Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je daleko nejlevnější dieselová Toyota Avensis 2014. Uhádnete, kolik ujela?
24.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Avensis 2014 je pro leckoho skoro nové auto a v ČR jako ojeté začíná na 440 tisících Kč. Toto stojí 283 tisíc a vypadá výborně, jenže jezdilo jak divé.
Spousta lidí při koupi ojetého auta dbá na najeté kilometry. Dává to jistý smysl, ovšem jen dokud se kilometrovému proběhu nepřikládá větší váha než skutečnému stavu auta a servisním záznamům. Protože se to ale často děje, prodejci ojetých aut stáčejí tachometry, a tak své zákazníky podvádějí. To je ovšem trochu jiný příběh, vůz, který máme dnes před sebou, ničím takovým neprošel - a že by mohl. Vážně mohl.
Je to Toyota Avensis z května roku 2014, relativně nové auto současné generace, v tomhle případě v bílé barvě a s ne úplně nuznou výbavou. Je tu rádio s Bluetooth, světla denního svícení, automatická klimatizace, vyhřívané sedačky, zadní parkovací senzory a spousta dalších věcí, které člověk od moderního auta tak nějak očekává. Pod kapotou je pak žádoucí motorizace, diesel 2,0 D4-D 1AD-FTV s výkonem 91 kW (124 koní) - žádný sprinter, ale prověřený diesel nabízený Toyotou od roku 2005 v řadě variant.
Je to sedan a sloužil u německé firmy Vegra jako vůz jednoho z obchodních manažerů, který s ním jezdil hlavně po německých dálnicích. Exteriér vozu vypadá zachovale, interiér také a prodávající říká, že vozidlo je v perfektním stavu vizuálně i technicky. Krom zmíněného dvoulitrového dieselu s filtrem pevných částic je tu také manuální šestikvalt a pohon předních kol. Je to jistě vůz, který by si spousta lidí ráda koupila, pokud se ale podíváte do nabídek českých autobazarů, srovnatelné automobily začínají s cenou na 439 900 Kč a ani v Německu, kde je nabídka větší, není jiného, ani zdaleka tak levného dieselového Avensisu - další nejlevnější je v přepočtu na ceně 325 tisíc Kč, typické jsou ale nabídky vyšší, okolo 410 tisíc Kč.
Tento vůz je na prodej za 10 500 Eur, tedy zhruba 283 tisíc korun. To je daleko nejlevnější Avensis D4-D v Evropě a už tušíte, co za ním vězí - spousta ujetých kilometrů. Pokud jste po otázce v úvodu nesjeli až ke konci článku, četli poctivě prohlédněte si teď fotky a zkuste si odhadnout kilometrový proběh. 80, 100, 150 tisíc kilometrů? Najet 75 tisíc km za rok není úplně běžné, takže 150 tisíc km by bylo vážně dost. Nebo je to víc? Podívejte se na fotky...
Tenhle Avensis má za čtyři roky víc, než leckterá auta najedou za několik dekád
Ať už jste hádali cokoli, pokud jste neřekli 400 tisíc km, netrefili jste se. Byli jsme v kontaktu s prodávajícím a slíbil nám i dokumentaci servisní historie, kterou zatím nemáme, tento vůz ale za 26 měsíců svého života skutečně ujel 399 tisíc kilometrů.
Neříkáme, že tento vůz je nějaká „voňavka” - sedačka řidiče je trochu opotřebovaná a volant také někdo „hladil”, jinak je ale auto v opravdu pozoruhodně dobrém stavu,. Nejsou vidět ohlodaná madla nebo prostor kolem tlačítek stahování oken, podezřele častý to jev u aut s údajným nájezdem do 100 tisíc kilometrů. O tuhle Toyotu bylo očividně pečováno a prodávající říká, že vypadá, jako by měla najeto 70 tisíc km.
Je to v poslední době poněkolikáté, co právě Toyoty fascinují svou odolností. Viděli jsme už stroj s 1,6 milionu km a původní technikou, viděli jsme také vůz jezdící i v rozkladu a teď si můžeme prohlédnout tento Avensis, který najížděním více jak 15 000 km měsíčně po tak dlouhou dobu překonává vše, co jsme viděli. Dálniční kilometry a slušný uživatel dělají své, číslo na tachometru ale též. A tak je díky tomu nabízen levně, jestli je to ovšem dobrá nabídka, je jiná otázka. Spíše nás znovu zaujalo, jak neuvěřitelné kilometry dokáže někdo s autem najet a jak málo to na něm může být znát.
Dovolíme si na tomhle příkladu také předvést, proč některé snahy české vlády včetně evidenčních kontrol, Cebie a webu kontrolatachometru.cz nemusí mít takový efekt, jaký si od nich leckdo slibuje. Tyto zdroje uvádí počet najetých kilometrů za dobu, kdy je auto v ČR, a není velký problém auto dovézt do ČR na přívěsu, stočit tachometr klidně na 100 tisíc km, „ztratit” servisní knížku a až pak udělat dovozovou STK.
Nikoho nechceme samozřejmě navádět k takovémuto jednání a nepoctivé bazaristy odsuzujeme, tím spíš, že jako petrolheadi tíhneme k ojetým autům víc, protože si tak můžeme dovolit zajímavější kousky. Tenhle podvod by ale byl téměř nezjistitelný a u méně všímavých lidí by tento Avensis se 100 tisíci km klidně prošel. Však 50 tisíc kilometrů ročně je opravdu slušná porce...
Zdroj: David Cirpaci Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva