Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne
13.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
K poměrně radikálnímu řešení své naftové budoucnosti se odhodlala japonská Honda. I když loni přišla s novým motorem, letos už říká, že je její poslední. A nedopřeje ho ani novému CR-V.
V minulém roce Honda představila nové CR-V určené pro evropské trhy. Šlo sice o prototyp, to je ovšem u japonské automobilky pouze formální označení prakticky hotového auta. Produkční verze není jiná a momentálně konečně míří do prodeje. České ceny zatím k dispozici nemáme, místo toho si však můžeme potvrdit jednu pro leckoho překvapivou skutečnost - SUV skutečně dorazí na Starý kontinent bez dieselových motorů. To je v souvislosti s aktuálním vývojem v Německu pochopitelný, nicméně s ohledem na situaci v celé Evropě hodně odvážný krok.
Rozhodnutí Hondy je o to překvapivější, že před necelým rokem odhalila novou 1,6litrovou dieselovou jednotku. Ta v tu chvíli zamířila pod kapotu Hondy Civic, do žádného dalšího modelu už se ale nedostane. Japonci navíc potvrdili, že jde o poslední nový naftový motor, který kdy vyvinou - ten tedy dožije v aktuálním Civicu a poté se za motory i-DTEC nadobro zavře voda.
Je čeho litovat, neboť už předchozí Civic 1,6 i-DTEC měl co nabídnout. Novinka už byla testována podle nové měřicí procedury WLTP a vykázala spotřebu pouhých 3,7 litru nafty na sto kilometrů. Toto číslo můžeme navíc na rozdíl od měření dle předchozí normy brát jako reálně dosažitelný údaj. Pod kapotou CR-V by spotřeba byla jistě vyšší, nicméně pro zákazníky by stále šlo o přitažlivou nabídku.
Honda se ale rozhodla tak, jak se rozhodla a SUV tedy bude k mání pouze s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem a hybridní jednotkou. Ta počítá s atmosférickou dvoulitrovou jednotkou, elektromotorem a separovaným elektromotorem/generátorem. Zatímco v prvním případě bude možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem či převodovkou CVT, hybrid použije speciální jednostupňový automat, který Co slouží i pod kapotou benzin-elektrické Hondy Accord.
Pro nadšenější řidiče není tato nabídka zrovna lákavá, byť přeplňovaná jedna-pětka produkuje pod kapotou Civicu slušných 182 koní. S obdobným výkonem lze počítat také u SUV, s ohledem na vyšší hmotnost a horší aerodynamiku ale zrychlení z klidu na stovku naroste někam k 9 sekundám. Nic z toho nezní bůhvíjak oslnivě, CR-V je přitom pro Hondu stěžejní model. Aby tedy absence dieselu pod jeho kapotou ještě nelitovala...

Tento diesel, který Honda odhalila loni, je jejím úplně posledním novým naftovým motorem
Její odpor k tomuto druhu pohonu jde nyní až tak daleko, že nová generace modelu CR-V ani tento motor nedostane. Místo toho sází na hybridní ústrojí, jenž značka dopodrobna ukázala loni ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před hodinouKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před hodinouZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
před 2 hodinamiFrancouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
před 3 hodinamiNejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před 4 hodinamiPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 09:32 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 08:56 - řidičBOB
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom