Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je nejvíce ojetý VW Passat B5 na prodej v Evropě, váš může být za hubičku
13.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Některá auta zkrátka jezdí a jezdí. Tento Passat B5 dojel hodně daleko a ještě si troufá na další kariéru. Majitel říká, že funguje perfektně.
O Volkswagenu Passat B5 se říká, že je to pořádný „držák”, bytelně postavené auto, které zvládne ujet statisíce kilometrů a ani se při tom nezapotí. Leccos budou pověry, faktem ale je, že i mezi statisticky nezničitelnými auty jej najdeme hodně vysoko. Ať už je ale realita jakákoli, spousta lidí po tomto Passatu touží a navzdory jeho stáří (faceliftovaná verze se přestala vyrábět před více jak 10 léty) jej mezi ojetinami stále vyhledává.
Pro takové jsme tu měli hned několik zajímavých nabídek. Kdo by se chtěl vrátit do 90tých let, mohl sáhnout po stříbrném sedanu „po dědovi”, který po 19 let svého života skoro nevyjížděl a dodnes zůstává jako nový. Byla to ale základní verze a repertoár B5 byl opravdu široký - na opačném konci spektra se nacházela zachovalá limuzína s motorem W8 a manuálem, hotový lidový luxus, který byl svého času též k mání. Pokud ale máte raději něco jako... Xenu na kolech, automobilovou princeznu-bojovnici zocelenou žárem bitev, dnešní nabídka je něco pro vás.
Je to vůbec nejvíce ojetý Passat B5, který je v tuto chvíli k mání v Evropě. S mnoha sty tisíci najetými kilometry najdete těchto vozů v inzerátech spoustu, i mezi stroji s 500 000 km si můžete vybírat, tento kus je ale ještě jinde. Na tachometru má přes 791 tisíc km, to je skoro 20krát kolem zeměkoule a nedaleko do milionu. Přesto nejenže pořád jezdí, ale majitel jej dokonce nabízí k prodeji s popisem: „Funguje a jezdí perfektně.” A zřejmě tedy očekává, že onen milion někdo zdolá za něj.
Pokud se podíváme do historie tohoto stroje, jezdil vážně celý život. Je z roku 1999, táhne mu tedy na 17 let a i pouhým průměrem najetých km za rok dojdeme k číslu okolo 48 tisíc. To je pěkná partička, v prvních letech jich ale pochopitelně muselo být více - vidíme, že v polovině roku 2011 měl vůz na tachometru 654 tisíc km. V posledních létech tedy už urážel v průměru „jen” okolo 28 tisíc km za rok, což ale naznačuje, že minimálně tento kousek „držák” pořád bude - kdyby se majiteli rozpadal pod rukama, nebylo by pro něj ekonomicky únosné najíždět skoro 30 tisíc km každý rok.
Nepředpokládáme tedy, že byste o tento vůz měli zájem, předkládáme vám jej spíše jako zajímavost - auta s tak vysokými kilometrovými nájezdy se sice vídají, ale ne v prodeji, taková čísla vídají obvykle jen poslední majitelé. Přesto, pokud byste měli zájem, vůz je ke koupi v Holandsku za vážně lidovou cenu - 799 Eur, asi 21 tisíc Kč.
Co za tyto peníze dostanete? Auto, co vidělo svět, chce se říci... V bůhvíjakém stavu není, zejména interiéru se před prodejem nedostalo řádné péče, polorozpadle ale také nevypadá, zejména zvnějšku se jeví být docela fit. Pod kapotou je samozřejmě motor TDI, ale jen 1,9 v nejslabší verzi s 66 kW (90 koní), který stačí na akceleraci na stovku za 13,8 sekundy a maximální rychlost 184 km/h. Tedy alespoň kdysi stačil. Výbava neurazí, ani nenadchne, jsou tu věci jako tempomat či klimatizace, ale nic víc. Pozitivní může být, že „technickou” má ještě na další rok.
Podívejte se na tento vůz sami, je to rarita. A kdybyste náhodou chystali... něco jako vlastní muzeum Volskwagenů, tohle by mohl být docela zajímavý a přitom laciný příspěvek do sbírky.
Více ojetý Passat B5 a vlastně i Passat obecně neurčený jen na náhradní díly teď budete v evropské nabídce použitých Volkswagenů hledat marně. A s cenou je na tom podobně
Zdroj: Autodatawheelerdelta.nl přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie