Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je nejrychlejší pohřebák světa, s 1 000 koní dá čtvrtmíli pod 10 s
3.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Chevy Caprice přestavěný na pohřební vůz dostal šestilitrový osmiválec z dodávky. Čtvrtmíli zvládne za 9,94 sekundy.
Pohřební vozy většinou nepotřebují být moc rychlé, jejich cílem ostatně je nebožtíka přepravit v pořádku, ne ho v zatáčce vyklopit. Lidé z americká firmy AMS Performance však jednou viděli Guinnessův rekord v čase na čtvrtmíli zajetém pohřebním vozem, který byl 13,72 vteřiny, a řekli si, že by to neměl být takový problém překonat.
Madness, tedy Šílenství, jak se jejich stroj jmenuje, byl skutečně pohřebním vozem. Základ je v Chevroletu Caprice z roku 1996, který pro převoz rakví upravila firma Superior Coaches. Mnohem později se dostal do rukou AMS Performance. Zde se z něj jednak stala pocta heavy metalové skupině Iron Maiden, ale hlavně se pod kapotu dostal šestilitrový osmiválec LQ4 původem z dodávky, na kterém samozřejmě proběhla spousta úprav - hlavně instalace turbodmychadla, které dává 1,6 baru a na zadní kola tak proudí 1 000 koňských sil.
Je také potřeba počítat se speciální převodovkou, nápravami a koly - jak ostatně ukazuje i video. Interiér však stále nabídne prostor pro převoz rakve a vůz je stále vybaven klimatizací. Závodní váha je podle videa přes 5 tisíc liber, tedy více než dvě a čtvrt tuny. V takovéto konfiguraci vůz zajel čtvrtmíli za 9,94 vteřiny s rychlostí v cíli 137,36 mph, tedy 221,06 km/h, a na 60 mph (96,6 km/h) zrychlil za 2,26 vteřiny. Je to tedy nejrychlejší pohřební vůz na světě.
Tímto však snahy AMS Performance nekončí. Od natáčení videa, které si můžete pustit níže, Madness údajně dostal další úpravy šestilitrového motoru a novou převodovku a zadní diferenciál, takže údajně na kola pošle až 1 300 koní. To by mohlo znamenat další snížení času potřebného k překonání čtvrtmílové závodní tratě. O kolik, se jistě tvůrci pochlubí, jakmile to budou vědět.











Tento Chevrolet Caprice byl skutečně pohřebním vozem, než se do něj pustili lidé od AMS Performance. Stále však zvládne odvézt rakev
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 10 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 21:16 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.