Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně?

Občas vám ukazujeme auta nejvyšší třídy, která jsou už relativně mladá k mání za zlomek své původní ceny. Toto je jedno z nich, v jakém je stavu?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně?

11.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Občas vám ukazujeme auta nejvyšší třídy, která jsou už relativně mladá k mání za zlomek své původní ceny. Toto je jedno z nich, v jakém je stavu?

Snad neexistuje člověk, který by se alespoň trochu zajímal o BMW a neznal jméno Chrise Bangla, šéfdesignéra značky z první dekády 21. století. Změna designu BMW za jeho vedení byla ohromující a kontroverzní jako máloco jiného. Pokud je vám víc než dvacet, jistě si pamatujete řadu 7 E65 a řadu 5 E60 a rozruch, které jejich design způsobil.

Řada 7 E65 byla první a kromě ohromné změny designu symbolizovala ještě jeden přerod, který jí fanoušci zazlívali snad ještě víc. Do té doby byla BMW auty pro řidiče a zbytek byly jen věci kolem. V případě řady 7 možná luxusní, ale nikdy tu nebylo víc technologie než řidičského potěšení. E65 byla prvním BMW, kde to bylo naopak.

Můžeme zmínit nahrazení klasického klíče přístupovým modulem, který bylo potřeba strčit do slotu a pak nastartovat tlačítkem vedle, nebo volič převodovky, který byl pod volantem, ale vypadal jako páčka stěračů spíš než jako mužná páka starých amerik. Totiž, za pořádnou páku voliče převodovky pod volantem berete, jako byste zvedali činku, tenhle volič se ale ovládá prsty, stejně jako páčka stěračů.

Příkladem za všechny ale je iDrive. Systém, se kterým se svět postupně naučil žít, ale který byl ve svých začátcích složitý, neintuitivní a otravný, zejména ve srovnání s obyčejným rádiem s tlačítky. Jen změna stanice rádia vyžaduje poměrně hodně pozornosti, jak se můžete přesvědčit na videu níže, které má na svědomí Tyler Hoover.

Tohoto nadšence s oblibou v co největších potenciálních „pastech” - běžně kupuje stará luxusní auta pro zábavu a sledovali jsme mimo jiné příběh jeho extrémně ojetého Porsche 911. Nyní máme před sebou jeho nový projekt - BMW 745i E65, které koupil opravdu za pakatel.

Vůz je ročníku 2005 a jako nový stál něco přes 75 tisíc dolarů. Po třech vlastnících a 216 tisících najetých kilometrech ho Hoover koupil v aukci za 3 400 dolarů (cca 75 600 Kč). To není překlep, nechybí tu žádné číslo, opravdu za necelých 80 tisíc, tedy asi 4,5 % původní hodnoty. Námi nedávno korunovaný král ztráty hodnoty má vyzyvatele.

Zrovna tahle varianta ale má dobrý důvod pro tak nízkou cenu. Jednak to jsou složité technologie, ale jednak, a spíše, to jsou dvě vestavěné časované bomby pod kapotou. Osmiválec verze 745i E65 pro americký trh má dva velké a dobře známé problémy. Jednak to je těsnění ventilových dříků, které propouští do spalovací komory olej z ventilového ústrojí, a jednak napínací kladky rozvodového řetězu, které časem ztratí svou napínací schopnost, řetěz může přeskočit o pár zubů, motor se „potká” - písty narazí do otevřených ventilů - a je po něm.

Oba problémy ale jdou odhalit - jeden podle modrého kouře z výfuku, druhý podle chrastění z oblasti rozvodů. Zejména ten druhý je potřeba záhy řešit, pokud se s ním potkáte, a pochopitelně jsou obě dvě tyto věci na opravu velmi drahé. Hooverův exemplář prý ani jedním z těchto problémů netrpí.

Bez závad ale není, ani zdaleka. Je tu spousta nepříjemných „drobností”. Měnič CD si remixuje skladby, jak se mu chce, místo aby je přehrával normálně, auto hlásí chybu zadržovacího systému spolujezdce, která může být způsobena kde čím od airbagu po předpínač bezpečnostních pásů, vůz si stěžuje na ušlou pneumatiku, i když je v pořádku... Na přístrojovém štítu či na obrazovce informačního systému svítí opravdu dost různých chyb.

Ty byly jistě důvodem tak nízké ceny resp. nezájmu jiných kupujících, podle Hoovera však jsou způsobeny jen šotky v elektronice, nikoliv skutečnými závadami. Je to optimistický předpoklad, faktem ale je, že jeho sedmička je mechanicky bezproblémová a jezdí, jak má. A i uvnitř většina věcí funguje.

Je brzy na definitivní závěry, potenciálních problémů je tu dost. Ale to jen pokud očekáváte dokonalé auto, což při ceně necelých 80 tisíc Kč dost dobře čekat nelze. A mít za tyto peníze mechanicky „nerozpadající se” vůz této třídy? To nezní vůbec špatně. Uvidíme, co se z oněch hlášení chyb vyklube , zatím je ale zjevné, že problémů není vzhledem k ceně zdaleka tolik, kolik by člověk čekal...


Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 1 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 01Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 2 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 02Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 3 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 03Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 4 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 04Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 5 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 05Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 6 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 06Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 7 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 07Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 8 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 08Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 9 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 09Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 10 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 10Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 11 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 11Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 12 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 12Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 13 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 13Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 14 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 14Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 15 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 15Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 16 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 16Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 17 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 17Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 18 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 18Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 19 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 19Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně? - 20 - BMW 745i E65 4 procenta puvodni ceny 20
Hooverovo BMW je mechanicky v dobrém stavu. Po stránce elektroinstalace už to tak slavné nebude

Zdroj: Hoovies Garage@Youtube

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše