Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle předvedla Škoda Karoq v losím testu. Ve srovnání s BMW X2 je to k nevíře
18.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Srovnávat mladoboleslavská a mnichovská auta bylo ještě nedávno nemyslitelné. Dnes je třeba uznat, že Češi Němce poráží na hlavu.
Včera jsme si posvítili na losí test nového BMW X2, jehož výsledky byly přinejmenším rozpačité. Ačkoliv jde spíše než o zvýšený hatchback než pravověrné SUV, svým chováním neodpovídal reputaci mnichovské značky. Jistě, s rozevlátou zádí asi nikdo nepočítal, jenže stejně nečekané bylo, že se BMW při prudkém brzdění a náhlé změně směru jízdy pohrne za čumákem jako sáňky na sněhu.
Že jeho chování není akceptovatelné ani jako standard, jsme vám ukázali už na srovnání s větším a vyšším Subaru XV, které navíc bylo osazeno pneumatikami o značně vyšším profilu. To byla zkouška, kterou pro referenci nabízeli sami kolegové z km77, autoři obou testů, jejich rukama ale prošla i hezká řádka dalších aut. A jeden z našich čtenářů nás upozornil na nedávný test Škody Karoq, dalšího SUV obyčejnější značky, než kterou je BMW.
Karoq je navíc podobně jako XV mnohem více SUV a i citelně horší výsledky než u BMW bychom mohli přejít s klidem. Navíc byla vyšší i nájezdová rychlost, test probíhal při tempu 80, 76 a 82 km/h. Přesto si škodovka vedla o mnoho lépe. U posledních dvou průjezdů došlo k určitým chybám, tedy třeba ke sražení kuželů či k nevrácení se do původního jízdního pruhu, i tak je evidentní větší jistota. Při 80 km/h navíc předvedl Karoq skoro čistý průjezd bez čehokoli, co by se blížilo extrémní nedotáčivosti X2.
Zásluhu na tom krom lepšího naladění podvozku jistě mají i dobře fungující asistenční systémy. Všimněte si, že Karoq po manévru jede nižší rychlostí, jejíž velkou část ztratil právě při zásahu stabilizace. Ani to není úplně v pořádku, zvyšuje to čas potřebný na návrat do původního pruhu, jenže je lepší se tam vrátit později a celý než vůbec.
Lze něco dodat? Snad jen tolik, že bezmeznou chválu mladoboleslavského SUV rozhodně nečekejte, jak jsme zmínili, hlavně druhé dva průjezdy nebyly zcela bez chybičky. Nicméně i přesto si Škoda byla jistější v kramflecích, a to při rychlosti vyšší až o 5 km/h, než BMW X2. Za tuto větu bychom si přitom ještě před několika lety nafackovali, dnes ale zkrátka není zbytí. V Mnichově by měli ihned svolat poradu, dobře se chovající auto s motorem vpředu a pohonem primárně předních kol vyrobit zjevně neumí...






Ani Škoda Karoq sice neprošla losím testem zcela bez chybičky, oproti extrémně nedotáčivému BMW X2 ji ale lze hodnotit mnohem kladněji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch