Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty
3.7.2024 | Petr Miler
Chcete, aby vaše auto ztrácelo na hodnotě co nejméně? Kupte si verzi s manuálním řazením, minimálně u sportovních modelů a ostrých verzí obyčejnějších aut je to zaručený recept už roky. V tomto případě dokonce pokles ceny obrátil v růst.
Včera jsme psali o prodeji bývalého Schumacherova Ferrari, které v dražbě „Garden Party In Saint-Tropez” pořádané aukční síní Arcturial mnoho zájemců překvapivě neoslovilo. Prodalo se nakonec levněji než obdobně specifikované kusy s vyšším nájezdem a méně slovutným prvním majitelem a dosavadního majitele jistě mrzí, že vůz nabídl bez rezervní ceny. Ne vše se ale Artcurialu nepodařilo, jak ukazuje prodej jiného vozu stejné značky.
Jde o mnohem obyčejnější a původně levnější osmiválcový model California bez jediného slavného majitele zapsaného v technickém průkazu. Jde dokonce o nejlevnější moderní Ferrari, které se s vyššími nájezdy prodává za cenu lepších škodovek a aktuálně vidíme v prodeji nejlevnější kus s nájezdem 44 tisíc km za 1,89 milionu Kč. Samozřejmě pořád dost peněz, ale na „férro” z minulé dekády? To prostě není moc, jde o obecně nepříliš žádaný a respektovaný vůz. Přesto se právě ten stal jedním z nejžádanějších artiklů zmíněné aukce, který se prodal za mnohonásobně vyšší cenu.
Jak je to možné, když má najeto skoro stejných 36 642 km? Může za to jediná věc, manuální převodovka v útrobách. California se stala u Ferrari vůbec posledním typem, do kterého si šlo manuální převodovku koupit. A automobilka jej ráda používá jako důkaz, že o manuály už nikdo nestál. Zrovna California má k řidičskému autu daleko a tato argumentace zavání oportunismem, nicméně i případ aktuálního prodeje tohoto modelu nakonec dokazuje, že zájemci o Ferrari s manuálem existují. A jsou ochotní si za něj připlatit stejně jako klienti automobilek Porsche nebo BMW, které právě strategii „manuální převodovka jako příplatková výbava” stále více razí.
Podle dostupných informací vzniklo Californií s ručním řazením jen pět - tři s pravostranným řízením a dvě s levostranným, z nichž jedno stojí ve firemním muzeu. Tento kus má také levostranné řízení, a má tedy být jediným na trhu dostupným Ferrari s ručním řazením určené pro země, v nichž se jezdí na pravé straně silnice. Poprvé prodáno bylo roku 2010 a je jinak naprosto nezajímavé - čtyři majitelé za 14 let a přes 36 tisíc najetých km z něj dělá všechno, jen ne mimořádně žádoucí ojetinu.
Má ale ono manuální řazení, a tak šlo do dražby a dočkalo se vskutku pozoruhodného zájmu. Prodáno bylo za 280 tisíc Eur, tedy víc jak 7 milionů Kč, což je podstatně víc, než kolik auto stálo nové. Jak už padlo, podobně ojeté kusy z počátku výroby s automatem koupíte snadno pod 2 miliony Kč, tedy za méně než třetinu této částky. Jinými slovy, za manuál tu někdo dal asi 5 milionů Kč. A přesně o tyhle peníze kupci „automatických verzí” svou volbou přišli, dnes mohly být jejich.
Pochopitelně, je tu i sběratelský aspekt, jenže kdyby Ferrari zítra nabídlo nějakou edici třeba nového 12cilindri s ručně řazenou převodovku, miliony si za ni kupci připlatí zas. Kdyby tedy Italové podobně jako Porsche nabídli takové auto s manuálem a chtěli za pár set vyrobených kusů o dva nebo tři milion víc, druhý den mají vyprodáno a stovky milionů v kapse. To by se bohatě vyplatilo i vývojově. Proč to Ferrari a další nedělají, nechápeme, možná to chce jen čas.
Po čem dnes možná malá, ale na zase tak malá a velmi oddaná část klientely tak touží, uvidíte v přiložené galerii zatím stále posledního zákazníkovi prodaného Ferrari s manuálním řazením a levostranným řízením. Je to pěkný pohled, už ta kulisa, tři pedály... A mimochodem, všimněte si schématu řazení na řadičce - neodpovídá realitě. Možná už tehdy ani Ferrari nemělo na skladě řadičku, kde by to bylo schéma vyznačeno správně, a tak pěkně po italsku vzalo, co bylo ještě na skladě.


































O Ferrari s manuálem nikdo nestojí, akorát i za „obyčejnou Californii” s ručním řazením někdo právě zaplatil několikanásobek toho, co za ty s automatem. I když na ní jinak není zajímavé vůbec nic. Foto: Artcurial, tiskové materiály
Zdroj: Artcurial
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 7 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
před hodinouTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 3 hodinamiUniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
před 4 hodinamiZlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
před 6 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva