Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto za 52 milionů Kč dokazuje, že sběratelé s vidinou zisku vykoupí cokoli
8.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není rychlejší ani hezčí než dárcovský vůz, stojí ale více jak desetkrát víc. Přesto je již vyprodané a Italdesign pracuje na jeho nástupci.
Karosárna Italdesign patří k těm nejslavnějším na celém světě, však její historie sahá až do 60. let minulého století. Od té doby se její designéři podepsali pod nespočet produkčních vozů i konceptů, přesto zejména poslední dekády ekonomicky strádala. V roce 2010 tak 90,1 % jejích akcií odkoupil skrze Lamborghini koncern VW a později firmu plně ovládl. A vypadá to, že pod jeho taktovkou se Italové naučili nejen tvořit, ale i vydělávat.
Svůj podíl na tom nese nová divize Automobili Speciali, která začala vyrábět exkluzivní vozy jen pro ty nejbohatší. První vlaštovka se v podobě supersportu postaveného na základě Lamborghini Huracán ukázala na autosalonu v Ženevě. Stejně jako dárcovský vůz jej pohání 5,2litrový atmosférický desetiválec s výkonem 610 koní a 560 Nm točivého momentu.
Huracán váží 1 575 kg, Italdesign stvořil novou karoserii, jejíž vzhled sice nemusí dostat každého do kolen, nicméně je vyrobena z karbonu a tím i lehčí. Současně vůz ale krapet i narostl, vůči Huracánu je novinka vyšší (1 204 vs 1 165 mm) i delší (4 847 vs 4 459). Jízdní dynamika tak zůstala stejná, sprint na stovku se odehraje za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 330 km/h. Nic špatného, za tyto parametry je ale třeba zaplatit daleko více než u dárcovského vozu, který koupíte mezi 4 až 5 miliony Kč podle zvolené specifikace. V případě verze od Italdesignu ceny startují okolo 1,5 milionu Eur (cca 39,15 mil. Kč).
To je skoro desetkrát více než za dárcovský vůz, a tak bychom mohli čekat, že ani pouhých pět exemplářů, které firma oznámila vyrobit, nebude schopna prodat. Jenže opak je pravdou - nyní zveřejnila, že všech pět už má svého majitele. Italdesign navíc uvádí, že nabídl takovou míru personalizace, že ve skutečnosti žádné konkrétní prodané auto nevyjde na méně než 2 miliony Eur (52,2 mil. Kč) - to je už více než desetkrát tolik, co za špičkový Huracán. Bohatí sběratelé jistě čekají, že se výjimečnost tohoto auta časem postará jen o růst jeho ceny, jinak si opravdu nedovedeme představit důvod, proč by si raději nekoupili 10 Lamborghini...
Italdesign specifičnost svých strojů ukazuje s pomocí druhého vyrobeného kusu, který na rozdíl od prvotiny dostal červeně lakovanou karoserii a především jiné zadní křídlo. Právě tento prvek naznačuje, jak moc toho zákazníci mohou ovlivnit. Jsme zvědavi, čím se bude lišit zbývající trojice. Stejně tak nás zajímá, s čím se Italdesign blýskne do budoucna - vůz, na který se díváte a který byl v mezičase pojmenován Zerouno (tedy 01), je totiž jen počátkem. Následovat má daleko více zakázkových supersportů, vedle nich ovšem karosárna zvažuje i výrobu roadsteru.
Možnosti jsou v tomto ohledu nekonečné, zvláště pokud Italdesign má přístup k technice Lamborghini. Tu pak stačí jen osadit zakázkovou karoserií a účetní se mohou radovat. Otázkou však je, zda stejné nadšení budou následně cítit i zákazníci - i v případě výjimečnějších strojů od Lamborghini se stává, že je za ještě vyšší cenu nikdo nechce koupit.
Uvidíme tedy, zda bude Italdesign úspěšný i nadále. Ve výsledku to ale firmě přejeme, třebaže z její prvotiny zrovna jsme odvázaní nejsme. Aktuálně tak jen dodáme jednu perličku z minulosti - v roce 1972 jako učeň do karosárny nastoupil Ferdinand Piëch. Ukazuje se tedy, že zmiňovaná koupě Italdesignu možná nebyla žádným náhodným krokem, ale dekády plánovaným krokem...


Nové provedení Italdesign Zerouno ukazuje, co vše mohou zákazníci ovlivnit...
...první odhalený exemplář měl totiž nejen jinou barvu karoserie, ale také zcela jiné zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 8 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 9 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB