Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je konečně levné Porsche 918 Spyder. Ujelo 148 km a koupě nemusí být nesmysl
21.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Toužíte-li po jednom ze strojů Svaté trojice hypersportů, nemusíte hned vykrást banku. Jen se musíte smířit s tím, že si s ním jen tak nesjedete.
Možná si ještě pamatuje na článek o Ferrari Enzo, které svého času skončilo na dvě půlky. V současnosti je ovšem již pohromadě, přičemž na aukci bylo prodáno za přibližně 1,75 milionu dolarů (cca 42 milionů korun). To rozhodně není zanedbatelná suma na exemplář, který má za sebou de facto totálku. Nicméně italská automobilka vůz znovu postavila do posledního šroubku (mnoho původních ovšem asi nepoužila) a navíc jej obdařila certifikátem Ferrari Classiche, který by měl zaručovat výjimečný stav. V kombinaci s méně než 2 500 najetými kilometry to osvětluje, proč byl jeden z čtyř set kusů, byť po totálce, prodán tak draze.
Proč o tom zde ale mluvíme? Z jednoho prostého důvodu, historie se zkrátka může opakovat. Jen pro tentokráte nemluvíme o Ferrari, smutný hrdina na má na kapotě znáček Porsche. Na prodej je hybridní supersport 918 Spyder, a to dokonce za velmi příznivou cenu. V internetové aukci se prozatím suma zastavila na částce 80 500 USD (1 935 500 Kč), což rozhodně není špatné na mnohasetkoňový vůz, který má najeto jen 92 mil, tedy pouhých 148 kilometrů. Celá věc má ovšem jednu vadu, a to je stav daného automobilu. Stejně jako Enzo se totiž zúčastnilo vážné nehody.
Ačkoliv tentokráte monokok zůstal v jednom kuse, z karoserie nejspíše bude možné použít pouze dveře, zadní blatník a křídlo. Netknutý je asi i čelní rám a okno, opravy pak nebudou nutné ani v případě interiéru. To je ovšem ta dobrá zpráva, horší se týká techniky. Zde totiž nepůjde o levné záležitosti - cenu nového hybridního ústrojí nebo převodovky neznáme, ale pokud podobné díly na starší Carreru GT stojí miliony bez práce mechaniků, tady jistě levnější nebudou.
Tím ale proces renovace zdaleka nekončí, pak přijde na řadu karoserie. V dobrém stavu rozhodně není podvozek, nějakých deset milionů korun tedy oprava schramstne bez problémů. Pokud by se ovšem prodejní cena zastavila skutečně na oněch dvou milionech Kč, pak i nadále můžeme mluvit o výhodné koupi, alespoň výhledově. Vůz je totiž zánovní a jeho cena dále jen poroste, i když asi ne tak závratnou rychlostí jako u zmíněného Ferrari. Porsche totiž vyrobilo více exemplářů (celkem 918, toto je kus č. 830) a navíc nemá takovou reputaci jako Italové. Přesto si snadno dokážeme představit, že se 918 budou za 10 nebo 20 let prodávat za vyšší částky než dnes. V takové ceně by se i současné náklady na opravu mohly snadno ztratit.
Teprve uvidíme, kam se nabídky vyšplhají. Zatím jen můžeme dodat, že to není první případ, kdy jsou torza podobných superaut prodávána za relativně malé peníze. Nemyslíme ted ani přední nárazník z nabouraného slovenského LaFerrari, za 108 000 Kč, ale spíše havarované Bugatti Veyron nebo torzo v Maďarsku zbořeného českého Lamborghini Huracán.
Havarované Porsche 918 Spyder je aktuálně nabízeno velmi levně. Oprava se novému majiteli jaksepatří prodraží, přesto se výhledově nemusí nevyplatit
Zdroj: Copart přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva