Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je nejvzácnější Porsche Panamera. A přitom i jedno z nejlevnějších
4.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Výkonný, vzácný a řidičsky zajímavý vůz nemusí být nutně drahý. Tedy pokud jeho vzácnost oceníte jako jedni z mála lidí na celém světě.
První generace Porsche Panamera byla a je jedním z nejošklivějších aut, která lze klasifikovat jako „sportovní”. Pravda, je to věc názoru, ty tvrdící opak jsou ale dosti výjimečné. Právě představená nová generace Panamery je na tom v tomto směru o poznání lépe, v nitru je to ale stále stejně koncipované auto s jednou výjimečnou předností - na to, jak velký a luxusní vůz to je, je až pozoruhodně rychlý. A je velmi pravděpodobné, že bude umět nadchnout i řidiče.
První generace Panamery tohle uměla, jak jsme se kdysi přesvědčili v testu verze Turbo. Pro něco podobného ale měla ještě jeden předpoklad, o jehož existenci možná ani nebudete vědět - bylo ji možné koupit i s manuální převodovkou. Skutečně, tento velký a luxusní sedan, liftback či fastback, chcete-li, vznikal už v době, kdy se Porsche cítilo být ještě nekompromisně řidičskou značkou, která své špičkové modely ani nenabízela s automatem, protože přidával kila navíc. Tyhle sněhy jsou pryč, ale ještě než roztály, zasloužily se o čísi víru v to, že pár nadšených řidičů osloví také Panamera a ti i v jejím případě sáhnou po třech pedálech a ručním řazení.
Pár se jich opravdu našlo, bylo jich ale dozajista méně, než značka doufala. Manuál bylo možné pořídit k základní verzi s motorem 3,6 V6 a také k silnější Panameře S o výkonu 298 kW (406 koní), který dodával motor 4,8 V8 výlučně kolům zadní nápravy. Byl to už slušně rychlý stroj, na stovku zrychlil za 5,6 sekundy a rozjel se na 285 km/h, zájem o něj byl ale naprosto minimální. Konkrétní prodejní čísla neznáme, nic jiného než základní šestiválec s manuálem jsme ale v Panameře neviděli a leccos nasvědčuje i fakt, že přímé řazení z nabídky vozu vypadlo v rámci faceliftu v roce 2014.
A ještě je tu jeden fakt - nule se limitně blížící nabídka ojetých Panamer s manuálem, těch ve verzi S obzvlášť. Obvykle nebývá v kontinentální Evropě (tedy mimo Velkou Británii, kde je situace o trochu lepší) v nabídce ani jeden takový vůz. Tedy, pokud si dáte vyhledat Panamery s manuálem, obvykle vám agregátory bazarových nabídek pár kousků najdou, téměř bez výjimky se ale jedná o vozy s dvouspojkovými automaty PDK, které nabízejícím asi přijdou dost manuální, když mají „pádla” pod volantem. Auto, na které se právě díváte, je ale výjimkou a je to zřejmě nejvzácnější Panamera, která kdy vznikla - i verze jako Turbo S nebo GTS jsou vedle ní tuctovkami.
Na fotkách je skutečné Porsche Panamera S 4,8 V8 s manuálním řazením, tři pedály a hlavice řadící páky jsou toho jasným důkazem. Je to vzácnost, učiněný jednorožec a nedivili bychom se, kdyby Porsche od roku 2009 do roku 2014 vyrobilo takových aut maximálně pár desítek. Dá se čekat, že jednou bude mít cenu jako raritní věc, zatím je to ale přesně naopak - nikým nechtěná tato Panamera stojí u jednoho německého prodejce a je k mání za dosti nízkou cenu.
Popravdě řečeno jde o jednu z nejlevnějších Panamer vůbec a mezi eSky obzvlášť. Přitom je z roku 2012, jde tedy jen o 4 roky starý vůz, navíc s rozumnými 133 tisíci km na tachometru. Je slušně vybavený, slušně vyhlížející, ale ten manuál... No my bychom si tento vůz právě proto koupili, však si představte plně ovládat 400koňový osmiválec v Porsche - toto je možná jedna z posledních nabídek moci něco takového dělat, zcela výjimečná možnost. Přijde vás na 39 900 Eur bez DPH, tedy asi 908 tisíc Kč.
A i kdyby se vám tohle až tak nezamlouvalo, bude to jistě i dobrá investice. Stejně jako kdysi nikdo nechtěl manuální Ferrari a teď se prodávají za neskutečné peníze, bude také toto Porsche jednou obdivovaným kusem na aukcích. Možná za 5 let, možná za 10, ale jednou nepochybně. Ostatně už teď možná budete na tři pedály a „fofrklacek” v Panameře S koukat jako na zjevení. Vlastně právem...
Tato Panamera S má skutečně manuální řazení. Najít druhou takovou s levostranným řízením bude oříšek
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva