litrovým biturbem foukajícím vzduch do osmi válců v řeči čísel spořádá 18,1 litru ve smíšeném poježdění, město znamená 19,6 litrů, 15,7 litru odpovídá dálničnímu přesunu.
6. Jeep Grand Cherokee Trackhawk: 18,1 litru na 100 km
Nejrychlejší SUV na světě, sen mnohých, kteří se drží módního trendu velkých aut na chůdách. Nicméně krmení 717 koní (527 kW) a 875 Nm z přeplňovaného osmiválce táhnoucí 2,4 tuny váhy stojí za to. Městem se stádo prožene za 21,4 litru, dálnice zmizne pod koly se spotřebou 13,8 litru. Celkový Průměr 18,1 není zase taková tragédie, a pokud se necourá městskými uličkami, zvládne se agresivní SUV s kompresorem krotit.
5. Pagani Huayra: 18,1 litru na 100 km
Z vysokého posedu nad ostatními účastníky provozu sesedáme zadkem skoro na zem. Nástupce Zondy definující segment avantgardních raket si potrpí na každý detail, jen ta spotřeba není nejlepší. Šestilitrový pohon od AMG osazený dvanácti válci a dvěma turby vyrobí pod plným plynem 537 kW (730 koní) a brutálních 1 000 Nm. Benzín mizí z nádrže stejným tempem jako u Jeepu - 21,4 litru ve městě a 13,8 na dálnici.
4. Mercedes-AMG G65 2018: 19,6 litru na 100 km
Vrcholné provedení G65 je třetí Mercedes třídy G v tomto seznamu, ale ne poslední. Vysoko postavená série G65 zvyšuje kombinovaný průměr na 19,6 litru benzínu odpovídající 100 kilometrů jízdy. Není třeba znovu ukazovat prstem na všechny součinitele nezadržitelné žízně, která ve městě znamená 21,4 litru a na dlouhé dálniční trase 18,1. Dvanáct válců a dvě turba se nenechají připravit o svoji porci krmení.
3. Lamborghini Aventador S: 19,6 litru na 100 km
Vidlicové uložení dvanácti válců s atmosférickým přívodem čerstvého vzduchu se umístilo na třetí pozici. Verze Aventador S kupé na dálnici spolkne 13,8 litru, otevřený roadster o 0,9 litru více. Obě pekelné příšery šlehající plameny z výfuku do širokého okolí žene uprostřed uložený motor s objemem 6,5 litru o výkonu 544 kW (740 koní) a 690 Nm.
2. Mercedes G500 4x4^2: 21,4 litru na 100 km
Zase Mercedes G a zase postup kombinovaného cyklu spotřeby. Není to náhoda, protože tato hranatá bouda skoro půl metru nad zemí (světlá výška je přesně 438 milimetrů) je provozně výrazně neekonomická. Důkazem je průměr všech typů cest za 21,4 litru, který pramení z netradičně velkých rozměrů a z dvakrát přeplňovaného osmiválce o výkonu 310 kW (421 koní) a 610 Nm.
1. Bugatti Chiron: 21,4 litru na 100 km
Nejžíznivějším autem v USA je podle měření Bugatti Chiron. Není divu, z něčeho musí těžit mastodontní šestnáctiválec s objemem 8 litrů a čtyřmi turby. Celkově 1 103 kW (1 500 koní) a 1 600 Nm je s přehledem kapitola sama pro sebe. Luxusní stíhačka není do města, kde palivoměr ukazuje úbytek 26,1 litru na 100 kilometrů, dálnice se dá snést s hodnotou 16,8 litru. Není marné tvrdit, že majitelé Chironu občas mají přístup k ropným polím, což by dávalo smysl v rámci vítěze nejužranějšího vozu Ameriky.
Zdroj: EPA
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 7 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 9 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 10 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
dnes - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis