Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo?

Ani ne 200 tisíc km není na moderní auta bůhvíjaký nájezd, pro jednu z raných Tesel Model S to ale byl očividně pořádný zápřah.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo?

31.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani ne 200 tisíc km není na moderní auta bůhvíjaký nájezd, pro jednu z raných Tesel Model S to ale byl očividně pořádný zápřah.

Tesla Model 3 sice není nejlevnějším elektromobilem na světě, nicméně za avizovaných 35 tisíc dolarů (cca 764 700 Kč) by toho mohla nabídnout docela dost. Za jejím volantem byste měli zvládnout sprint z klidu na stovku pod 6 sekund, ujet až 354 kilometrů na nabití a přijít k autu s image, pro který by leckterý konkurent zabíjela. Jenže takové auto se pořád nedá koupit.

Základní Model 3 zkrátka není v nabídce a velmi pravděpodobně ještě dlouho nebude. Šéf automobilky Elon Musk uvedl, že pokud by jej nyní pustil do výroby, Tesla by zkrachovala. Finance totiž nejsou silnou stránkou kalifornské automobilky a s těmi firmě nepomůže ani tak základní varianta, jako spíše vrcholné provedení Model 3 Performance, jež by za cenu okolo 78 000 USD (1 704 200 Kč) mělo zamířit do prodeje ještě letos.

Pokud tedy toužíte po relativně levném povozu odkazujícím na geniálního chorvatského vynálezce, musíte ještě tak dva nebo možná i tři roky počkat. Nebo případně sáhnout po ojetině. Jak totiž dokazuje nám už dobře známý kupec všeho nejlevnějšího na čtyřech kolech, Tyler Hoover. Ten dokázal Model S sehnat za 32 500 USD (710 100 Kč), tedy ještě levněji než chystanou novinku. Vůči ní ovšem dostáváte ještě o pořádný kus větší auto, byť samozřejmě jeté.

Vůz pochází z roku 2012, jde tedy o jeden z vůbec prvních exemplářů, jaké se dostaly na trh. S tím ostatně souvisí i osoba prvního majitele, jehož jméno není ani tak důležité, jakožto spíše skutečnost, že je otcem technického ředitele Tesly. Nebylo proto vlastně překvapivé, že jeden z prvních kusů skončil v jeho rukou. Mnohem zajímavější ovšem bylo, že muž záhy podnikl výlet, kdy během dvou týdnů zvládl okolo 6 500 kilometrů.

Takový počin by i dnes byl působivý, nicméně v roce 2012 šlo o něco neskutečného - Tesla v té době ještě neměla vybudovanou dnes již vcelku rozsáhlou síť dobíjecích stanic. Dokazuje to tedy, že i s elektromobilem lze cestovat, což onen první majitel zjevně činil pravidelně - za šest let totiž Model S najel 107 tisíc mil, tedy 172 200 km. Rozhodně se tak ovšem nestalo bez problémů, a to zdaleka.

Pokud pomineme oděrky a škrábance, pak tu máme spoustu pozoruhodných nedostatků. Tím nejviditelnějším jsou haprující kliky dveří, které se při příchodu majitele vysouvají. Tři z nich ovšem již musely být nahrazeny, obávat se lze tak oné zbývající, která z Hooverovy kapsy může vytáhnout tisíc dolarů (21 850 Kč). Další 4 000 USD (87 400 Kč) pak stojí rozměrný dotykový displeje, který též musel být nahrazen.

Chrastění v interiéru Tesla vyřešila lepidlem, přičemž tento úkon je dokonce zapsán i v servisní historii. Stejně jako dvojí výměna elektromotoru. První se odporoučel v rané fázi vlastnictví, druhý zhruba před rokem, přičemž od té doby najel méně než 16 tisíc kilometrů. Jeho dalšího selhání by se tedy Hoover v nejbližší době bát nemusel, ale kdo ví. Tesla o svých elektromotorech ráda hovoří jako o skoro bezúdržbových, jak je ale vidno, věčné rozhodně nejsou.

Naopak v překvapivě dobrém stavu je stále původní akumulátor. Po šesti letech zbývá z původních 85 kWh přibližně 90 procent kapacity. Stále tedy zaručuje nemalý dojezd, navíc díky koupi rozšířeného záruky ji Tesla musí ještě po dva roky v případě jiného problému než postupné degradace vyměnit, a to bez ohledu na nájezd kilometrů.

Suma sumárum, ojetá Tesla Model S se může stát dost problematickou koupí, pokud se s věcmi jako je výměna všech klik, displeje palubního systému či opakované výměny motoru budete muset potýkat sami. Za běžné to jistě označit nelze, ostatně jak by se vám líbilo, kdyby třeba takovému Mercedesu třídy E musel Stuttgartu dvakrát za šest let vyměnit motor?

Také ale nemusí být špatnou koupí, pokud zvolíte kus po řadě podobných výměn a s příplatkovou rozšířenou zárukou až na 8 let. Tyler (pochopitelně) pořídil nejlevnější Teslu v celé Americe a tedy i a celém světě a budeme sledovat, co co ho s autem dále potká. Při svých nejlevnějších koupích měl většinou štěstí, také se ale už jednou pořádně spálil. Na levném ojetém Bentley, které se záhy ukázalo být prakticky neopravitelné, prodělal statisíce...


Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo? - 1 - Tesla Model S Hoovies Garage 2018 videoscreen 01Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo? - 2 - Tesla Model S Hoovies Garage 2018 videoscreen 02Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo? - 3 - Tesla Model S Hoovies Garage 2018 videoscreen 03Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo? - 4 - Tesla Model S Hoovies Garage 2018 videoscreen 04Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo? - 5 - Tesla Model S Hoovies Garage 2018 videoscreen 05Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo? - 6 - Tesla Model S Hoovies Garage 2018 videoscreen 06Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo? - 7 - Tesla Model S Hoovies Garage 2018 videoscreen 07Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo? - 8 - Tesla Model S Hoovies Garage 2018 videoscreen 08Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo? - 9 - Tesla Model S Hoovies Garage 2018 videoscreen 09Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo? - 10 - Tesla Model S Hoovies Garage 2018 videoscreen 10
Tyler Hoover koupil nejlevnější Teslu Model S v Americe. Na nájezd 172 tisíc km toho má za sebou opravdu hodně

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše