Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto za 52 milionů Kč dokazuje, že sběratelé s vidinou zisku vykoupí cokoli
8.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není rychlejší ani hezčí než dárcovský vůz, stojí ale více jak desetkrát víc. Přesto je již vyprodané a Italdesign pracuje na jeho nástupci.
Karosárna Italdesign patří k těm nejslavnějším na celém světě, však její historie sahá až do 60. let minulého století. Od té doby se její designéři podepsali pod nespočet produkčních vozů i konceptů, přesto zejména poslední dekády ekonomicky strádala. V roce 2010 tak 90,1 % jejích akcií odkoupil skrze Lamborghini koncern VW a později firmu plně ovládl. A vypadá to, že pod jeho taktovkou se Italové naučili nejen tvořit, ale i vydělávat.
Svůj podíl na tom nese nová divize Automobili Speciali, která začala vyrábět exkluzivní vozy jen pro ty nejbohatší. První vlaštovka se v podobě supersportu postaveného na základě Lamborghini Huracán ukázala na autosalonu v Ženevě. Stejně jako dárcovský vůz jej pohání 5,2litrový atmosférický desetiválec s výkonem 610 koní a 560 Nm točivého momentu.
Huracán váží 1 575 kg, Italdesign stvořil novou karoserii, jejíž vzhled sice nemusí dostat každého do kolen, nicméně je vyrobena z karbonu a tím i lehčí. Současně vůz ale krapet i narostl, vůči Huracánu je novinka vyšší (1 204 vs 1 165 mm) i delší (4 847 vs 4 459). Jízdní dynamika tak zůstala stejná, sprint na stovku se odehraje za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 330 km/h. Nic špatného, za tyto parametry je ale třeba zaplatit daleko více než u dárcovského vozu, který koupíte mezi 4 až 5 miliony Kč podle zvolené specifikace. V případě verze od Italdesignu ceny startují okolo 1,5 milionu Eur (cca 39,15 mil. Kč).
To je skoro desetkrát více než za dárcovský vůz, a tak bychom mohli čekat, že ani pouhých pět exemplářů, které firma oznámila vyrobit, nebude schopna prodat. Jenže opak je pravdou - nyní zveřejnila, že všech pět už má svého majitele. Italdesign navíc uvádí, že nabídl takovou míru personalizace, že ve skutečnosti žádné konkrétní prodané auto nevyjde na méně než 2 miliony Eur (52,2 mil. Kč) - to je už více než desetkrát tolik, co za špičkový Huracán. Bohatí sběratelé jistě čekají, že se výjimečnost tohoto auta časem postará jen o růst jeho ceny, jinak si opravdu nedovedeme představit důvod, proč by si raději nekoupili 10 Lamborghini...
Italdesign specifičnost svých strojů ukazuje s pomocí druhého vyrobeného kusu, který na rozdíl od prvotiny dostal červeně lakovanou karoserii a především jiné zadní křídlo. Právě tento prvek naznačuje, jak moc toho zákazníci mohou ovlivnit. Jsme zvědavi, čím se bude lišit zbývající trojice. Stejně tak nás zajímá, s čím se Italdesign blýskne do budoucna - vůz, na který se díváte a který byl v mezičase pojmenován Zerouno (tedy 01), je totiž jen počátkem. Následovat má daleko více zakázkových supersportů, vedle nich ovšem karosárna zvažuje i výrobu roadsteru.
Možnosti jsou v tomto ohledu nekonečné, zvláště pokud Italdesign má přístup k technice Lamborghini. Tu pak stačí jen osadit zakázkovou karoserií a účetní se mohou radovat. Otázkou však je, zda stejné nadšení budou následně cítit i zákazníci - i v případě výjimečnějších strojů od Lamborghini se stává, že je za ještě vyšší cenu nikdo nechce koupit.
Uvidíme tedy, zda bude Italdesign úspěšný i nadále. Ve výsledku to ale firmě přejeme, třebaže z její prvotiny zrovna jsme odvázaní nejsme. Aktuálně tak jen dodáme jednu perličku z minulosti - v roce 1972 jako učeň do karosárny nastoupil Ferdinand Piëch. Ukazuje se tedy, že zmiňovaná koupě Italdesignu možná nebyla žádným náhodným krokem, ale dekády plánovaným krokem...
Nové provedení Italdesign Zerouno ukazuje, co vše mohou zákazníci ovlivnit...
...první odhalený exemplář měl totiž nejen jinou barvu karoserie, ale také zcela jiné zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis