Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30.3.2024 | Petr Miler
I takhle může vypadat splněný automobilový sen. Stačí si v ten správný moment koupit to správné auto a používat ho tím správným způsobem a můžete dekády jezdit autem snů nominálně dokonce se ziskem.
Zatím poslední odhalené BMW M5 generace F90 už si můžete koupit jen ze skladových zásob a chybu patrně neuděláte. Bude to zřejmě poslední relativně lehká em-pětka v historii, kterou dříve nebo později sběratelé ocení už proto. Ani ta vám ovšem dávno nenabídne ani manuální převodovku, ani atmosféricky plněný motor. To příští na tom bude jen hůř, neboť má jít o extrémně těžký hybrid, třebaže osmiválcový motor si zachová.
Pro poslední opravdu pravověrnou M5, která vedle snesitelné hmotnosti nabídla všem také motor bez přeplňování a manuální řazení, se tedy musíme vrátit do docela dávné historie, až ke generaci E39. Její ceny jsou dlouho jen klesaly, ovšem v posledních letech je trend přesně opačný. Puristé nic jiného do auta pro zábavu nechtějí, poptávka pro M5 39 tak roste a kousky v dobrém stavu rychle mizí. Pokud vám ten poslední někdo vyfoukl, tenhle vám náladu nespraví, je také obratem pryč. Ukazuje ale, jaké štěstí se dalo s M5 E39 udělat, pokud jste jí byli opravdu věrní.
Tohle auto je z roku 2001, takže jde už o faceliftovanou verzi se svítícími „obroučkami” předních světel, které BMW používalo s různými modifikacemi dalších skoro 20 let. Auto je vyvedené v překrásné oxfordské zelené v kombinaci s interiérem v karamelové kůži (mohli bychom říci i Oxfordské zelené a Karamelové kůži, protože jsou to oficiální názvy). A velmi podstatné je také to, že vůz má za sebou po 23 letech provozu pouze 24 981 mil, tedy jen něco málo přes 40 tisíc km. To je podle nás skoro ideální míra - s úplně neježděnými auty bývají problémy, neměly obvykle téměř žádnou péči, vozy se stovkami tisíc km jsou obvykle za zenitem. Tohle je zánovní auto připravené řádit, má dokonce i nové pneumatiky.
A nájezd tu není jen číslo na tachometru, auto podle něj také vypadá, jak se můžete přesvědčit na přiložených fotkách poskytnutých prodejcem. Své jistě udělalo řádné vyčistění před jejich pořízením, ale pokud by tu bylo nějaké výrazné opotřebení, bylo by vidět o to více. A žádné velké opravdu nevidíme, šrámů z provozu je jen hrstka a s ohledem na stáří auta skoro nestojí za řeč. Takhle fit auto může být po 23 letech být jen tehdy, pokud se o něj majitel pečlivě stará, pokud ho parkuje v garáži moc s ním nejezdí. To všechno se tu sešlo.
Pro prvního majitele je tak vůz hned několikanásobnou výhrou. V roce 2001 jej pořídil za 69 tisíc amerických dolarů a skoro 23 let si mohl užíval árií pětilitrového motor V8 s výkonem až 294 kW (400 koní), který přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál putoval na kola zadní nápravy. Ani tohle auto nebylo vyloženě lehké, vážilo přes 1 700 kg, i tak ale se zmíněným motorem dokázalo zrychlit na stovku za 5,3 sekundy a na 250 km/h ho zastavil jen omezovač. 70litrová nádrž pak stačila na dojezd přes 400 km tempem adekvátním povaze vozu. A pak mohlo jet dál, který z nových vozů vám to dnes nabídne?
Auto má kompletní servisní historii a láká už napohled. Prodávající firma jej poslala do světa skoro ihned a známe i cenu - 98 tisíc dolarů, tedy asi 2,3 milionu Kč. Uvážíme-li původní investici, majitel na voze i vydělal, ale jen nominálně a papírově - zadarmo s ním nejezdil a leccos „sežrala” inflace. I tak si užil snadno třetinu života s překrásným a jízdně podmanivým autem nejen v garáži. Není to sen svého druhu? Pro nás ano a dá se dost dobře zopakovat - se správně koupenou M5 E39 jistě, ta už levnější nebude. A velmi pravděpodobně tomu tak bude i s onou F90.
Opravdu krásná M5 E39 už na prodej není, má nového majitele. Její příběh ale ukazuje, co s takovým vozem koupeným v ten správný moment a používaným tím správným způsobem šlo udělat za „ekonomiku provozu”. Foto: LBI Limited, publikováno se souhlasem
Zdroj: 2001 BMW M5@LBI Limited
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva