Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou nejméně uspokojivé značky aut podle CR. Letošní propadlíci překvapí
27.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V těchto anketách vídáme na prvních posledních místech trochu jiné značky než ty japonské, německé či korejské. Consumer Reports je posílá na dno.
Před několika málo dny americký magazín Consumer Reports odhalil desítku aut, která jsou v případě zámořských majitelů ta nejméně uspokojivá. Nemusí jít o vozy mimořádně poruchové, žíznivé, špatně ovladatelné či cokoli podobného, jako celek ale na majitele nejhorší dojem. Pokud vás tedy kupříkladu k Mercedesu GLA či Fiatu 500 něco vyloženě netáhne, bude lepší se jim vyhnout.
Krom jednotlivých modelů se magazín CR zaměřil také na automobilky. Aktuálně zde tak máme žebříček třiceti značek, který byl sestaven na základě dat majitelů více než půl milionu aut za letošní rok coby rádce pro správné nákupy v roce příštím. Také v tomto případě byla hodnocena spokojenost, přičemž klíčovou finální otázkou bylo, zda by dotyční koupili koupili stejný vůz znovu. Vedle toho je navíc každé auto hodnoceno v šesti kategoriích (Jízdní zážitky, Komfort, Hodnota, Design, Audio a Klimatizace).
To by ale pro úvod mohlo stačit, nyní již přikročme k samotnému hodnocení. Nejprve si probereme nejhorší výrobce, mezi nimiž jsme narazili na několik překvapení. Opomenuty ale nebudou ani nejúspěšnější automobilky, které minimálně u respondentů CR mohou počítat s téměř stoprocentní loajalitou.
Nejméně uspokojivé značky aut dle Consumer Reports pro rok 2018
Spokojenost lidí s jejich vozy je měřena na stupnici od nuly až po sto bodů, kdy vyšší skóre odpovídá lepšímu výsledku. Zisk 58 bodů přitom na jedné straně nenaznačuje žádnou tragédii, ostatně nadpoloviční většina je v řadě anket velmi dobrým výsledkem. Tentokráte je tomu ale jinak, neboť značky Mitsubishi, Nissan a Acuru najdeme až na chvostu žebříčku. Pokud si navíc uvědomíme, že Infiniti skončilo se 60 body jen o chlup před nimi, pak někdejší mýty o tradiční japonské kvalitě dostaly tentokráte pořádně na frak.
Kde přitom můžeme konkrétně hledat chyby? V případě Acury tu máme kupříkladu neintuitivní a mnohdy otravné ovládání multimédií. Ta jsou navíc spojena s celou řadou selhávajících funkcí, což v kombinaci s vadnými převodovkami vede také ke špatné spolehlivosti. A aby toho nebylo málo, lze zmínit ještě jízdu a ovladatelnost, jenž sice nejsou hodnoceny jako vyloženě špatné, ovšem do alespoň celkového průměru mají taktéž daleko.



Mitsubishi se nedočkalo zrovna chvály, i kvůli zastaralé nabídce. Takový Lancer je totiž na trhu již deset let
Také u ostatních japonských značek magazín CR zmiňuje, že kdysi příkladná spolehlivost šla aktuálně hodně dolů, hlavně díky většímu množství elektronických systémů. Kritizovány jsou rovněž převodovky CVT, v případě Mitsubishi je problémem také zastaralá nabídka. Automobilka totiž zcela nové produkty s působivým designem přivede na trh až v příštích měsících, aktuálně ji tak jméno dělá třeba Lancer, který je v prodeji již deset let.
Kritika ovšem nedolehla pouze na japonské značky, ale rovněž na americký Cadillac (64 bodů), Buick (66 bodů) či Jeep (68 bodů). Stejně tak s ní musí počítat i Hyundai, VW a Mercedes-Benz (všechny 67 bodů). Překvapivé je přitom hlavně umístění třícípé hvězdy, která si meziročně o tři příčky pohoršila. Stojí za tím hlavně základní modely jako třída A či CLA a GLA, které zaostávají za prestižní reputací značky. Takové GLC pak pro změnu dojíždí na spolehlivost.
Samotný Golf se dočkal od CR chvály, zejména ve verzi GTI. Volkswagen jako takový je ovšem stále zatížen kauzou Dieselgate
Jak je tedy patrné, značky, které byly dosud spojovány s bezkonkurenční kvalitou - ať již kvůli samotné výrobě nebo třeba s ohledem na cenu - dnes nejsou stoprocentní zárukou úspěchu. Jde přitom o názor lidu, nikoliv jednotlivce, i když jak jsme si potvrdili výše, závisí také na volbě konkrétního modelu. Třeba takový Mercedes třídy E vynáší magazín CR do hvězdných výšin, stejně jako třeba VW Golf, který má být po stránce jízdní jedním z nejlepších kompaktů.
Kompletní pořadí nejméně uspokojivých značek
10 nejlepších značek dle Consumer Reports pro rok 2018
Přesunout se můžeme na druhý konec žebříčku, kde přítomnost Porsche byla víceméně očekávána. Automobilka ze Zuffenhausenu totiž podobné ankety vyhrává jak na běžícím páse, přičemž kritiku majitelé pomalu ani neznají. Respektive bychom spíše měli říci, že ji dosud neznali, neboť aktuálně míří řada stížností na relativně nepřehlednou změť tlačítek, ovladačů a přepínačů. Na druhé straně však lidé přiznávají, že problémem je spíše vzhled, samotná obsluha a ve výsledku i jistá intuitivnost jsou hodnoceny kladně. Na lepší než druhé místo to ale nestačilo.
Kdo je tedy první, ptáte se? Nepřekvapivě Tesla, ačkoliv v rámci redakčních testů shledal magazín CR oba modely značky (S a X) velmi špatnými. Nyní tu ale máme hlas publika, který byl k této automobilce vždy velmi shovívavý. Zákazníci se totiž berou za pionýry mobility budoucnosti a proto snadno přehlížejí třeba špatné slícování. Navíc vlastnictví Tesly prospívá jejich společenskému kreditu.
Teslu vynáší Američané až do nebes, spíše však kvůli společenskému kreditu než kvůli kvalitám samotných vozů
Kromě toho se do první desítky, konkrétně pak na třetí místo, dostalo i Genesis, tedy luxusní odnož značky Hyundai. Ta se pro letošek dočkala výrazného pádu, za čímž může stát i samotná separace. Ještě loni byly totiž modely jako Equus či G80 součástí korejského mainstreamu a celkové skóre značky vylepšovaly. Nicméně i tak by mělo Hyundai zpytovat své svědomí, neboť sesterská Kia se naopak dočkala růstu a skončila na celkově 13. příčce.
Subaru dosáhlo sedmé příčky, i díky chváleným jízdním vlastnostem modelu WRX STI
Zpět ale k první desítce, ve které nakonec i pár japonských automobilek figuruje. Toyota je přitom obecně chválena hlavně za spolehlivost, zatímco v případě takové Mazdy míří kladné body hlavně k pohonným jednotkám a k reálně nízké spotřebě, jenž je s nimi spojena. Subaru má pro změnu na kontě vysoké prodeje modelů WRX a WRX STI, pročež je více než jasné, že za dobrým hodnocením stojí hlavně působivé zážitky zpoza volantu.
Kompletní pořadí nejvíce uspokojivých značek
Na koho se nedostalo?
Možná jste si všimli, že některé automobilky v přehledu chybí. Závěrem tak dodejme, že letos nebyly do žebříčku zařazeny značky jako Alfa Romeo, Fiat, Jaguar, Land Rover, Maserati a Smart, a to kvůli nedostačujícímu vzorku dat. Je tedy možné, že s nimi žebříček by mohl vypadat trochu jinak. U Jaguaru a Land Roveru je totiž stále kritizován třeba pomalu reagující multimediální systém, zatímco italské značky dojíždějí na spolehlivost. Magazín CR ovšem připouští, že zejména u Alfy Romeo to není až takový problém, neboť značku nahoru táhne design i nadšení majitelů.
Zdroj: Consumer Reports
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 2 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva