Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou nejčastější závady, které musí řešit majitelé nové Alfy Giulia
21.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že nová Alfa Romeo Giulia není královna spolehlivosti, už víme. Co se na ní ale vlastně kazí? Seznam častých problémů samotné Alfy Romeo říká mnohé.
Příchod nové Alfy Romeo Giulia doprovází již od počátku zvýšená pozornost snad všech světových médií. Není to překvapivé, právě tímto vozem se italská automobilka chtěla vrátit zpět do vyšší ligy. Je přitom nutné říci, že na první pohled prakticky nic nepodcenila - máme tu zajímavý design, relativně širokou nabídku motorů, převodovek i způsobů pohonu kol a u verze Quadrifoglio Verde také jízdní dynamiku, která z klíčové německé konkurenty nechává v prachu. Bohužel se ovšem zdá, že Alfa Romeo ve snaze o co nejrychlejší návrat na výsluní poněkud uspěchala vývoj. A to se jí nyní začíná nevyplácet.
Nejspíše jste již zaznamenali nemalé množství problémů, které se objevují při různých příležitostech. Je přitom pomalu jedno, zda šlo o nevinný přejezd obrubníku či svítící kontrolku motoru, jež indikovala motor v nouzovém režimu - všechny tyto defekty vozu na renomé nepřidaly. Přitom právě lepší image Alfa Romeo potřebuje jako sůl, jinak může na vyšší registrace zapomenout. Možná by tak bylo lepší, kdyby dorazila o půl roku později, ale dotažená do posledního šroubku.
Samozřejmě, po bitvě je každý generál a dětskými bolístkami trpí prakticky všechny nové vozy. Jenže Alfa Romeo je v tomto ohledu něco jako Tesla - jakási obdoba hollywoodské celebrity, jíž se paparazziové snaží načapat, kterak pije, fetuje či cokoliv podobného. U italské automobilky či výrobce elektromobilů je pro změnu sledována jakákoliv závada, stejně ostatně jako jakýkoliv úspěch.
Ostatně důkazem všeho výše řečeného je dnešní článek, který je opět zaměřen na nedostatky Alfy Romeo Giulia. My bychom jistě raději pěli chválu a psali o tom, kterak opětovně německou konkurenci vyklepl již na startu. Nicméně problémem je, že Giulia v poslední době přestává dojíždět do cíle. A to z mnoha důvodů.
Technický šéf magazínu Car & Driver, který se na Alfy osobně zaměřuje, uvádí, že dosud zaznamenané problémy nejsou jednotného rázu. „Není to o tom, že by za vším stál jediný komponent. S problémy se nepotýkají jen verze Quadrifoglio Verde, ale i dvoulitry, jde o motory i o převodovky.“ Tedy jinými slovy, pole možného selhání je opravdu široké. V automobilovém průmyslu to není neobvyklé, v případě Alfy je burcující pouze četnost selhání.
Nejde přitom jen o sedan Giulia, na podobné vychytávání much se nejspíše budeme muset připravit také u SUV Stelvio. Tingwall totiž dodává, že nedávno vyrazil do Tennessee kvůli testům tohoto vozu. Jen tak mimochodem si sebou vzal čtečku kódů, o níž si myslel, že nebude potřeba. „Ale tři kilometry před cílem, když jsem jel do hotelu, se na palubní desce rozsvítila ikonka systému Auto Start/Stop a vedle ní varovné světýlko.“
Vypadá to tedy, že s problémy značky se ještě nějakou chvíli budeme setkávat. To ale neznamená, že by se Alfa Romeo nesnažila o jejich odstranění. Jen ve Státech existuje již 11 příruček, jež popisují nejčastější problémy a jejich řešení. Na devět z nich se automobilka zaměřila nejvíce, přičemž u některých dealerů dokonce již dochází k proaktivní modifikaci daných prvků i u neprodaných vozů, aby zákazník neměl důvod ke stížnostem.
Tohle je tedy seznam zatím evidovaných nejčetnějších chyb a samozřejmě i návodů, kterak se s nimi vypořádat. Úplně pěkné čtení to pro příznivce Alfy Romeo nebude...
1. Pazvuky vycházející z řízení
První často řešeným problémem - alespoň z pohledu zákazníků - je u italského sedanu cvakání, které zákazníci slyší při otočení volantu až k dorazům. Dle technické příručky ovšem nejde o mechanický problém, nýbrž akustický projev, jakým se projevuje technologie AlfaTM Link. Značka použila Ackermanův systém, aby za většiny situací byla potlačena nedotáčivost. Fakticky tedy řešit není co, změna akustického projevu celého řešení bude možná zřejmě až s faceliftem.
2. Systém Start/Stop a vyhřívání
Elektronika je u moderních aut jednou z nejproblematičtějších oblastí, přičemž nová Alfa není výjimkou. V jejím případě je problém v tom, že nedochází k rozmrazování zadního okna poté, co systém Start/Stop vypne pohonnou jednotku. Řešení přináší aktualizace softwaru, který to umožňuje, současně upravuje chování ventilace. A také mění logiku vyhřívaní sedadel, kdy první zmáčknutí ovladače znamená maximální výhřev a následné ubírání, nikoli naopak.
3. Brzdy
Další závadou je senzor opotřebení brzdových destiček, který vypadává ze svého uchycení. Doporučované řešení automobilkou je poněkud italské - připevnění kabelu lepicí páskou.
4. Držák hadice chladicí kapaliny
I další je spíše otravná prkotina. Alfa po problémech doporučuje nahrazení úchytu hadice chladící kapaliny ve stylu zipu klipsnou, která má hadici lépe držet na svém místě a zabrání jejímu uvolnění a poničení. Tato procedura přitom od přistavení vozu technikům až po jeho opětovné převzetí zabere pouhých 24 minut.
5. Elektronika
Předpokládat, že jakýkoliv soudobý vůz nebude mít problémy s elektronikou, je velmi naivní. V případě Alfy je první závadou modul kontroly karoserie, který potřebuje modernizovat, aby umožnil spolehlivý dálkový start.
Dále zde máme samovolné vypínání přednárazového bezpečnostního systému či selhávající ukazatel stavu palivové nádrže, který často ukazuje plný stav i u prázdné nádrže.
Potížím se nevyhnul ani multimediální systém, kde u navigace zamrzá signál a již nedojde k jeho obnovení. Také dochází ke zbytečné kalibraci displeje ukazujícího stav oleje.
Zmínit můžeme rovněž informace upozorňující na selhání monitoringu jízdních pruhů. Komické přitom je, že se objevují u vozů, které touto technologií nejsou vybaveny.
Ve finále pak adaptivní tempomat potřebuje modernizaci, neboť senzory hlídající rychlost kola ztrácí signál a způsobují selhání celého systému a rozsvícení kontrolky trakční kontroly DTC.
6. Motor V6
V případě 2,9litrového šestiválce twin-turbo je momentálně evidována jediná závada, a to ztráta kódu immobilizéru při nastartování pohonné jednotky na dálku. Následně se tak na palubce objeví ikonka, kterou naši zahraniční kolegové znají velmi dobře a jež velí k nutnosti zkontrolovat motor.
7. Čtyřválec
V případě dvoulitrové jednotky je závad více, první z nich souvisí s emisními systémy. Ty o sobě mohou dát najevo hned po doplnění paliva, následkem čeho vůz zastaví. Podle všeho by touto vadou mohla trpět auta vyrobená před 18. dubnem 2017. Jde navíc již o třetí revizi tohoto agregátu.
8. Automatická převodovka
Osmistupňový automat si též vysloužil vlastní seznam závad. Zákazníci si stěžují na cukání, jež se objevuje poté, co zasáhl systém Start/Stop. Opět se tedy doporučuje přehání softwaru novější verzí.
Tím nám seznam hlavních problematických bodů končí. Jak je patrné, povětšinou se jedná o závady softwarového typu, které mohou být relativně snadno opraveny. Nicméně chápeme, že zákazníky jejich přítomnost nepotěší, zvláště pokud problémů zaznamenají více a musí kvůli nim opakovaně do servisů. Nelze se pak divit tomu, když jejich respekt k italské značce poněkud ochabuje...
Alfa Romeo Giulia sice je zatížena řadou problémů, to však u nových aut není neobvyklé. Navíc povětšinou jde o selhání softwaru. Je to ovšem příliš velká četnost závad, co značce nepřidává na dobré pověsti
Ač je většina závad v tisku zmiňována v souvislosti s verzí Quadrifoglio Verde, samotného motoru se týká jen jeden drobný nešvar
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva