Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá

Wolfgang Hatz stál nejen u návratu Porsche do Le Mans, ale možná také u podvodu s emisemi. Přesto se mu daří dobře, má úžasnou kolekci hlavně 911.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá

24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Wolfgang Hatz stál nejen u návratu Porsche do Le Mans, ale možná také u podvodu s emisemi. Přesto se mu daří dobře, má úžasnou kolekci hlavně 911.

Po propuknutí kauzy Dieselgate začala u koncernu Volkswagen manažerská variace hry „škatulata, hýbejte se“. Část lidí kvůli skandálu sama rezignovala, jiní byli odejiti, další museli zaujmout nové posty. Celá tato rošáda vykrystalizovala ve zcela nové vedení i jeho novou strukturu, neboť minulostí je nejen značná centralizace, ale také šéf VW Group Martin Winterkorn. Jak jsme ovšem uvedli na počátku letošního roku, špatně se rozhodně nemá, i když přinejmenším morální odpovědnost za celý naftový průšvih nese.

Mezi další, jenž si po propuknutí aféry sbalili věci a vyklidili pracovní stůl, patří Wolfgang Hatz. Ten v září 2015 zastával mezi nejvyšším vedení Porsche post šéfa pro výzkum a vývoj, přičemž četných úspěchů dosáhl hlavně na poli motorsportu. Právě díky němu se totiž značka z Zuffenhausenu vrátila do Le Mans, kde pro letošek vyhrála již třetí čtyřiadvacetihodinovku za sebou. Mimo to Hatz osobně pracoval i na silničním Porsche 911 GT3 RS či GT2 RS, odpovědný byl ale za všechny nové modely automobilky, které v posledních letech přišly - a nebo ještě budou přicházet - na trh.

Při pohledu na toto resumé by si jej koncern měl nejspíše hýčkat, nikoliv přijímat jeho rezignaci. Nicméně Hatzovi vaz zlomily jeho předchozí aktivity, kdy byl šéfem vývoje pohonných jednotek celého koncernu VW. Pod palcem měl tedy oddělení, kde vše propuklo a je možné i velmi pravděpodobné, že o podvodném softwaru věděl. S jistotou to ale netvrdíme, ostatně o Hatzovo možné zapojení do Dieselgate je tu spíše pozoruhodnou souvislostí.

Středobodem dnešního článku je několik snímků, které zaplavují internet. Jejich autorem je jeden z majitelů modelu 918 Spyder, tedy jistě vážený zákazník Porsche, který se s Hatzem zná a osobně jej navštívil. Při té příležitosti vyfotil jeho garáž, v níž vidíme řadu skvostů. V prvé řadě bílé Porsche 911 R, tedy „analogové” kupé s čtyřlitrovým motorem o výkonu 500 koní a manuální převodovkou objednal v zakázkové bílé barvě. Ta dokonce nese označení Hatz White, i když někomu se možná bude jevit jako šedá, jíž nosila jiná edice Sport Classic.

Není to ale zdaleka jediný zajímavý vůz z jeho kolekce. Vedle stojící 911 Turbo Cabriolet zase tak neoslní, dále ale na snímcích vidíme zelenou původní 911 R, dvě 911 generace 930 nebo také červený roadster 356. A je otázka, co všechno ještě Hatz vlastní.

Že jde o jeho vozy, je nepochybné. Podívejte se už na ty registrační značky s písmeny WH nebo na onu zelenou 911 R . Ta se objevila v dokumentárním filmu „100 Porsches and me”, kde je předávána přímo Wolfgangu Hatzovi. Navíc autor fotek pravidelně zveřejňuje snímky své 918, v níž jej svezl i Nico Rosberg. To nebude jen tak někdo, kdo by na webu vykládal nesmysly.

Pochopitelně, Hatzovi jeho vozy nezávidíme - naopak nepochybujeme, že je to nadšenec a tato krásná auta prý pravidelně řídí. To je skvělé. Pro leckoho ale bude jistě poněkud kontroverzní vidět, že člověk, který opět minimálně v morální rovině snad více než kdo odpovídal za vývoj oněch problematických motorů TDI, není na rozdíl od některých svých kolegů hnán k odpovědnosti za skandál, který Volkswagen stojí miliardy a užívá si předčasného důchodu s auty v ceně v řádu minimálně desítek milionů Kč.

Názor si na to udělejte sami. My dodáme, že před nástupem ke koncernu působil Hatz také u značek Fiat, Opel či BMW. U mnichovské automobilky přitom stojí za vznikem přeplňovaného čtyřválcového motoru S14, jenž poháněl BMW M3 E30. Profesionální kariéru má tedy více než slušnou, stejně jako je radost pohledět do jeho garáže...


Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 1 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 01Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 2 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 02Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 3 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 03Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 4 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 04Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 5 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 05Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 6 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 06Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 7 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 07Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 8 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 08Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 9 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 09Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 10 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 10Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 11 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 11
Wolfgang Hatz ani po nuceném odchodu od Porsche na buben rozhodně nepřišel

Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 12 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 11aToto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 13 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 12
Autor snímků je majitelem Porsche 918, ve kterém ho svezl i Nico Rosberg. I proto má do Hatzovy garáže přístup

Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá - 14 - Porsche sbirka Wolfgang Hatz 13
Wolfgang Hatz osobně

Zdroj: Zalasin@Instagram

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.