Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou nejčastější závady, které musí řešit majitelé nové Alfy Giulia
21.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že nová Alfa Romeo Giulia není královna spolehlivosti, už víme. Co se na ní ale vlastně kazí? Seznam častých problémů samotné Alfy Romeo říká mnohé.
Příchod nové Alfy Romeo Giulia doprovází již od počátku zvýšená pozornost snad všech světových médií. Není to překvapivé, právě tímto vozem se italská automobilka chtěla vrátit zpět do vyšší ligy. Je přitom nutné říci, že na první pohled prakticky nic nepodcenila - máme tu zajímavý design, relativně širokou nabídku motorů, převodovek i způsobů pohonu kol a u verze Quadrifoglio Verde také jízdní dynamiku, která z klíčové německé konkurenty nechává v prachu. Bohužel se ovšem zdá, že Alfa Romeo ve snaze o co nejrychlejší návrat na výsluní poněkud uspěchala vývoj. A to se jí nyní začíná nevyplácet.
Nejspíše jste již zaznamenali nemalé množství problémů, které se objevují při různých příležitostech. Je přitom pomalu jedno, zda šlo o nevinný přejezd obrubníku či svítící kontrolku motoru, jež indikovala motor v nouzovém režimu - všechny tyto defekty vozu na renomé nepřidaly. Přitom právě lepší image Alfa Romeo potřebuje jako sůl, jinak může na vyšší registrace zapomenout. Možná by tak bylo lepší, kdyby dorazila o půl roku později, ale dotažená do posledního šroubku.
Samozřejmě, po bitvě je každý generál a dětskými bolístkami trpí prakticky všechny nové vozy. Jenže Alfa Romeo je v tomto ohledu něco jako Tesla - jakási obdoba hollywoodské celebrity, jíž se paparazziové snaží načapat, kterak pije, fetuje či cokoliv podobného. U italské automobilky či výrobce elektromobilů je pro změnu sledována jakákoliv závada, stejně ostatně jako jakýkoliv úspěch.
Ostatně důkazem všeho výše řečeného je dnešní článek, který je opět zaměřen na nedostatky Alfy Romeo Giulia. My bychom jistě raději pěli chválu a psali o tom, kterak opětovně německou konkurenci vyklepl již na startu. Nicméně problémem je, že Giulia v poslední době přestává dojíždět do cíle. A to z mnoha důvodů.
Technický šéf magazínu Car & Driver, který se na Alfy osobně zaměřuje, uvádí, že dosud zaznamenané problémy nejsou jednotného rázu. „Není to o tom, že by za vším stál jediný komponent. S problémy se nepotýkají jen verze Quadrifoglio Verde, ale i dvoulitry, jde o motory i o převodovky.“ Tedy jinými slovy, pole možného selhání je opravdu široké. V automobilovém průmyslu to není neobvyklé, v případě Alfy je burcující pouze četnost selhání.
Nejde přitom jen o sedan Giulia, na podobné vychytávání much se nejspíše budeme muset připravit také u SUV Stelvio. Tingwall totiž dodává, že nedávno vyrazil do Tennessee kvůli testům tohoto vozu. Jen tak mimochodem si sebou vzal čtečku kódů, o níž si myslel, že nebude potřeba. „Ale tři kilometry před cílem, když jsem jel do hotelu, se na palubní desce rozsvítila ikonka systému Auto Start/Stop a vedle ní varovné světýlko.“
Vypadá to tedy, že s problémy značky se ještě nějakou chvíli budeme setkávat. To ale neznamená, že by se Alfa Romeo nesnažila o jejich odstranění. Jen ve Státech existuje již 11 příruček, jež popisují nejčastější problémy a jejich řešení. Na devět z nich se automobilka zaměřila nejvíce, přičemž u některých dealerů dokonce již dochází k proaktivní modifikaci daných prvků i u neprodaných vozů, aby zákazník neměl důvod ke stížnostem.
Tohle je tedy seznam zatím evidovaných nejčetnějších chyb a samozřejmě i návodů, kterak se s nimi vypořádat. Úplně pěkné čtení to pro příznivce Alfy Romeo nebude...
1. Pazvuky vycházející z řízení
První často řešeným problémem - alespoň z pohledu zákazníků - je u italského sedanu cvakání, které zákazníci slyší při otočení volantu až k dorazům. Dle technické příručky ovšem nejde o mechanický problém, nýbrž akustický projev, jakým se projevuje technologie AlfaTM Link. Značka použila Ackermanův systém, aby za většiny situací byla potlačena nedotáčivost. Fakticky tedy řešit není co, změna akustického projevu celého řešení bude možná zřejmě až s faceliftem.
2. Systém Start/Stop a vyhřívání
Elektronika je u moderních aut jednou z nejproblematičtějších oblastí, přičemž nová Alfa není výjimkou. V jejím případě je problém v tom, že nedochází k rozmrazování zadního okna poté, co systém Start/Stop vypne pohonnou jednotku. Řešení přináší aktualizace softwaru, který to umožňuje, současně upravuje chování ventilace. A také mění logiku vyhřívaní sedadel, kdy první zmáčknutí ovladače znamená maximální výhřev a následné ubírání, nikoli naopak.
3. Brzdy
Další závadou je senzor opotřebení brzdových destiček, který vypadává ze svého uchycení. Doporučované řešení automobilkou je poněkud italské - připevnění kabelu lepicí páskou.
4. Držák hadice chladicí kapaliny
I další je spíše otravná prkotina. Alfa po problémech doporučuje nahrazení úchytu hadice chladící kapaliny ve stylu zipu klipsnou, která má hadici lépe držet na svém místě a zabrání jejímu uvolnění a poničení. Tato procedura přitom od přistavení vozu technikům až po jeho opětovné převzetí zabere pouhých 24 minut.
5. Elektronika
Předpokládat, že jakýkoliv soudobý vůz nebude mít problémy s elektronikou, je velmi naivní. V případě Alfy je první závadou modul kontroly karoserie, který potřebuje modernizovat, aby umožnil spolehlivý dálkový start.
Dále zde máme samovolné vypínání přednárazového bezpečnostního systému či selhávající ukazatel stavu palivové nádrže, který často ukazuje plný stav i u prázdné nádrže.
Potížím se nevyhnul ani multimediální systém, kde u navigace zamrzá signál a již nedojde k jeho obnovení. Také dochází ke zbytečné kalibraci displeje ukazujícího stav oleje.
Zmínit můžeme rovněž informace upozorňující na selhání monitoringu jízdních pruhů. Komické přitom je, že se objevují u vozů, které touto technologií nejsou vybaveny.
Ve finále pak adaptivní tempomat potřebuje modernizaci, neboť senzory hlídající rychlost kola ztrácí signál a způsobují selhání celého systému a rozsvícení kontrolky trakční kontroly DTC.
6. Motor V6
V případě 2,9litrového šestiválce twin-turbo je momentálně evidována jediná závada, a to ztráta kódu immobilizéru při nastartování pohonné jednotky na dálku. Následně se tak na palubce objeví ikonka, kterou naši zahraniční kolegové znají velmi dobře a jež velí k nutnosti zkontrolovat motor.
7. Čtyřválec
V případě dvoulitrové jednotky je závad více, první z nich souvisí s emisními systémy. Ty o sobě mohou dát najevo hned po doplnění paliva, následkem čeho vůz zastaví. Podle všeho by touto vadou mohla trpět auta vyrobená před 18. dubnem 2017. Jde navíc již o třetí revizi tohoto agregátu.
8. Automatická převodovka
Osmistupňový automat si též vysloužil vlastní seznam závad. Zákazníci si stěžují na cukání, jež se objevuje poté, co zasáhl systém Start/Stop. Opět se tedy doporučuje přehání softwaru novější verzí.
Tím nám seznam hlavních problematických bodů končí. Jak je patrné, povětšinou se jedná o závady softwarového typu, které mohou být relativně snadno opraveny. Nicméně chápeme, že zákazníky jejich přítomnost nepotěší, zvláště pokud problémů zaznamenají více a musí kvůli nim opakovaně do servisů. Nelze se pak divit tomu, když jejich respekt k italské značce poněkud ochabuje...
Alfa Romeo Giulia sice je zatížena řadou problémů, to však u nových aut není neobvyklé. Navíc povětšinou jde o selhání softwaru. Je to ovšem příliš velká četnost závad, co značce nepřidává na dobré pověsti
Ač je většina závad v tisku zmiňována v souvislosti s verzí Quadrifoglio Verde, samotného motoru se týká jen jeden drobný nešvar
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024
Živá témata na fóru
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB