Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou nejhorší premiéry letošní Ženevy. Ošklivosti, nedodělky, nesmysly
9.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snad každý výrobce se vydává na autosalon v Ženevě s cílem ohromit návštěvníky. Těmto se to nepovedlo, alespoň ne v pozitivním smyslu slova.
Kde se řekne A, je třeba dodat i B. Když jsme si tedy probrali největší bomby letošního ženevského autosalonu, podíváme se i na vozy, nad jejichž pojetím přinejmenším zůstává rozum stát. Je třeba dodat, že stejně jako předchozí žebříček ani tento nevznikal snadno. Na výstaviště Palexpo dorazily hlavně premiéry, které neurazily, ani nenadchly, proto je letošní Ženeva méně zajímavá, než bývá. Pár opravdových exotů se ale i letos našlo.
Následující vozy si své umístění vysloužily z různých důvodů. Některé jsou designově tak bizarní, že nad nimi kolemjdoucí jen kroutili hlavami, jiné se třeba nepodařilo dokončit před začátkem autosalonu a jiné prostě nedávají smysl. Každou podobnou volbou se jistě pouštíme na tenký led, ale je to náš názor, náš seznam a vy pochopitelně můžete mít jiný.
Pokud se tedy rozhodnete přispět do diskuze, zkuste protentokrát vynechat vulgarity a sestavit vlastní seznam toho, co se podle vás povedlo a co nikoli. A přihodit můžete i důvody. My se nyní přesuneme k našemu výběru, který jsme doplnili ještě jedním, napůl neautomobilovým bonusem.
1. Corbellati Missile
Již během prvního představení „klenotnického vozu“ jsme mluvili o nevyvážené karoserii. Je sice hezké, že rodina Corbellati se při stylizaci své prvotiny nechala inspirovat ikonami minulosti, nicméně v tomto případě prostě šlápla vedle. Čelní světla se zdají být příliš velká pro relativně nízkou příď, černě lakovaná kola pak v podbězích působí utopeně. O to více pak vyniká zavalitost karoserie, pod níž se nastěhoval devítilitrový osmiválec naladěný na 1 800 koní, s nímž má Missile překonat metu 500 km/h. Pokud vám tento vůz přijde jakoby nedodělaný, je to tím, že je opravdu nedodělaný. Proč byl i v této podobně prezentován veřejnosti, ví bůh...
2. Eadon Green Zeclat
Ani další pokus o retro se u nás nedočkává potlesku. Přitom loňský pokus firmy Eadon Green byl vcelku pohledný. Britové se ovšem rozhodli, že namísto dvanáctiválce, jenž poháněl koncept Black Cuillin, tentokráte napěchují pod kapotu osmiválec. Ten pochází od GM, stejně jako základ celého vozu, jenž vychází z Corvette C7. Vůči 460 koním přitom nelze nic říci, nicméně snaha navýšit agresivitu co největším počtem průduchů vychází na prázdno. Uhlazená zakázková karoserie je tak velkou slabinou vozu.
3. Flying Huntsman 6x6 Civilian Carrier
Když dva dělají totéž, není to totéž. Zatímco Mercedes-Benz G63 6x6 se stal ikonou, po které se šestikolkami přichází řada tuningových firem, přepracovaný Land Rover Defender 110 asi takového úspěchu nedosáhne. Ano, vypadá vcelku brutálně i solidně. Nicméně při sedmimilionové ceně, jíž je třeba za konverzi zaplatit, evidentně na Flying Huntsman 6x6 Civilian Carrier dosáhne jen pár lidí. Ti ovšem jistě nebudou toužit po devíti sedadlech, jež nabízí stísněný prostor za zamřížovanými okny. Místo zlaté klece je to nevkusné vězení.
4. GFC Sibylla EV
Vzhůru výklopné dveře dnes již nejsou doménou Lamborghini, zejména u konceptů je používá každá druhá firma. I ty neznámé, mezi něž patří GFC Style. Ta do Ženevy přivezla pět metrů dlouhý sedan poháněný elektřinou a proto byla jeho karoserie výrazně podřízena aerodynamice. Nicméně i přesto si nedovedeme představit, že bychom si pořídili vůz, u kterého pomalu ani není jasné, kde je předek a kde zadek. Čelní partie navíc vypadají prapodivně, ty zadní pro změnu buclatě.
5. Honda Jazz X-Road
Novou variantu Hondy Jazz jsme si již představili a moc hodní jsme na ní nebyli - smutnější premiéru, abyste v Ženevě pohledali. Aktuálně tedy jen můžeme dodat, že samotný vzhled provedení X-Road nám až tak moc srdce nedrásá. Spíše než cokoliv jiného je zde negativem samotná existence vozu, který vznikl pouze jako reakce na stávající oblibu crossoverů, a to velmi laciným způsobem. Japonci na Jazz navěsili pár plastů, dovnitř přihodili koberečky s vyšitým logem této verze... a tím to pro ně skončilo. Peníze od zákazníků tímto způsobem možná vylákají, potlesk od publika nikoli.
6. Icona Nukleus
Díky vzestupu elektrického pohonu a autonomního řízení se mezi zavedené výrobce „cpe“ řada neznámých firem. Icona v Ženevě ukázala vlastní pojetí pojízdného obývacího pokoje, jež pojmenovala Nucleus. Vůz měří 5,25 metru na délku, 2,12 metru na šířku a 1,75 metru na šířku. To slibuje dostatek prostoru pro pětici cestujících, kteří se při přenastavování svých křesel nebouchnou o volant, žádný tu totiž není. Stejně tak nám zde ovšem chybí alespoň špetka stylu či snaha o realističnost.
7. Sbarro 4x4+2
První generace Porsche Cayenne sice není čarokrásným vozem, nicméně ve verzi Turbo alespoň vše nahrazuje působivou dynamikou. Nicméně pokud se k tomuto provedení dostane karosárna Sbarro, lze i nad technikou zlomit hůl. Zvláště pokud výsledek vypadá jako koncept 4x4+2. Ten dostal dvojici přizdvižených kol, se kterou má zabodovat v off-roadových závodech. Pod kapotou počítá s osmiválcem a 550 koňmi, uvnitř na dané poměry s vcelku nudným interiérem. Navíc poměrně opotřebovaným, což tuto kreaci šitou evidentně hodně horkou jehlou sráží ještě hlouběji.
8. Sin S1
Techniku skrytou pod povrchem lze veřejnosti oprezentovat různými způsoby, značka Sin ale evidentně zvolila ten nejhorší. Model S1 totiž vyslala na výstaviště Palexpo z jedné strany karosovaný, z druhé oholený. Výsledek je, řekněme, prapodivný, přičemž nás nepřitahuje ani jedna polovina této kreace. Stačilo přitom onen rám postavit vedle, a rázem by Sin měl více kladných ohlasů. Zvláště když svůj roadster nabízí s benzinovým, hybridním i elektrickým ústrojím. Vrcholem přitom je 3,5litrová jednotka s 365 koňmi a stovka za 2,5 sekundy.
Bonus: „produktoví specialisté”
Berte nás za dinosaury z analogového věku, ale tohle se vážně nepovedlo. Krásné ženy k autům patří již od nepaměti a nemáme tušení, proč by najednou měla být vnímána jako ponižující, když samotné modelky či hostesky baví, těší a dobře je živí. Bohužel nejsme ti, kteří by o podobně stánků automobilek rozhodovali, a tak v Ženevě na řadě z nich vystřídali či doplnili nagelovaní muži, kterým automobilky říkají „produktoví specialisté”. Že jste se od nich obvykle nic kloudného nedozvěděli, nemusíme dodávat.
Nejenže to je trapné a absurdní, lze to vnímat i jako ještě větší sexismus, než jaký tu měl dle automobilek panovat - vedení jednoduše sebralo ženám práci a s ní spojené peníze a dalo je mužům, protože jsou muži. Tohle že je ta rovnoprávnost, o které mluvily? Začínáme se vážně bát, co přijde příště - tedy pokud ještě vůbec nějaké ty autosalony budou...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před hodinou - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 2 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 4 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 5 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva